IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата стратегия на Renault – китайска гъвкавост и качество на Toyota

Планът на французите включва и пускането на електромобили от следващо поколение

Главният изпълнителен директор на Renault - Франсоа Прово, обяви, че в началото на 2026 компанията ще представи нов петгодишен стратегически план, фокусиран върху три ключови области: подобряване на надеждността до нивата на Toyota, ускоряване на развитието в духа на китайските автомобилни производители и пускане на пазара на ново поколение електрически превозни средства.


Renault


Renault вече демонстрира способността си да работи по-бързо - новото Twingo беше създадено само за две години по програмата Leap 100. Сега френският производител планира това темпо да бъде разширено за цялата моделна линия. Компанията възнамерява да съкрати цикъла на разработка, да оптимизира разходите и да реагира по-бързо на промените в световната икономика и технологии.

Бъдещите електрически превозни средства на Renault, включително наследниците на Megane и Scenic, ще използват новата платформа AmpR Medium с 800-волтова архитектура, двигатели Valeo с рекордна ефективност (12 kWh на 100 км) и комбинирани батерии NCM и LFP. Зареждането от 15% до 80% ще отнема само 15 минути, а цената на тези модели ще бъде с 40% по-ниска от сегашния Mégane E-Tech.

Прово подчерта, че целта на Renault е да се превърне в еталона за качество, „на нивото на марката T“, без да споменава японския производител, но с явна препратка към него. Компанията се фокусира и върху разширяване в Южна Америка и Индия, но основният ѝ приоритет остава Европа, където френската марка се готви за нова вълна на електрификация, която включва автомобили на ток от ново поколение.

0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До психотрола - но ти дори тогава няма да си купиш електричка, защото нафтата още няма да се задържала на цена над 4,00лв/л и няма да ти излиза сметката да разкараш смрадливия дизел, нали? Пък и БДЖто поне още 40 години ще е на дизел и все ще имаш някой близък братчед от малаата в Пещера да ти носи брана нафта на тънка цена!Така, че не си хаби оскъдния мозъчен ресурс кога ще стане това,теб така или иначе не те засяга.Дизелов електрик!
  • #4
    19 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дано не е Тойота. В момента Рено прави доста по-добри коли, а Тойота се срива всяка година, защото пести всячески, опитвайки се да си изплати колосалния дълг.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    на нивото на марката T - Тата или Тесла или Тойота? :)
  • #2
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "рекордна ефективност (12 kWh на 100 км) и комбинирани батерии NCM и LFP. Зареждането от 15% до 80% ще отнема само 15 минути, а цената на тези модели ще бъде с 40% по-ниска от сегашния Mеgane Е Tech." На хартия звучи чудесно! Искрено ще се радвам да го постигнат. Да видим обаче КОГА? КОГАТО го постигнат, ще започне прехода към електромобили и срив на търсенето на хибриди и ДВГ. Дотогава ще са само голи пожелания, като 20 милиона автомобила годишно през 2030 в които вярват само антиелектриците
  • #1
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "рекордна ефективност (12 kWh на 100 км) и комбинирани батерии NCM и LFP. Зареждането от 15% до 80% ще отнема само 15 минути, а цената на тези модели ще бъде с 40% по-ниска от сегашния M