IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Непознатите особености на ръчната спирачка

Истинската функция на тази система не е да задържа колата ви на място при паркиране

Един от най-големите митове в шофьорските среди е свързан с лоста за паркиране (или педала, в повечето американски модели), често наричан ръчна спирачка. Повечето шофьори смятат, че той служи единствено за задържане на автомобила на място при паркиране, особено по наклон. Докато това е основната му ежедневна употреба, истинската, жизненоважна функция, за която е проектиран, е много по-драматична: да бъде независима система за аварийно спиране.
  
    
ръчна спирачка
   
     
По правилник колата трябва да има две независими спирачни системи

Съгласно международните изисквания за безопасност, всеки автомобил трябва да има две напълно независими една от друга спирачни системи. Основната система е хидравличната (с педал), която действа върху всички колела и използва спирачна течност.

В случай на пълна повреда на хидравличната система (например при изтичане на спирачна течност), основният педал може да откаже. Именно тук се намесва речната спирачка. 

Ръчната спирачка е напълно независима

Тя работи механично: активира се чрез жило, а не чрез хидравлика. И още нещо, тя е напълно независима. Това гарантира, че ако основната система откаже, водачът има резервен начин да спре автомобила. Но функцията остава непозната като аварийна, защото съвременните хидравлични системи са изключително надеждни и пълна повреда се случва рядко.
  
    
ръчна спирачка, педал, американска кола
В много модели, предназначени за американския пазар, "ръчната" спирачка е всъщност крачна, с допълнителен педал най-вляво за шофьора
  
      
Може да блокира задните колела

Използването ѝ при висока скорост изисква практика и може да доведе до блокиране на задните колела, особено при по-стари автомобили без ABS (въпреки че електронните паркинг спирачки в новите модели са много по-безопасни и интегрирани със системите за стабилност).

Производителите предпочитат да я наричат "спирачка за паркиране", за да обезкуражат нейното неправилно използване в движение. Въпреки че не се препоръчва да се използва за аварийно спиране, освен в краен случай, това е нейната основна конструктивна цел. Тя е ключова част от безопасността, гарантираща, че автомобилът може да бъде спрян при всякакви обстоятелства.
  
      

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Имах случай с баща ми да.му откажат спирачките. Спокойно си дръпна ръчната леко зъб по зъб и спря. Даже и така, вече по-бавно закара колата до където трябваше. Беше странно, но човека се справи, а аз седях на предната седалка и се чудех що така прави сега... опит. Тук говорим за стара кола- вартбург от 1984г., а и да си призная много рядко е това със спирачките. Обикновено постепенно отказват поради повреда и водача се усеща. Аз имах теч на течност от 1 цилиндър.и лампата първо светна...
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Костадин ( преди 1 месец )
    Започна се. Стой та гледай.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Антитрол ( преди 1 месец )
    Вече са ти го обяснили. Съвременните електронни ръчни, действат като крачни. Клипове има много. Само силно се съмнявам да са с жила...
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 3 - прав си - даже умишлено слагат лоста/бутона на централната конзола, за да може и пътника да включи спирачката ако на шофьора му стане нещо
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До тези преди мен ( преди 1 месец )
    ***, *** пак не сте в час , скоро имаше видео в което изпробват да дръпна електронната ръчна на нови suv в движение с висока скорост и О! Чудо! Компютърът блокира четирите колела като колата спря безопасно с изключително къс спирачен път.
  • #2
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Да не говорим за глупостта, че основното приложение било аварийно спиране, а второстепенното било да задържа автомобила на място при паркиране. Ами честно казано аз не знам автомобил на който ръчната спирачка да може да изпълни основното си предназначение - да спре автомобила при движение с магистрална скорост, ако откажат основните спирачки. Някой от вас знае ли за такъв серийно произвеждан автомобил? Но пък при 100% от автомобилите перфектно се справят " допълнителното" си предназначение
  • #1
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Пак статия предписана от за рулем. Как се спира в движение при висока скорост с ръчна спирачка, особено със съвременните тежки автомобили които ще я запалят на десетата секунда? Да не говорим че електрониката на съвременните "електрически" ръчни спирачки е възможно въобще да не ви позволят да ги задействате при високи скорости. При по-ниски е възможно, но пак не е като едновремешните спирачки с жило, при които можеш да регулираш спирачното усилие спрямо положението на лоста на спирачката.