fallback

Дотук с електрификацията: 43% спад за ЕV в Америка

Продажбите на електромобили потъват в първия месец след края на федералните стимули

Шокиращите 43% спад ще претърпи американският пазар на електромобили през октомври в резултат на спирането на федералния данъчен кредит, съобщават анализаторите на J.D. Power, позовавайки се на предварителни данни.                  "Значително пренастройване"

„Автомобилната индустрия в САЩ преживява значително пренастройване в сегмента на електрическите превозни средства“, каза анализаторът на данни на J.D. Power Тайсън Джомини. „Неотдавнашната корекция на пазара на електрически превозни средства подчертава един важен урок: Потребителите предпочитат да имат достъп до редица опции за задвижване.“

13% дял през септември, 5% през октомври

Изследователската фирма прогнозира продажбите на дребно на електрически превозни средства да достигнат 54 673 бройки през октомври след прекратяването на данъчните облекчения на 30 септември. Делът им от общия пазар на нови автомобили ще е 5,2%, в сравнение с 8,5% година по-рано (в България делът на електромобилите е 5% по данни на Automedia.bg). През септември, когато в Щатите настъпи трескаво изкупуване на електрически превозни средства, за да се хванат последните облекчения, делът им бе скочил до почти 13 на сто.

Прогнозите се базират на данни от първите 16 дни на продажбите на октомври, който има 27 дни на продажби. Спадът на електрическите превозни средства повлича надолу и пазара като цяло - J.D. Power изчисли спад от 5,9% в доставките на дребно до 1,05 милиона превозни средства за месеца. 

Производителите намаляват шока с цената на големи отстъпки

Почти цялото забавяне на темпа на продажби в индустрията се дължи на електрическите превозни средства. „Спадът можеше да бъде и по-лош“, каза ръководителят на данните на J.D. Power Томас Кинг. „Действията на множество производители за намаляване на цените на електрическите превозни средства и увеличаване на отстъпките, за да компенсират загубата на федерален кредит, помагат донякъде за поддържане на достъпността на електрическите превозни средства.“        

fallback
  • #34
    До 27 ( преди 1 месец )
    Аз съм виждал и чувал. Рядкост е, но има.
  • #33
    анонимен ( преди 1 месец )
    Казано честно за мен всичко е загубена кауза. Хората в активна възраст или са фанатично промити като тоя тука, или не ги интересува нищо, щото горе-долу се справят - това в Западна Европа. При нас е малко по-другояче - тук промитите не са толкова много, но пък има много изключително прости с крайна позиция по всякакви въпроси. И както и да го гледаш, то е срамота такива да не ги мачкаш. Тъй че разбирам и управляващите.
  • #32
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 28 - идеята ми беше, че като смениш политиците, сменяш и политиките. Махаш зелените от властта и да изчезнат всички глоби за CO2 и да видим кой колко ще продава. Така стана в САЩ
  • #31
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Москофилико, ти имаш ли батерия на 25 години, защото първите литиеви батерии са именно от тогава? Не Димов е лъжец, а ти, на който само Москва ти е в празната кратуна!
  • #30
    анонимен ( преди 1 месец )
    Димов, лъжецо, мрежовите батерии обичайно имат 15 г. гаранция, но според теб издържали 10. Щом казваш. Реалният експлоатационен срок ще е доста повече от гаранцията - поне 25 г. А АЕЦ може да кара десетилетия само с редовни и скъпи ремонти. Батерията няма поддръжка, нито консумативи. Дори да трябва да се подмени след 25 г, пак излиза по-евтино от АЕЦ. А в Китай в момента рециклират 99,6% от кобалта, никела и мангана и 96,5% от лития. Ще минат хиляди години, преди да се наложи да копаем пак.
  • #29
    анонимен ( преди 1 месец )
    И в Германия като спряха субсидиите имаше рязък спад, след което продажбите се възстановиха и продължиха да растат само в рамките на 2-3 месеца.
  • #28
    анонимен ( преди 1 месец )
    #26, германците мисля, че вече абсолютно не ги интересува тая тема. Там всички чакат военни поръчки, включително и автомобилните фирми, тъй че са си подсигурили работа и приходи за следващите 5-10 години. Докато предлагаха преразглеждане, Испания и Франция се обявиха твърдо за забрана на ДВГ, тъй че едва ли само с празните приказки на германците за коли с ДВГ, които се зареждат с някакви имагинерни синтетични горива по 50 кинта литъра, ще се случи нещо. В Англия категорично настояват за 2030.
  • #27
    До 23 ( преди 1 месец )
    Аз довега не съм нито виждал нито чрл нито чувал някой да му се е наложило да сменя батерия на електричка и то не само на Тесла дори на рена и бмв-та.
  • #26
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 25 - не си съвсем прав - политиците и политиките се сменят :-) Виж как Германия вече не иска забрана за ДВГ
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    Истината е, че и да спорим, и да привеждаме доводи, няма измъкване от електриката и соларите. На промитите им е по-лесно, щото едничкият им дерт е да убеждават неверниците в правотата си. А останалите ще псуваме под мустак и ще се примиряваме с туй което се спуска от Брюксел, а нашите управници го приемат още докато е на обсъждане там.
fallback
Последни