IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Араби искат да купят Maserati и Alfa Romeo накуп

Евентуална сделка със Stellantis ще включва и два завода в Италия

Две от символичните марки на италианската автомобилна индустрия - Maserati и Alfa Romeo, са силно желани от инвеститори от Обединените Арабски Емирства, които водят преговори със Stellantis от няколко месеца, съобщава италианското издание Monetа.


Maserati


Според информация предложението е на стойност няколко милиарда, като то включва и два от заводите на Stellantis в Италия. Единият е в Касино, където се произвеждат Alfa Romeo Giulia и Maserati Grecale. Второто предприятие e в Модена, където се завършва сглобяването на автомобилите от двете марки, както и на други автомобили на концерна.

Твърди се още, че основната цел на арабите всъщност е Maserati, докато Alfa Romeo e включена допълнително след началото на преговорите. Помолен за коментар, представител на Stellantis повтори казаното по-рано тази година, а именно, че „Maserati и Alfa Romeo не се продават’’, но въпреки това слуховете продължават.


Alfa Romeo


Големият проблем пред Stellantis е наличието на общо 14 марки в портфолиото си, като според финансови анализатори „групата трябва да продаде някои от тях и да свие останалите си дейности’’. Очаква се крайното решение да бъде взето до края на годината, тъй като новият главен изпълнителен директор на Stellantis - Антонио Филоса, ще разкрие нови индустриален план за „рестартиране на Stellantis’’ в началото на 2026. Тогава ще стана ясни подробности за новите модели, които ще се произвеждат след провала на стратегията на предшественика си Карлос Тавареш.

Трудностите пред Stellantis не засягат само Италия, но и други европейски страни, в които групата има заводи. Френският вестник Les Echos съобщи, че Stellantis е информирала представители на синдикатите в Поаси (Франция) за спирането на завода (в него работят около 2000 души) от 13 октомври до 3 ноември. Фабриките в Айзенах (Германия), Сарагоса (Испания) и Тихи (Полша) също са спрени.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 10ти ( преди 1 месец )
    Има начини FIAT групата да бъде италианска. Реално има потенциал с корени в индустриални бизнеси в Италия и ако FIAT, Maserati, Alfa Romeo, LANCIA бъдат италианска собственост няма да опират до външни решения и интереси. Ама мафията Аниели ще позволи ли? Съгласието на Анели към Stelantis е платено под масата. Има огромен корпоративен интерес и капитал осигурен, италианските марки да са претопени. Не случайно такъв като Карлос ти Тавареш съсипа методично всичко със 30млн бонус на година.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тези отдавна трябваше за цялата ширпотреба да използват някаква нова марка, и да промоционират точно нишовите марки с техните силни страни - спортни, луксозни, лиметирани версии..
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 9 - те не са френски - най-големия акционер в Стелантис е италианската фамилия Анели и точно те искаха сливането. Очевидно не им се занимава с автомобилостроене, защото продадоха и Ивеко на индииците от Тата
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Alfa Romeo 147 jTD ( преди 2 месеца )
    Ясно се вижда, FIAT, Alfa Romeo, Lancia и Maserati, трябва да се освободят от това да са френска собственост, погубваща всичко от идентичност, дух и стил, до техника, функционалност и позиция на пазара. Въпрос са плановете на купувача. Никой не иска варианта арабски плаващи пясъци. Всъщност, тези марки трябва да са италиански. Италиански компании с подкрепа от държавата, са способни на този финансов ход. И за съжаление на високо ниво в Италия, като че ли не се мисли от относно това.
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    И аз съм в положението на РУК - 25 години с бранд на Стелантис, смятам че съм фен и сега си пазя и кътам колата, ще опитам да я съхраня възможно най-дълго, защото новите просто не стават за нищо. После ще се обръщам както изглежда на изток - жалко!
  • #7
    16 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    ..... бъдеще на коли без история, без емоция, без индивидуалност, без да събужда фенското у собственика ... просто предмети на колела, по-луксозни от автобус ....ееебаХти бъдещето
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Върви такова обезличаване на марките,че едва ли вече има значение кое на кой е. Раздвам се,че карам може би последната истинска Алфа.Но като фен на Алфа,в моемнта единственото което бих си купил е Джулия или пак Стелвио.Но те са модели на 10 години ... Последните и очакваните модели,са Ситроен с дизайнерски брони!Не знам умишлено или не,но това обезличаване е добре дошло за стремежите към отказване на хората от собствена кола и преминаване към постоянния,набутващ наем .....
  • #5
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Стелантис имат проблем с това, че имат много марки, но това не засяга Мазерати и Алфа - в техния сегмент нямат други (Додж са малко по-различни). Да продадат Опел и да закрият ДС
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    a.p. ( преди 2 месеца )
    Френските марки обатачиха, че какво остава за американско и италиянско.
  • #3
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Продайте ги докато на планетата съществуват някакви хора за които марката не е синоним на " скъпо ама за сметка на това некачествено".