IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как работят пароотводните тръби в големите мотори на GM

Технологията, въведена в LS сериите, предпазва агрегата от сериозни проблеми

Много собственици на автомобили с двигатели от семейството LS на американския концерн General Motors дори не осъзнават важността на пароотводните тръби. Тези компоненти играят ключова роля в охладителната система. Защо двигателят може да прегрее без тях? Как те предпазват двигателя от скрити проблеми? Отговорите ще изненадат дори опитните автомобилисти.


general motors ls


Собствениците на автомобили с LS двигатели често се чудят: защо под капака има тънки тръби, свързващи главите на цилиндрите? На пръв поглед тези компоненти изглеждат незначителни, но всъщност изпълняват жизненоважна функция в охладителната система на двигателя.

Пароотводните тръби, известни още като тръби за отвеждане на пара, са предназначени да отстраняват въздушни джобове и парни мехурчета, които могат да се натрупат в горната част на цилиндровата глава. Ако такива запушвания не бъдат отстранени, в тази област ще възникне локализирано прегряване, което потенциално може да повреди ключови компоненти на двигателя. Това важи особено за двигателите с висока мощност, работещи при високи обороти.

Охладителната система на двигателите LS е проектирана така, че охлаждащата течност циркулира по определен модел, преминавайки през множество канали. В определени области обаче, особено в горната част на главата на цилиндъра, могат да се образуват застояли джобове, където се натрупва въздух или пари. Паропроводите свързват тези точки с радиатора или разширителния резервоар и отстраняват въздуха и парите от системата. Това разпределя охлаждащата течност в целия двигател, поддържайки стабилна температура дори при екстремни натоварвания.

Друга важна функция на паропроводите е да предотвратяват прегряване и да защитават охладителната система. Ако въздухът или парите останат в системата за дълго време, те могат да повредят металните повърхности и да причинят ръжда. Това намалява живота на двигателя и може да доведе до скъпи ремонти. Затова инженерите на General Motors са инсталирали паропроводи на всички двигатели LS, започвайки с най-ранните версии.

Много тунинг експерти погрешно смятат, че тези тръбопроводи могат да бъдат премахнати, за да се опрости двигателното отделение. Пропускането им обаче води до най-често срещаните проблеми с двигателя и дори до прегряване. Това е особено опасно при инсталиране на компресор или турбокомпресор, когато топлинното натоварване на двигателя се увеличава значително.

В заключение, заслужава да се отбележи, че паропроводите не са просто допълнителен компонент, а ключов елемент, осигуряващ надеждната работа на двигателя LS. Тяхното наличие помага да се избегнат проблеми, свързани с прегряване и неравномерно охлаждане. Ако планирате да надстроите двигателя си или просто искате да удължите живота му, не пренебрегвайте дори най-основните тръбопроводи.


0 от 500