IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

София забранява старите коли от 1 декември

Бензините отпреди 1998 и дизелите отреди 2007 са изхвърлени от центъра

Нови ограничения в ниско-емисионните зони в София влизат в сила от 1 декември 2025, като те ще важат до 28 февруари 2026. Автомобилите на бензин с екологична категория Евро I, Евро II, Евро III с първа регистрация до 1 януари 1998 и колите на дизел с еко категория Евро I, Евро II, Евро III, Евро IV, Евро V с първа регистрация до 1 януари 2007 нямат право да навлизат в първия градски ринг – ул. „Опълченска“, бул. „Васил Левски“, бул. „Скобелев“ и бул. „Патриарх Евтимий“.


София, емисии


Колите на бензин с Евро I и Евро II с първа регистрация до 1 януари 1996 и колите на дизел с еко категория Евро I, Евро II, Евро III с първа регистрация до 1 януари 2002 нямат право да навлизат във втория градски ринг - булевардите „Костантин Величков“, „Сливница“, „Ситняково“ – до улица „Сребърна“, широкия център, како и тук срокът на забраната е три месеца - между 1 декември 2025 и 28 февруари 2026.

Навлизането в двата ринга се следи автоматично с камери. Забраната няма да важи за автомобили, чиито собственици са с постоянен адрес в зоната и имат издаден стикер за паркиране, както и за лица с увреждания, които притежават карта за преференциално паркиране, издадена от Столична община или от друга община в България.


София, емисии


Действията на Столичната община целят да се подобри качеството на атмосферния въздух в София. След въвеждането дори на малката зона миналата година, има подобрение с 25% в първия месец, като за целия обхват на действието, който е 3 месеца, има 10%.

Зоните с ниски емисии са една от най-ефективните мерки, които градовете могат да предприемат за подобряване на качеството на въздуха. В резултат на въвеждането им намаляват емисиите на фини прахови частици (ФПЧ 2,5, ФПЧ10), азотен диоксид (NO2) и (индиректно) на озон (О3). Именно това са трите основни замърсители на въздуха, които предизвикват здравословни проблеми в цял свят.


0 от 500
  • #15
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Петър ( преди 1 месец )
    Никаква логика! Отново ! Значи тези дето ще минават всеки ден ,но имат адресна регистрация,няма забрана.За тези дето я минат я не ,веднъж във времето на забраната,има забрана.Без думи!
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Точко страда от раздвоение на личността,в #11 казва едно,в#13 точно обратното.
  • #13
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Обърна ли внимание, че мнението ми се състои от две тези. Първата е, че стар автомобил от миналия век с разход 5 на 100 отделя точно два пъти повече въглеродни емисии, отколкото чисто нов автомобил с евро 6, който има разход 10 на 100. Втората теза е, че стария автомобил замърсява много повече въздуха, отколкото съвременен автомобил с всички филтри. Повечето хора не правят разлика между двете, А човека говореше само за co2
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    До долния: нищо подобно. 20-годишният дизел без филтър за твърди частици има хиляди пъти по-високи емисии на токсичните азотни оксиди и финни частици. Това казва физиката, науката изучаваща реалността.
  • #11
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А за зелените измами няма нужда да говорим. При нормално бавно каране от възрастен човек, с ниска скорост един 20 годишен дизел харчи 4-5 на 100. Съвременен SUV с евро 7 независимо дали е бензин или дизел, харчи 10 на 100, което автоматично означава два пъти повече емисии на километър, защото се подчиняват на абсолютно едни и същи физични закони. А физиката Не се съобразява с уЗАКОНяването на някакво си евро. ВСИЧКО Е ИЗМАМА ЗА ПАРИ. Утешителното е, че поне въздухът цапат по-малко.
  • #10
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ако болният ти възрастен родител този месец е изразходил 5 литра гориво, ще е платил 3 лв и 50 стотинки данък co2 наречен акциз. За същото време доставчика ще е изгорил 200 л и ще е платил 140 лв за същия данък, такса или както там го наречеш..
  • #9
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Въпрос към СО, болния ми възрастен родител инвалид който излиза с колата два пъти в седмицата, до лекар и до магазин повече ли замърсява от доставчик с Евро 6, който за това време навърта 2х. километра?
  • #8
    10 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хубава соц. пропаганда, но толкова. Хората, които не могат да си позволят, се броят на пръстите на едната ръка. Основната причина да се карат толкова стари коли е липсата на правила и контрол, а спестените пари отиват за айфон, слънчака и софра.
  • #7
    25 rate up comment 11 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Нищо им няма на старите коли! По хубави са от новите. По практични са и в пъти по евтини за поддръжка. Защо човек да дава 50-100 хил. и да се заробва да плаща кредити и лизинги за нова кола като стара кола за 5-10К върши абсолютно същата работа и поддръжката и е почти без пари. Повечето хора в България не разполагат с финансови възможности да карат нови коли. Ако си купят нова кола това значи да се лишават от други неща или децата им гладуват.
  • #6
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Срамни са такива като тебе пич! Няма човек, който да не иска нова кола - но в крадлива държава няма как да се случи! Така че тези, "срамни коли" са на хора, които ОЦЕЛЯВАТ напреки на КРАДЦИТЕ С НОВИ КОЛИ!!! А в БГ закон за класически автомобили практически няма! Той е едно смешно писание. Навършването на 30 години не я прави класика както е в други държави.