IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Може ли да се зарежда акумулатор, без да се сваля от колата?

В повечето случаи това не е проблем, но има и някои изключения

Можете ли да зареждате батерия, без да я изваждате от колата си? Много шофьори се опасяват, че тази практика може да повреди окабеляването, алтернатора, стартера или дори електронния блок за управление. Автомобилен механик разкрива дали си струва да се използва подобен метод.


акумулатор


Традиционно идеалният начин за зареждане на батерията включва изваждане на батерията, почистване и, ако е необходимо, доливане на дестилирана вода, след което зарядното устройство трябва да бъде включено в контакта. Този подход е особено важен през зимата, когато акумулаторът ще бъде подложен на допълнителни натоварвания и трябва да бъде подготвен, за да издължи по-дълго.

Въпреки това, много шофьори, по различни причини, независимо дали става въпрос за липса на време или банален мързел, предпочитат да зареждат акумулатора, оставяйки го на място, без да го свалят.

Струва си да се отбележи, че електрическата система на автомобила остава активна дори след изключване на запалването. Батерията продължава да захранва компоненти като алтернатора, стартера и контролния блок. Например, можете да включите радиото и то ще продължи да работи, въпреки факта, че двигателят не работи.

Нормалното напрежение на напълно заредена батерия 30 минути след спиране на двигателя трябва да бъде около 12,8 V. Ако батерията вече показва признаци на износване, тази стойност може да спадне до 12,2-12,3 V.

Когато двигателят стартира, генераторът започва да работи, поддържайки напрежение около 14,5 V. В съвременните автомобили тази стойност може да варира от 13,7 до 15,3 волта, в зависимост от модела. Електронните системи на машината обикновено са проектирани за напрежения до 14-19 V и като се вземат предвид повишените нужди от електричество, генераторът е длъжен да осигури стабилна и достатъчна мощност за всички устройства.

По този начин свързването на зарядното устройство без първо премахване на клемите не създава големи проблеми. Много зарядни устройства осигуряват напрежение от 14,5 V - подобно на това, генерирано от генератора, но с по-нисък ток (обикновено в диапазона 4-6 A). Ако двигателят е изключен и напрежението на батерията е 12,6 V, зарядното устройство увеличава стойността, възстановявайки заряда.

Автомобилната електроника е напълно подготвена да работи с напрежения до 18-19 и в повечето случаи зареждането на акумулатора няма да доведе до повреда на системата. Все пак може да има изключения.

Съвременните зарядни устройства обикновено са автоматични и имат защита срещу повреда на батерията. Те са доста лесни за свързване и изчакват зареждането да завърши. Професионалните устройства ви позволяват да регулирате както напрежението, така и тока, което може да бъде полезно в някои случаи. Но при максимални настройки на по-стари автомобили могат да възникнат проблеми. Съвременните машини обаче са в състояние да издържат на такива натоварвания без последствия.

Основното правило е да не свързвате зарядното устройство с работещ двигател, за да избегнете възможни проблеми с генератора.

И накрая, някои шофьори твърдят, че зареждането на акумулатора без отстраняване на клемите непременно ще доведе до повреда на електронния блок за управление. Но си струва да се отбележи, че при някои автомобили батерията е разположена под седалката или в багажника, което я прави неудобна. За такива случаи на каросерията са предвидени специални контакти за зареждане, тоест не е необходимо сваляне на акумулатора.

Така че можете да зареждате батерията, без да я изваждате, ако използвате автоматично зарядно устройство или професионално оборудване с подходящи настройки.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ken ( преди 3 месеца )
    Някой може ли да посочи автомобил, при който батерията захранва алтернатора при изключен двигател ? Какво налага захранването му ? На съвременен автомобил при изключено захранване , друг път ще успееш да включиш радиото. Излагация !
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Дудньо ( преди 4 месеца )
    Че то сегашните акумулатори са така направени че да изкарат гаранцията с голема мъка и да се скапят!
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хейтър ( преди 4 месеца )
    Има много акумулатори които са обслужваеми и се продават и ползват в наши дни. Даже са по надеждни и с по дълъг живот. А относно зареждането в автомобили няма проблеми ако не объркаш полюсите.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Moment ( преди 4 месеца )
    Все още се произвеждат обслужваеми акумулатори.От Метро си купих акумулатор които е такъв и може да му се долива дестилирана вода.Мои познати също карат с акумулатори,които могат да се обслужват.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Все още се произвеждат обслужваеми акумулатори.От Метро си купих акумулатор които е такъв и може да му се долива дестилирана вода.Мои познати също карат с акумулатори,които могат да се обслужват.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    MOLL Batterien имат ревизионни капачки на клетките на другите също се долива но е по сложно отварянето на капака на акумулатора има и кабел за смяна на акумулатор към OBD за выншен акумулатор който да подържа данните
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    raiders ( преди 4 месеца )
    Стари работи са тези статии, те даже не могат да си свалят акумулатора, ти да го зареждат и последно с помени на амперите... да със зарядното на дедо ми от 1979г. става, ама колко да го върбудиш или продадеш колата. Като имаш проблем с тоците си купуваш нов с гаранция.
  • #2
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Този път преводът явно е от руски сайт. Едва ли другаде има останали производство на "отваряеми" акумулатори.
  • #1
    28 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Петре, кой продава акумулатори за автомобили, на които се долива дестилирана вода? В коя година живееш?