General Motors предприема радикална промяна в стратегията си за електрически превозни средства, фокусирайки се върху създаването на цяла линия от достъпни EV модели. Президентът на компанията, Марк Ройс, обяви в подкаста Plugged-In, че завръщането на Chevrolet Bolt е само първата стъпка към формирането на „семейство от достъпни решения“.

Новият Bolt: Първата стъпка
Първият модел от тази нова вълна ще бъде Chevrolet Bolt 2027. Това не е просто рестайлинг на стария модел, а изцяло обновен електрически автомобил с подобрен дизайн и модерни технологии. Ключовата промяна е преминаването към литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия с капацитет 65 kWh. Тази технология позволява значително намаляване на производствените разходи. Стартът на „лимитираната серия“ Bolt е планиран за началото на следващата година, като обявената начална цена ще бъде $29 990.
Линия от EV с цена около $30 000
Завръщането на Bolt ще бъде последвано от още няколко модела, които ще се движат в същия ценови диапазон. Ройс уточни, че макар някои модели да бъдат малко по-скъпи или по-евтини, всички те ще бъдат позиционирани в ценовия клас около $30 000. Новите продукти няма задължително да носят името Bolt, тъй като GM планира да предложи разнообразни формати за различни потребителски нужди.
General Motors вижда огромен потенциал в сегменти, които все още не са запълнени от конкуренцията. Един от най-обещаващите е пазарът на компактни електрически пикапи.
Търсят се компактни, а не големи пикапи
В момента пазарът на електрически камиони е доминиран от големи, тежки и скъпи модели като Ford F-150 Lightning, Hummer EV и Silverado EV. Успехът на бензиновия Ford Maverick обаче доказа, че има огромно търсене за компактен формат. Идеята за създаване на малък електрически пикап на цена около $30 000 може напълно да преобърне пазара на EV. Това е идеално „бяло поле“ за GM, предоставяйки им шанс да заемат ниша преди сериозната конкуренция.
За да постигне необходимата ценова ефективност, GM разработва нова платформена архитектура и проучва алтернативни видове батерии. Освен LFP технологията, компанията проучва и литиево-манганови (LMR) клетки. Този подход позволява значително намаляване на разходите за батерийни пакети, без да се прави компромис със стабилната ефективност.
В допълнение към пикапа, се очаква гамата да бъде попълнена и от компактен електрически кросоувър, който вероятно ще наследи Bolt след края на ограничената му серия. Този модел ще позиционира GM с по-евтина алтернатива на Chevrolet Equinox EV (чиято цена започва от 30 700 евро) в най-популярния сегмент в САЩ.


0