IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Капаните за средна скорост неусетно се удвоиха - вижте кои са новите

Шофьори подозират по форумите, че са били подменяни знаци с цел повече глобени

Капаните за средна скорост в България са се увеличили до 21, става ясно от публикация на Националното тол управление. От 6 септември някои камери на тол системата засичат времето за преминаване на автомобилите между две от тях, на тази база МВР изчислява средната скорост и налага глоба, ако тя надвишава максимално разрешената за участъка. При старта на системата бяха сертифицирани 11 такива участъка, но за малко повече от месец са добавени нови 10 - няколко по пътя от Русе до Велико Търново, няколко на автомагистрала "Марица" и по една край Радомир и на пътя за Видин през Димово. Новите капани за средна скорост вече са сертифицирани от Българския институт по метрология и действат. 
  
    
камера, тол камера, средна скорост
   
        
Само за първия месец на функциониране камерите са засекли над 33,000 превишения на средната скорост и около 5,000 други нарушения, подлежащи на наказание. 
  
 

ГЛОБИТЕ ЗА СКОРОСТ
До 10 км/ч - 20 лева 
11-20 км/ч – 50 лева
21-30 км/ч – 100 лева
31-40 км/ч – 400 лева
41-50 км/ч – 600 лева
Над 50 км/ч – 700 лева и отнемане
на книжката за 3 месеца

Междувременно потърпевши се усъмниха, че по някои от участъците, примерно по магистрала "Струма", средната скорост е променена след въвеждането на капаните, за да доведе до повече глобени. Във форумите шофьори твърдят, че на места по магистралата са добавени нови знаци с по-ниска максимална скорост, а са премахнати знаците за край на ограничението, така че участъците с ниска скорост да са по-дълги. Разбира се, правилникът ясно задължава всеки шофьор да следи и спазва актуално съществуващите знаци, а не да кара по памет. Но все пак подобен подход би подвел немалко водачи. Попитахме Агенция "Пътна инфраструктура" дали са променяни ограниченията на скоростта след въвеждането на засичане чрез тол камерите, но оттам ни посъветваха да отправим писмено запитване по електронната поща. На въпроса кога бихме могли да очакваме отговор, ни казаха: "Когато сме готови, ще ви отговорим". Така че ще ви държим в течение. 
  
    
Ето всички действащи капани за средна скорост (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Стоян Бодуров ( преди 1 месец )
    Намерих интересна новина за пълния списък с камери https://motex.bg/blog/sertificirani-otsechki-sredna-skorost-bulgaria-2025
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Онзи ден пътувах, на няколко места са прясно махнати знаци и стърчат стълбовете само. При Дупница ограничението 110, което беше само на двата моста, сега е реално десетина километра
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До #9 ( преди 1 месец )
    Как си с главата? Май няма никой на втория етаж! Какъв град, какви пешеходни пътеки и деца те бит в празната лейка?! Засичането на средна скорост НЕ се прави в гъсто населена градска среда. Поне се интересувай малко и тогава ръси това което ти липсва.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Е нема как у град дето пешеходните пътеки са през 10 метра пълбо с деца пенсии и тн. да ми се прайш на батка и да караш със 160
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До #6 ( преди 1 месец )
    Би ли ми казал къде навсякъде в Европа?! Къде в Германия, Холандия, Швейцария, Италия, Полша, Чехия и т.н. ги има? Къде? Едно време бяха почнали да ги слагат тези системи, но ги махнаха, защото са неефективни, грешни, заблуждаващи и скъпи. Почти никъде вече не се ползват. Хората доказаха, че катастрофите не намаляват с мерене на средна скорост, а нали това е целта на цялото това нещо. Само, че у нас целта е да се пълни бюджета, който да се краде от прасетата, които ни управляват.
  • #7
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    1во в Европа тече процес на отказване от тая технология щото е скъпа и трудна за поддръжка и не съвсем вярна. 2ро и по-важно - прилага се на магистрали - не като при нас. А на запад нямат и подобно безумия през 50 метра ограничение заради 80 годишен текезесарски път. В участъка Български извод - Сопот например имаш 8 различни ограничения тоест 16 пъти промяна на скоростта като къде точно свършват е много спорно. Тия неща на запад ги нямат и това е "драмата"!!!
  • #6
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Няма нарушение, няма ( преди 1 месец )
    В Европа навсякъде има отсечки,където се засича средна скорост. Не знам защо драмата тук е такава.Като не нарушаваш закона няма да имаш проблем. Ако искат и един милион да направят глобата за превишена скорост.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    гледам едни фенерчета които правят дупки в макетно ножче един приател пита какво ще стане ако се насочи към камерите
  • #4
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Физичен закон ( преди 1 месец )
    На всяко действие има обратно и равно по сила противодействие!Значи скоро ще започне общественото демонтиране, кой с каквото свари на тия хранилки на властта и подчинените им униформени торби с повишени за слугинаж заплати!
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    шак ( преди 1 месец )
    всички отсечки извън магистралите са напълно безсмислени. За да успееш да направиш висока средна скорост там, трябва или да няма нито една друга кола на пътя, или да настъпваш на правите отсечки с над 120-130. На отсечка 20км дълга, настигане на 1 бавен, влачене зад него и изпреварването му ако отнемат около 1 минута, това ще смъкне средната скорост със 7-9кмч. ако иначе се поддържат 90-100