Нестабилната икономическа среда и краят на бонуса за закупуване на електрически превозни средства в САЩ затрудняват тълкуването на резултатите на Tesla за третото тримесечие. Американският производител обаче наистина е постигнал напредък по отношение на доставките на нови автомобили: 497 099 регистрации в световен мащаб между юни и септември 2025 г.

Вярна на принципите си, Tesla не разкри разпределението на продажбите по модели, като просто раздели X/S от една страна и Model 3/Y от друга. През това тримесечие Tesla продаде само 11 000 Model S и X. Следователно по-голямата част от доставките логично се отнасят до Model Y и 3, вероятно най-евтините базови версии и следователно най-малко печелившите. Важно е обаче да се прави разлика между продажбите и финансовите резултати и в това отношение Tesla се затруднява повече тази година.
Продажбите са се увеличили със 7% в сравнение с миналата година във все по-конкурентна среда, особено в Китай и Европа. Маржът се е възстановил леко, като е нараснал до 5,8%, докато през първото тримесечие е спаднал до 2,1%. Въпреки това обаче, с малко над 1,3 милиарда долара, печалбата е намаляла с 37% спрямо същия период на миналата година.
Някои анализатори пък посочват, че Tesla се е възползвала от благоприятен контекст в Съединените щати през септември, където регистрациите на електрически автомобили бяха завишени преди изчезването на бонуса за покупка в края на месеца.

Model Y вероятно ще остане най-продаваният автомобил на Tesla в световен мащаб през 2025
Американският производител посочва, че постигането на високи маржове в автомобилния сектор става все по-трудно. Въпреки че произвежда на трите основни пазара и следователно избягва повечето митнически такси, Tesla се бори да си възвърне високите маржове. Спасението може да дойде от други дейности. "Тъй като продължаваме да внедряваме иновации за намаляване на производствените и оперативните разходи, очакваме, че с течение на времето печалбите ни, свързани с хардуера, ще бъдат съпроводени от ускоряване на тези, свързани с изкуствен интелект, софтуер и автопаркове", посочва компанията.
Междувременно, главният изпълнителен директор Илон Мъск продължава да се държи неадекватно. Според Bloomberg, той е прекъснал представянето на приходите, за да обсъди личното си положение, като е поискал обезщетение от 1 трилион долара. Бонус, който беше блокиран от съд в Делауеър, но все още е в процес на обсъждане. Инвеститорите остават загрижени, че Мъск е "твърде разсеян" от страничните си бизнеси, като например Starlink.


5