Stellantis търси всевъзможни начини за увеличение на продажбите си, като сред тях е възможността да предлага модели, произведени в Китай, но под позната европейската марка. Първият от тях ще бъде електрическият Leapmotor B10, който ще се превърне в модел на Opel, съобщава германското издание Automobilwoche.

Според информацията началото на производството е планирано за следващата година, но окончателното решение все още не е взето. Източникът на изданието посочва, че това е „интересна възможност да се предложи добре оборудван и достъпен електромобил в сегмента на компактните SUV автомобили“. Засега Opel отказва да коментира всякакви спекулации около бъдещите си продуктови планове.
Leapmotor B10 беше представен миналата година като компактен SUV с напълно електрически опции за задвижване и удължаване на пробега, въпреки че вторият вариант все още не е достигнал Стария континент. Изграден на платформата LEAP3.5, споделена с компактния хечбек B05, кросоувърът разполага с високотехнологична кабина и пълен набор от системи за подпомагане на водача, които отразяват нарастващите технически възможности на марката.
По отношение на размера, B10 е с дължина 4515 мм, което го прави със 130 мм по-дълъг от Opel Frontera и със 135 мм по-къс от Grandland, така че се нарежда между двата модела. Конкурентите в Европа включват VW ID.4, Skoda Elroq и BYD Atto 3, наред с други.
Евентуално производство на B10 би помогнало и за заобикаляне на тарифите на ЕС върху произведените в Китай автомобили, които добавят 20,7% мита към стандартната 10% такса за внос. Целта е да се поддържат конкурентни цени, евентуално подбивайки настоящата начална цена от 29 900 евро в Германия. За сравнение, електрическият Opel Frontera започва от 28 990 евро на същия пазар.


2