Volvo е една от най-интересните истории в автомобилния свят тази година. Компанията ревизира плановете си за пълна електрификация и започна сериозно преструктуриране, за да намали разходите. Резултатите надвишиха очакванията и през октомври компанията отчете най-силната си борсова сесия в историята. Разговаряхме с Морис Баяр, управляващ директор на дистрибуционната мрежа на компанията за Eвропа, Близкия изток и Африка, за промените в политиката и как се развива бизнесът на марката в България.
7 въпроса към Морис Баяр, Volvo Cars (ГАЛЕРИЯ):
Volvo бе един от пионерите на пълната електрификация, но тази стратегия бе преразгледана в последните две години.
- Леко коригирахме стратегическите си глобални планове. Планирахме да имаме 50% електромобили до средата на това десетилетие, и 100 процента до края. Но видяхме, че на много пазари - заради инфраструктурни и правителствени причини - нещата няма да се случат толкова бързо, колкото предполагахме. Затова ревизирахме стратегията и решихме да продължим с бензиновите автомобили. Вече изоставихме дизела - от април миналата година не правим дизелови автомобили. Ще продължим всяка година да добавяме нови електромобили към гамата, но също така решихме да инвестираме в плъг-ин хибриди, които са добър преход към чисто електрическите коли. Догодина ще имаме плъг-ин хибриди XC 60 и XC 90 съответно с 200 и 185 километра пробег само на ток. За клиентите в ежедневието преживяването ще е, сякаш имат чист електромобил. За България, за градове като София или Пловдив, обхват от 200 километра е предостатъчен за дневния преход. Това ще помогне на хората да разберат електрическото преживяване, без да купуват чист електромобил.
- Леко коригирахме стратегическите си глобални планове. Планирахме да имаме 50% електромобили до средата на това десетилетие, и 100 процента до края. Но видяхме, че на много пазари - заради инфраструктурни и правителствени причини - нещата няма да се случат толкова бързо, колкото предполагахме. Затова ревизирахме стратегията и решихме да продължим с бензиновите автомобили. Вече изоставихме дизела - от април миналата година не правим дизелови автомобили. Ще продължим всяка година да добавяме нови електромобили към гамата, но също така решихме да инвестираме в плъг-ин хибриди, които са добър преход към чисто електрическите коли. Догодина ще имаме плъг-ин хибриди XC 60 и XC 90 съответно с 200 и 185 километра пробег само на ток. За клиентите в ежедневието преживяването ще е, сякаш имат чист електромобил. За България, за градове като София или Пловдив, обхват от 200 километра е предостатъчен за дневния преход. Това ще помогне на хората да разберат електрическото преживяване, без да купуват чист електромобил.
ВИДЕО от разговора ни с Морис Баяр вижте тук:


0