IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо BMW E46 все още е много търсено

Тази 3-Series е предпочитана основно заради нейната динамика

Въпреки че последното BMW 3 Series (E46) слезе от поточните линии преди повече от две десетилетия, този модел продължава да бъде един от най-търсените и най-уважаваните автомобили на вторичния пазар. E46 е считан от мнозина за последния истински компактен седан на BMW – модел, който и до днес елегантно балансира между аналоговото усещане от шофирането и модерния комфорт.


BMW E46


Динамика, която остарява бавно

Едно от основните качества, което катапултира E46 в статут на легенда, е неговата динамика. Инженерите от Мюнхен успяха да създадат шаси, което предлага изключителна обратна връзка и прецизно управление. Моделът се отличава с почти идеалното разпределение на теглото 50:50, което е гаранция за балансирано поведение на пътя.

Задължително е да се отбележат и двигателите: независимо дали става дума за икономичните дизелови агрегати (особено 320d), или за шестцилиндровите бензинови чудовища (325i и 330i), E46 предлага мощни силови агрегати, които с минимални грижи могат да изминат стотици хиляди километри. Разбира се, перлата в короната остава М3 (E46) с неговия високооборотен S54 двигател, но дори и базовите модели доставят удоволствие от шофирането, което често липсва в по-новите, прекалено дигитализирани автомобили.


BMW E46


Предизвикателствата на възрастта

Както всеки автомобил на достолепна възраст обаче, и E46 не е лишен от своите характерни слабости, които бъдещите собственици трябва да имат предвид. Един от най-често срещаните проблеми, особено при по-мощните версии, е проблем в задната ос от купето (Rear Subframe Failure) – дефект, който изисква сериозен и скъп ремонт.

Освен това, пластмасовите компоненти на охладителната система (водна помпа, разширителен съд) имат ограничен живот и често се нуждаят от подмяна. Не бива да се пренебрегва и корозията по задните калници и праговете, която е естествен враг на всяко BMW от тази ера. Някои от двигателите също са капризни и проблеми от недобре обслужвани в миналото, могат да се очакват.


BMW E46


Заслужава ли си инвестицията днес?

Въпреки потенциалните разходи за поддръжка, пазарът на E46 остава силен. Добре запазените екземпляри, особено в изпълнения Coupé или Touring, държат висока цена. За много ентусиасти, този модел представлява достъпен вход към класическото инженерство на BMW, предлагайки съчетание от елегантен дизайн (който остава актуален), аналогово шофиране и доказана надеждност на основните агрегати.

Покупката на E46 днес не е просто придобиване на транспортно средство, а инвестиция в един автомобил, който вероятно ще запази, дори ще увеличи стойността си в идните години, стига да бъде поддържан правилно.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дали от възрастта на колата или качеството на частите, проблемите с Е46 320 бензин ми дойдоха в повече, течове по двигателя, заден мост пред скъсване и постоянна смяна на предно окачване, което е безбожно скъпо и на последно място супер чувствителна към паразитен въздух, така отиде на вторични
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    С BMW цял живот ( преди 1 месец )
    Търсено е защото е от последните що-годе добри баварци, следващата 3ка е90 е доста чуплива кола, единствено двигателите с обем 3 литра и нагоре са здрави. След нея нататък просто нямам думи, най-ми е жал за F10-ката 5та серия - изглежда добре, но е може би най-чупливото БМВ произвеждано някога. Пълен провал.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Vasil ( преди 1 месец )
    Аз имам преки впечатления от автомобила, първо е с уникално поведение на пътя просто е удоволствие да го караш, 2-ро е автомобил който се цени от разбирачи и ентусиасти и 3-то е46 е бъдеща класика защото като гледам май в БГ са най-евтини отколкото всички останали страни каращи с ляв волан в европа а може би и в света.. И да цените им вече се покачват особенно на запазените бройки с хубави мотори и изпълнения.
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Имах такава 318i.Страхотна кола, дори със слабия мотор си вървеше прекрасно. Но тия 120 коня в един момент ми доскучаха, вероятно кризата на 40те. Ако имаха 4 врато М3 Е46 - друга кола нямаше да погледна през живота си. Но за мен тази кола си остава бенчмарк за спортен семеен седан, ненадминат и досега. Даже жена ми обожаваше мазното стегнато возене и липсата на каквито и да било евтинджарски шумове като скърцания, хлопания, тропания... Нейната почти нова Мазда беше като тенекиена кутия.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Любо ( преди 1 месец )
    Имам такава. 320 купе. Взех я 2011г на 46000км. Сега е на 80000. Колата е много добра. Сменил съм два предни носача,задни пружини и амортисьори. Перка на радиатор и водна помпа. Свещи и бобини. Една брава смених. Салона е като на снимката. Изкарам ли я от гаража винаги питат дали се продава. Смяна на масло и технически преглед и се чудят за километража. Нищо няма по нея слагано допълнително. Не се налага изобщо. И така си е добре. Така че има и такива коли.
  • #5
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Захарин Петров ( преди 1 месец )
    Елати при нас в мааалата. Само от тези "класики" караме. Чакаме да дадете милионите за "истински" коли. Как беше 25 гогишно BMW на 198 000 км, три годишно BMW на 160 000, ама при официалният дилър. *** Ganko е играч взема 25 годишното 'истинско' от битака.
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 1 месец )
    До 2E30 е малко ретро, Е46 според мен е по-добра, защото хем е истинска като старите, хем все пак има повечето смислени нови технологии, бе никому ненужните екранчета и друга електроника. Аз се замислям дали да не си купя една за повечко пари и да се кефя на истинското шофиране, даже се замислям за една М'ка.
  • #3
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Не не не ( преди 1 месец )
    Каква инвестиция - това са един уморени, преупотребени, насилени автомобили, които нягоа са били нещо, сега са торба с проблеми, а вече труда на майсторите е по-скъп, частите ще им стават по-редки, като цяло безмислено да вземеш нещо такова. Единствено ако е под 100000 РЕАЛНИ, ДОКАЗУЕМИ в БМВ километри и пълна сервизна история и го бутнеш в отопляем гараж да отлежава, ще може да съхрани някаква стойност и да направи малка печалба след 10 години примерно.
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, по-скоро е30 е най-добрата тройка! А кокото до това, че е било "инвестиция"- не мисля, че на нашия пазар "нов внос" има такива екземпляри:)))
  • #1
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 1 месец )
    Мдааа, доста са добри, може би най-добрата тройка