IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

7 дизелови автомобила, които работят лесно на газ

Тази комбинация предлага по-малко разходи без загуба на мощност

Преди няколко години идеята за дизел на газ" звучеше като шега. Но с появата на модерните системи за двойно впръскване на LPG-Diesel ситуацията се промени. Такива инсталации вече се използват успешно в Полша, Чехия и в още няколко държави, като осигуряват до 30% икономия на гориво, без да се уврежда двигателя.

Принципът е прост: двигателят продължава да работи на дизел, но 20-40% се заменя с газ (пропан или метан). Резултатът е по-малко разходи, по-чисто горене, по-дълъг живот на двигателя. Изданието SUVNews състави рейтинг на 7-те най-добри дизелови автомобила, които без проблеми работят на газ.


7 дизелови автомобила, които лесно работят на газ (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе няма майстори... Какви майстори искате за такива извращения? Теоретично нещата са едни, ама в реалността си е безсмислица!
  • #6
    1 rate up comment 23 rate down comment
    Митака ( преди 1 месец )
    Печка на газ хаха пълен смех трябва тотална забрана за тези смърдящи печки
  • #5
    30 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако 2 литра дизел се заменят с 2 л газ, значи се пестят по 2,50 лв на 100. Ако газовата е 1000 лв, това са 40 000 км, за да се избие. Проблемът е, че освен ако не е бус или голям 6 цилиндров дизел, няма да са 2 литра, а по-скоро 1, или 80 000 км. Което обезсмисля инвестицията и неудобството.
  • #4
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Бургас няма кой. Пред време сложих газов инжекцион на 2.2 hdi . Голямо молене беше на "газари" да помагат с настройките. Само със собствени сили го докарах на 4 нафта + 2.5 газ .... И така около година и около 8 000 км.и свалих уредбата....
  • #3
    16 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    За България има 3 основни проблема. 1. Няма сервизи с опит в това.Поне аз знам за само един в София.Естествено някой ще се наеме да го прави на пронципа "проба/грешка" и някое бутало ще изгърми. 2. Повечето дизели вече са "чипосани". Т.е. трябва да се върнат във фабрични настройки,само с орязан DPG и EGR,иначе допълнителната мощност ще пали съединители и автомати.Още едни 300-500лв 3. Газова бутилка в дизел ... много хора си вземат дизел заради усещането за икономия,без това в багажника.....
  • #2
    18 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Не остават всички фабрични спецификации!И няма смисъл подаването на LPG да се спира при ускорение.Всъщност подаването на LPG дава между 10 и 20% повече мощност.При много от дизеловите двигатели може да се монтира елементарна газова уредба,като на моноиджекционите едно време и изобщо не са нужни 1500 Евро за това.Важни са настройките за да не се съсипе двигателя или кутията.При добри настройки,LPG на дизел елиминира нуждата от DPF и т.н. чип тунинг.Имате допълнителна мощност,икономия,без сажди
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само това му липсва на N47, газова!