IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова цел пред Toyota – нулеви смъртни случаи и нулеви катастрофи

Японският производител иска софтуер, който да направи автомобилите по-безопасни

Ерата на софтуерно дефинираните превозни средства е пред нас. Ръководители на компании като BMW и Rivian често подчертават важността на софтуера и как той ще помогне за оформянето на следващото поколение автомобили, камиони и SUV.


Toyota


В Toyota са на същото мнение, като подчертават как софтуерът може да направи техните превозни средства както по-функционални, така и много по-безопасни. Но предпазливият подход на компанията означава, че по-бавно да възприема софтуерно дефинирани технологии за превозни средства, отколкото много от нейните конкуренти. С новия RAV4 Toyota най-накрая прави тези първи стъпки към софтуерно дефинирано бъдеще, но все още има да наваксва много в това отношение.

Наскоро изпълнителен директор на Rivian – Ер Джей Скариндж, обясни, че голяма част от това, което прави "софтуерно дефинирано превозно средство", е зонална изчислителна архитектура. Това означава, че целият софтуер на автомобила се насочва по-ефективно, подобрява взаимосвързаността и намалява производствените разходи.

Новият RAV4, по дефиниция, е нещо различно, но пък от Toyota са категорични, че технологичните и инфоразвлекателни подобрения, добавени към най-новата версия, моделна година 2026, помагат да се положат основите за по-големи и по-добри неща, които предстоят.

Има няколко акцента, като най-значимото е преминаването към 5G свързаност - първо за Toyota. RAV4 също така получава подобрена система за гласово разпознаване, актуализации през въздуха за поправки и функции и това, което автомобилният производител нарича едно от най-модерните си внедрявания на Toyota Safety Sense (TSS) до момента.

Хардуерът е най-вече познат - 10,9- и 12,9-инчови дисплеи, подобни на това, което в момента се предлага в други продукти на Lexus и Toyota. Новият софтуер също не е драматично различен – той е развитие на това, което Toyota представи преди няколко години в Tundra, но е много подобрен с по-добра поддръжка и по-бързи скорости.

Имайки предвид всички тези подобрения, Toyota има една основна цел за бъдещето: - безопасност. Това потвърди и главният инженер на проекта RAV4 - Йошинори Футонагане, който е категоричен, че по-умните превозни средства и по-добрият софтуер неизбежно ще направят шофирането по-безопасно. Футонаганe посочи, че компанията се стреми към "нулеви смъртни случаи, нулеви инциденти".

"Крайната ни цел е създаване на по-безопасни превозни средства, като това може да бъде нулеви смъртни случаи, нулеви злополуки. И това е посоката, в която вървим. RAV4 е само началото, тя все още е на стартовата линия", обяснява инженерът.

Част от промените по модела вече са факт - Toyota премахна някои твърди бутони и циферблати. Функции като скоростта на вентилатора, например, сега се използват от екрана. Мнозина смятат, че премахването на твърдите бутони противоречи на безопасността, но в Toyota са категорични, че има много конкретна причина за тези промени.

Казано по-просто - японците иска да използвате нейните системи за гласово управление за почти всичко. Тази технология позволява до "по-малко разсейване" от търсенето на бутони или ровене в екрана и в Toyota смятат, че това е пътят напред.

Разбира се, технологии като 5G и гласовото разпознаване не са точно пробиви - автомобилните производители използват тези функции от десетилетия. Но ангажиментът на Toyota да прилага този вид технология в цялата си гама представлява основна стъпка напред за марката, която често се колебае да поеме рискове в името на безопасността и надеждността.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Единствената причина да повдигат темата е да си вдигнал малко акциите - буквално и преносно - в един променящ се свят, в който изостават по всички направления. Преопаковат китайски ел. модели, собствената им батерия все ще излиза след 2-3 години вече от 2014, водородът им беше забележителен провал, хибридите не могат да им покрият емисиите и купуват квоти от Тесла, софтуерно са в 90-те, колетата им падат в движение, имат най-големия дълг в историята на всички компании.
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойотка ще бъдеж една от последните автопроизводители, които ще постигнат тази цел. Вълкът козината си мени...Точно тази компания е синоним на пълното незачитане на човешкия живот и безопасността. В края на 90-те, NCAP показва колко по-смъртоносни са японските. Пооправиха ги криво-ляво, но продължават да вграждат много слаби спирачки. Статистиката при инциденти показва висока смъртност и големи поражения. Хващани са десетки пъти с животозастрашаващи сервизни акции.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичко се прави за прихода на компанията, демек за бонуса на Борда.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    И тва кво общо има с безопасността, цял ден мога да изпреварвам на забранено и да карам над ограничението? Това са мерки за приходи, не за безопасност!
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хм... ( преди 1 месец )
    А задкормилното устройство как ще го промени? ***, който изпреварва на забранени участъци, без видимост или кара в населено място с 80-100 км/ч при ограничение 50 км/ч?
  • #1
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Добре дошли в ерата на дигиталния концлагер, в който вие сте нищо!