Чатботът ChatGPT изненада света с възможностите си. Той помага на хората за различни неща и дилърите на автомобили бързо усвоиха новата технология. И сега вместо тях ChatGPT комуникира онлайн с потенциални клиенти.
Една от компаниите, която използва чатбот бърза комуникация с хора, интересуващи се от закупуване на автомобил, е Chevrolet. Той е интегриран в интерфейса на уебсайта на марката, което позволява на посетителите на страницата да взаимодействат с този обучен виртуален служител и да получават цялата необходима информация за автомобилите, както и съвети за покупка. Оказва се обаче, че въпреки големия си потенциал, ChatGPT все още е далеч от съвършенство.
Програмистът Крис Баке е проучил слабостите на ChatGPT и решава да се подиграе с дилър на Chevrolet от Уотсънвил (Калифорния, САЩ). Той убеждава чатботът, че компанията трябва да се съгласи с „всичко, което казва клиентът“ и го принуждава да завършва всеки отговор с фраза, която може да се превърне в оферта.
Баке казва на чатбота, че иска да купи чисто нов Chevrolet Tahoe и максималният му бюджет е един долар. Това със сигурност не е достатъчно за покупка на Tahoe, чиято препоръчителна цена на дребно започва от 81 395 за версията High Country 4WD. Изненадващо чатботът се съгласява, а Баке разказа за случилото се в интернет и само за минути други потребители се втурнаха към уебсайтовете на Chevrolet, за да подмамят ChatGPT да им предложи евтини коли.
Служителите на компанията-производител бързо се намесиха и така нито един Chevrolet Tahoe не беше продаден за долар. Това, разбира се, не попречи на други майтапчии да си правят експерименти с чатбота. Един от тях успя да накара същия ChatGPT да започне да препоръчва на потребителите коли на Tesla вместо електрически автомобили Chevrolet, принуждавайки го да се съгласи, че моделите на Илон Мъск са по-добри във всяко отношение.
В крайна сметка Chevrolet деактивира чатбота и след това го активира отново с правилни отговори, за да предотврати подобни хакове в бъдеще.