Понякога акумулаторът на автомобила трябва да се извади, например, за да се зареди, смени или просто да се почистят клемите. Но в този случай колата губи захранване, което означава, че всички запазени настройки се губят. Радиостанциите, настройките на климатика и аудио системата, както и паметта на трансмисията се нулират. За някои това е тривиален въпрос, но за други е истинска мъка, тъй като възстановяването на всичко може да бъде трудно.

Съвременният автомобил е мрежа от десетки електронни устройства. Всеки от тях отговаря за своята област - трансмисия, климатик, мултимедия, фарове, седалки и прозорци. И всичко това „запомня“ навиците на собственика. Автоматичната трансмисия се адаптира към стила на шофиране, мултимедийната система запаметява любимите радио станции, а климатичната система запомня предпочитаната температура. Веднага щом захранването се изключи, колата сякаш „забравя“ собственика си.
Без захранване всичко се връща към фабричните настройки. Радиото се нулира, часовникът губи времето си и еквалайзерът става безполезен. Това е особено досадно при луксозните автомобили, където десетки фини параметри се настройват според предпочитанията на водача. За да избегнат стартирането от нулата, собствениците на автомобили често използват малък резервен източник на захранване, който временно осигурява ток и предотвратява „забравянето“ на системата.
Най-простият вариант е стар компютърен UPS. Това устройство съдържа 12-волтова батерия и може да се използва. Просто свържете кабелите от UPS-а към клемите на автомобила, преди да свалите основната батерия. Разбира се, двигателят няма да стартира с тази мощност, но тя ще осигури достатъчно захранване за електрониката за няколко дни.
Ако батерията се сваля само за десет до петнадесет минути, например, за да се монтира нова, можете да се справите с много малка батерия. Тя произвежда само 9 волта, но това все пак е достатъчно, за да запази всички данни в паметта на управляващия блок. Адаптери с батерия и скоби от другата страна се продават в търговски обекти и лесно се закрепват към клемите на автомобила.
Трети вариант е да помолите друг шофьор за помощ. С помощта на щипките тип „крокодил“ можете внимателно да подадете захранване към чуждия акумулатор, докато вашият е изключен. Ключът е да не държите връзката твърде дълго, в противен случай може да изтощите и двата акумулатора. Този метод е подходящ, ако трябва бързо да смените или тествате акумулатора си, без да загубите настройките на колата си.


0