IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как шофьорите в Париж се справят без знака "Стоп"

Други мерки се оказват по-ефективни за движението във френската столица

Ако мразите безкрайните знаци "Стоп" докато шофирате през кварталите на който и да е голям град, Париж може да ви се стори по-малко разочароващ в сравнение с тях, макар и малко хаотичен. Властите във френската столица смятат, че има по-ефективни начини за управление на трафика от просто този елементарен знак. Всъщност, от 2016 г. всички знаци "Стоп" в границите на града бяха премахнати от полицията.


Париж


Наред със забраната за движение на автомобили в центъра на града и обезкуражаването на по-големите и по-тежки превозни средства в Париж, премахването на знака "Стоп" беше продиктувано от необходимостта от подобряване на трафика и намаляване броя на глобите, наложени на шофьорите. В крайна сметка, спирането от полицаите за нарушения на правилата възпрепятстват движението и в крайна сметка утежняват проблема. Проучвания в много държави по света са установили, че знакът "Стоп" може да насърчи шофьорите да пренебрегват предимството или да ускоряват по-бързо от място, за да наваксат загубеното време. Тези фактори могат да допринесат за повишена опасност както за пешеходците, така и за другите шофьори.

За да се осигури по-безопасен трафик, Париж използва комбинация от кръгови кръстовища, знаци за предимство и широко приетото правило за десностоящия. Светофари управляват движението най-вече на главни кръстовища с интензивен трафик. Тъй като потокът от коли по повечето парижки улици е постоянен, това насърчава шофьорите да обръщат повече внимание на заобикалящата ги среда. Когато те са бдителни, това подобрява безопасността на всички шофьори, както и на пешеходците.

Франция има повече кръгови от всички останали страни в Европейския съюз. Най-известното е на площад "Шарл дьо Гол" в Париж. Знаци за даване на предимство показват, че другият трафик все още се движи и водачът трябва да внимава много, преди да продължи. Липсата на знака "Стоп" или светофари на други кръстовища означава, че водачите трябва да пропуснат автомобила отдясно.


Париж


Дизайнът на повечето европейски градове е в рязък контраст с този в останалия сват и Париж не е изключение. Тесните, често криволичещи пътища и оживените пешеходни пътеки поставят безопасността на преден план. Превозните средства, велосипедистите и пешеходците трябва да споделят много по-малки пространства. Макар че липсата на знака "Стоп" позволява на всичко да се движи по-свободно, има допълнителни фактори, които подобряват цялостната безопасност в много по-интимните обществени пространства.

По-малките пространства и по-тесните пътища изискват по-ниски скорости като цяло. Повдигнатите пешеходни пътеки и тротоари повишават безопасността на пешеходците в присъствието на превозни средства, като по този начин увеличават законното им предимство и предлагат по-добро усещане за споделено пространство в такава непосредствена близост. Ако някога имате възможност да шофирате в европейски градове като Париж, обърнете внимание на разликите в градския дизайн и трафика, когато забележите любимите си френски автомобили. Просто се уверете, че обръщате внимание на целия хаос около вас.

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 4 седмици )
    Контра въпрос - колко катастрофи стават около Триумфалната Арка за 5 минути?
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    В центъра на един испански град бяха направили опит като премахнаха знаците и оставиха хора и коли да се спасяват, казаха че проблемите намалели. Другаде стесниха пътното платно, защото било доказано че така хората шофират с по-ниска скорост. Важното е правилата да се са съобразени с дадения случай, а не да се налага изкуствено.