IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

General Motors подготвя линия от евтини електрически автомобили

Концернът залага на литиево-железно-фосфатни батерии за новото семейство модели за около $30 000

General Motors предприема радикална промяна в стратегията си за електрически превозни средства, фокусирайки се върху създаването на цяла линия от достъпни EV модели. Президентът на компанията, Марк Ройс, обяви в подкаста Plugged-In, че завръщането на Chevrolet Bolt е само първата стъпка към формирането на „семейство от достъпни решения“.
  
      
GM, Chevrolet
   
     
Новият Bolt: Първата стъпка

Първият модел от тази нова вълна ще бъде Chevrolet Bolt 2027. Това не е просто рестайлинг на стария модел, а изцяло обновен електрически автомобил с подобрен дизайн и модерни технологии. Ключовата промяна е преминаването към литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия с капацитет 65 kWh. Тази технология позволява значително намаляване на производствените разходи. Стартът на „лимитираната серия“ Bolt е планиран за началото на следващата година, като обявената начална цена ще бъде $29 990.

Линия от EV с цена около $30 000

Завръщането на Bolt ще бъде последвано от още няколко модела, които ще се движат в същия ценови диапазон. Ройс уточни, че макар някои модели да бъдат малко по-скъпи или по-евтини, всички те ще бъдат позиционирани в ценовия клас около $30 000. Новите продукти няма задължително да носят името Bolt, тъй като GM планира да предложи разнообразни формати за различни потребителски нужди.

General Motors вижда огромен потенциал в сегменти, които все още не са запълнени от конкуренцията. Един от най-обещаващите е пазарът на компактни електрически пикапи.

Търсят се компактни, а не големи пикапи

В момента пазарът на електрически камиони е доминиран от големи, тежки и скъпи модели като Ford F-150 Lightning, Hummer EV и Silverado EV. Успехът на бензиновия Ford Maverick обаче доказа, че има огромно търсене за компактен формат. Идеята за създаване на малък електрически пикап на цена около $30 000 може напълно да преобърне пазара на EV. Това е идеално „бяло поле“ за GM, предоставяйки им шанс да заемат ниша преди сериозната конкуренция.

За да постигне необходимата ценова ефективност, GM разработва нова платформена архитектура и проучва алтернативни видове батерии. Освен LFP технологията, компанията проучва и литиево-манганови (LMR) клетки. Този подход позволява значително намаляване на разходите за батерийни пакети, без да се прави компромис със стабилната ефективност.

В допълнение към пикапа, се очаква гамата да бъде попълнена и от компактен електрически кросоувър, който вероятно ще наследи Bolt след края на ограничената му серия. Този модел ще позиционира GM с по-евтина алтернатива на Chevrolet Equinox EV (чиято цена започва от 30 700 евро) в най-популярния сегмент в САЩ.
  
     

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дъртанян ( преди 1 месец )
    Ш'се сетят... Даже по-евтина ако може, с по-малко коне и пробег, градска кола за работа и пазаруване - това е което искат хората. А не супер скъпи мега мощни коли, да се изтрепваме с тях...
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Не се хващайте на приказката за $30 000 - това е цена преди данъци, доставка всякакви измислени допълнителни плюс дилърската надценка - при това за базов модел. Така че цената всъщност е около 35-37 000. А ако искате поне малко оборудвано купе - 40-45000.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Бих искал да и видя интериора защото на стария Болт и Волт интериора беше отблъскващ. Защо ги спряха, така и не стана ясно.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Цена от 30 000 долара е добра за Щатите, ако колата е с приличен размер, щото старият Bolt си беше малка кола. Но там просто никой не ги кара да купуват такива коли, тъй че могат да си изберат и друга кола за толкова или по-малко пари. При нас обаче нещата не стоят точно така - тук не е останало нищо подобно на кола под 50-55 хил.лв, така че не говорим за избор. За щастие все още има разни предложения около 35 хил. лв, които мен ме устройват - малка кола, ръчни скорости..., но друг едва ли
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Преди 10 години обещаваха евтини за 20К, като прибавиш поскъпването на живота за тези години стават 30К.
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Нищо не може да бие ве 8 двигателя.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 1 - Както е тръгнала икономика, скоро и 50к ще е евтино. А ако тоя И.И. мехурец се спука и отвее всичко толкова яко, колктоо се очаква, че има ... урец.
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    30k долара не е евтино, евтино е 10-15к.