Maserati има проблеми с продажбите, но не се отказва от най-популярния си SUV - Grecale. Италианската марка пусна пусна серия от актуализации за моделната 2026 година, като по-голямата част от вниманието е насочено към напълно електрическата версия Folgore, която вече може да пътува по-далеч между зарежданията.

Grecale Folgore беше пуснато на пазара през 2023 като е оборудвано с двойни електрически двигатели, произвеждащи 557 к.с. и батерия с капацитет 105 kWh, предлагаща пробег от 500 км по WLTP. Основните спецификации на електрическия SUV не се променят, но той получава нова система AWD-Disconnect, за която се твърди, че ще увеличи пробега до 580 км.
Решението е изключително просто – когато не се изисква задвижване на всички колела AWD, системата изпраща мощност само към задните. Това води до значително намаляване на консумацията на енергия и позволява допълнителни 80 км пробег с нулеви емисии.

Превключването става автоматично само за 500 милисекунди и физически изключва валовете на предния мост от главините. Maserati казва, че този метод е по-ефективен от изключването на двигателя или диференциала. За да определи кога AWD трябва да се включи или изключи, превозното средство разчита на мрежа от сензори и алгоритми, които непрекъснато наблюдават няколко променливи.
В зависимост от търсенето на въртящ момент, температурата на спирачката, наклона на пътя, моментната скорост и ускорение, избрания режим на шофиране, външната температура и активирането на системите за динамично управление на автомобила, системата гарантира, че водачите получават необходимата производителност от електрическия SUV.

Folgore ускорява от 0-100 км/ч за 4,1 секунди, като това го прави вторият най-бърз Grecale след задвижвания с V6 Trofeo, който извършва същия спринт за 3,8 секунди. Електромобилът обаче има най-ниската максимална скорост в гамата, като тя е ограничена до 220 км/ч.

