IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как да свалите акумулатора, без да загубите важни найстройки?

Прекъсването на захранването може да нулира някои системи на автомобила

Понякога акумулаторът на автомобила трябва да се извади, например, за да се зареди, смени или просто да се почистят клемите. Но в този случай колата губи захранване, което означава, че всички запазени настройки се губят. Радиостанциите, настройките на климатика и аудио системата, както и паметта на трансмисията се нулират. За някои това е тривиален въпрос, но за други е истинска мъка, тъй като възстановяването на всичко може да бъде трудно.


акумулатор


Съвременният автомобил е мрежа от десетки електронни устройства. Всеки от тях отговаря за своята област - трансмисия, климатик, мултимедия, фарове, седалки и прозорци. И всичко това „запомня“ навиците на собственика. Автоматичната трансмисия се адаптира към стила на шофиране, мултимедийната система запаметява любимите радио станции, а климатичната система запомня предпочитаната температура. Веднага щом захранването се изключи, колата сякаш „забравя“ собственика си.

Без захранване всичко се връща към фабричните настройки. Радиото се нулира, часовникът губи времето си и еквалайзерът става безполезен. Това е особено досадно при луксозните автомобили, където десетки фини параметри се настройват според предпочитанията на водача. За да избегнат стартирането от нулата, собствениците на автомобили често използват малък резервен източник на захранване, който временно осигурява ток и предотвратява „забравянето“ на системата.

Най-простият вариант е стар компютърен UPS. Това устройство съдържа 12-волтова батерия и може да се използва. Просто свържете кабелите от UPS-а към клемите на автомобила, преди да свалите основната батерия. Разбира се, двигателят няма да стартира с тази мощност, но тя ще осигури достатъчно захранване за електрониката за няколко дни.

Ако батерията се сваля само за десет до петнадесет минути, например, за да се монтира нова, можете да се справите с много малка батерия. Тя произвежда само 9 волта, но това все пак е достатъчно, за да запази всички данни в паметта на управляващия блок. Адаптери с батерия и скоби от другата страна се продават в търговски обекти и лесно се закрепват към клемите на автомобила.

Трети вариант е да помолите друг шофьор за помощ. С помощта на щипките тип „крокодил“ можете внимателно да подадете захранване към чуждия акумулатор, докато вашият е изключен. Ключът е да не държите връзката твърде дълго, в противен случай може да изтощите и двата акумулатора. Този метод е подходящ, ако трябва бързо да смените или тествате акумулатора си, без да загубите настройките на колата си.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 2 седмици )
    Аз само не разбрах за Ups-а.Ще стане весело ако някой послуша автора
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бенвето ( преди 3 седмици )
    Найстройки ли?
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Петър Петров ( преди 3 седмици )
    Вярно е,че в написаното има доста глупости,но е вярно,че при разпадането на акумулатора и поставяне на нов се иска код за достъп на някои устройства.Имах такъв случай с Рено Клио и Дачия Сандеро Степуей .Иска код за радиото.И в двата случая за кода ходих в специализиран сервиз да ми го дадат.Казаха,че кодът бил написан на радиото на гърба му.
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Спас ( преди 3 седмици )
    Смяна на акумулатор на рено и.... Точка по въпроса. Половин час, докато се добереш, две минути смяна, после се почва.... Не пали, иска си кодове, пак не пали..
  • #4
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "С помощта на щипките тип крокодил можете внимателно да подадете захранване към чуждия акумулатор, докато вашият е изключен." - За какво ще ми е да зареждам на другия акумулатора??? И с какво да "подам захранване"???Тоя май се е напушил щом пише такива простотии
  • #3
    21 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Махам си акумулатора за седмици наред и като го инсталирам отново, абсолютно всичко си е като преди демонтажа. Защо? Защото не съм алчен колата ми да е непременно нова, "модерна", "лачена" и "високотехнологична". И ме вози удобно, сигурно, ефективно и евтино!
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако сте с по-нова кола си прочетете книжката на автомобила, най-малкия проблем е паметта, при нов акумулатор на нов Нисан след стартиране се натиска копчето за отключване на дистанционното да се инициализира новата батерия.
  • #1
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Без захранване всичко се връща към фабричните настройки. Радиото се нулира, часовникът губи времето си ..."- Петре, стига писа наизуст! Преди няма и месец сменях акумулатор на кола 2015- часовинък са нулира, но радиото като го включи(дори не ми поиска код) не беше настроено. Докато натисна да търси и излезе надпис "искате ли да възстановим предишните настроики"! Колата е Сивик 9 генерация.