IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Фарове с изкуствен интелект решават колко светлина е нужна на шофьора

Разработката на Valeo обещава да революционизира автомобилната индустрия

Осветлението в автомобилите е много важно не само за автомобилните производители, но и за доставчиците на оборудване. Един от тях - Valeo, е специалист, работещ върху технология, която ще спести гигавати енергия на автомобилите, като същевременно ще повиши безопасността.


Valeo


Самите технологии за безопасност в автомобилите напредват с гигантски темпове. Производителите отделят милиони евро за разработването на асистенти за безопасност при шофиране, както и за осветителни системи, които са колкото мощни, толкова ефективни и ефективни. Технологията Full LED се превърна в практически неизчерпаем източник, доминиращ безопасността и дизайна. А самата светлина се превърна в перфектния заместник на хрома, който е забранен в Европа и вече изчезва от все повече автомобили.

Компанията Valeo е един от доставчиците, които работят върху усъвършенствана технология за осветление, която ще спести няколко гигаватчаса енергия годишно. Full LED технологията показва значителни икономии на енергия в предното осветление на автомобилите, но е необходимо да стане по-ефективна.

Във Valeo се заемат с това предизвикателство, като залагат на селективно изключване на серия от диоди, което предотвратява заслепяването на пътя.
Новата технология на френския доставчик на оборудване работи с изкуствен интелект.


Valeo


В случая сензорите улавят осветлението, както общественото, така и това на самия автомобил на пътя, като така позволяват дневните светлини и късите фарове да се регулират правилно по съответния начин, с точност до милисекунди. Целта е благодарение на изкуствения интелект фаровете да излъчват правилната светлина във всяка ситуация на пътя и в зависимост от скоростта или околната светлина.

Във Valeo вече са провели практически тестове в специален тунел - със и без улично осветление, като резултатите показват, че изкуственият интелект може да компенсира разликите в осветлението в реално време. Консумацията на енергия е намалена с 22%, което означава, че ако фаровете на френската компания са монтирани на два милиона автомобила, спестяванията се равняват на 5,2 GWh годишно.

Цифра, която може да е много по-висока, тъй като Valeo е доставчик на цялата група Volkswagen, също така и на Lynk & Co, Xpeng, Volvo, Audi, BMW, Mercedes, Renault и много други. Очакванията са новата технология да се появи на серийни автомобили до няколко години.


0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    После се чудят защо почти всички европейски доставчици са пред фалит и добре че са китайците да ги спасяват.
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не искаме фарове управлявани от ИИ. Поредното усложняване на критичен елемент от автомобила. Преди най-неприятното, което можеше с ти се случи беше да изгори крушка. Има ги в бензиностанциите и можеш да ги смениш сам. Сега един изгорял кондензатор прави колата неизползваема и с необходимост да влезе в сервиз. Не ми се мисли колко ще струват тези електроники следгаранционно.
  • #2
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Китайците от няколко години използват фарове, които светят на сегменти. Управляват се от автоматиката на колата, ИИ. Буквално осветяват САМО вашата лента на платното, по силно. В дясно, по-слабо, и по-напред, съседната лента. В ляво, ако сте най-лявата лента, въобще не светят, за да не заслепяват насрещните. Ако дадете мигач за престрояване, светват и лентата, в която отивате. След като се престроите, отново само вашата лента.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Stanislav ( преди 1 месец )
    Накрая тоя ИИ ще ни го забоде на всички и ще плачем. Прекалено бързо стават някакви промени, които ми се струват не съвсем обмислени. Прекалено много доверие се гласува на тези машини, а е факт, че когато говориш с тях те много често пишат пълни глупости. Респективно може и да действат така!