IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

50-те най-продавани коли на старо в България

Моделите с най-голям ръст са на Jeep, Hyundai и Kia. 60% от "новия" внос е над 10-годишен

Напук на драстичното поскъпване на употребяваните автомобили в последните четири години, пазарът втора ръка в България не спира да расте. За първите девет месеца на годината у нас са се появили още 199,056 автомобила на възраст над 6 месеца, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Това е с 6.1% повече от регистрациите за същия период на миналата година, и до голяма степен съответства на ръста при новите автомобили (7%). Съотношението нови-употребявани автомобили тази година е 1 към 4.9, едно от най-добрите, откакто съществува свободен автомобилен пазар у нас. 
  
     
Mercedes ML, 2010, 300 CDI, дизел
Ето един автомобил, който отмята всички квадратчета на най-търсените характеристики на пазара втора ръка: германски премиум, над 10-годишен, дизел, SUV. Неслучайно Mercedes ML отчита 10% ръст спрямо 2024
  
   
59% от "новия" внос е над 10 години

 Като казваме "на възраст над 6 месеца", това е дефиницията на МВР за употребяван автомобил. Но всъщност огромната част от тези 199,056 коли са на много, много повече от 6 месеца. Ако разгледаме всички нови регистрации по възраст, 17.2% се падат на новите автомобили (под 6 месеца), 8% са онези между 6 месеца и 5 години, 16.3% са колите между 5 и 10 години, а останалите 58.5% се падат на над 10-годишни машини. 

Внасяме най-вече стари дизели

Докато при новите автомобили в последните години най-търсените типове задвижване се промениха коренно, при употребяваните нещата изглеждат съвсем познато: 58% от внесените коли на старо тази година са дизелови, 31% - бензинови. На бензиновите хибриди се падат 3.5% от вноса, на дизеловите хибриди - 1%, чистите електромобили са едва 2.1 на сто. Малко над 3.3% от вноса е на автомобили с газова уредба за пропан-бутан. 
  
    
Графика, български пазар, втора ръка, употребявани автомобили, модели с най-голям ръст, януари-септември 2025
  
    
Jeep, Hyundai, Kia: Моделите с най-голям ръст в търсенето

За сметка на това с бързи темпове се променят предпочитанията към конструкцията на автомобила. От десетте модела с най-голям ръст спрямо миналата година, осем са SUV, включително цялата челна шестица. Най-голям е скокът при Jeep Grand Cherokee, 48% повече регистрации на годишна база (от 950 бройки през януари-септември 2024 до 1408 сега). С 42% нараства интересът към Hyundai Tucson, с 41% - към Kia Sportage, с 35% - към Mercedes GLC. Двуцифрени ръстове отбелязват също Peugeot 3008, Audi Q5, Mazda CX-5, Volkswagen Touran, Volkswagen Tiguan и Volkswagen Sharan. 

С най-голям спад са миниванове и малки градски коли

Малкият хечбек, който бе на гребена на първата масова моторизация в България през 90-те, привлича все по-малко интерес. Същото важи и за минивановете, с изключение на вече споменатите Touran и Sharan. Моделът с най-голям спад в регистрациите спрямо миналата година е именно миниван - Toyota Corolla Verso/Verso (-17%). При Opel Meriva свиването е 15%, при Honda Civic - 13%, при Opel Corsa - 11%. Съществен отлив търпят също Honda Jazz, Opel Astra, Toyota Avensis, Skoda Fabia, Ford Focus и Ford Fiesta.
   
   
50-те най-продавани коли на старо у нас (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #13
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Striker ( преди 1 месец )
    Акъла не ми побира как през 2025-та ще си купиш дизел?! При това на старно, навъртял 200хил., че и от горе! *** е уникално животно!
  • #12
    4 rate up comment 16 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Ако не искаш проблеми Хюндай и Кия!
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    шак ( преди 1 месец )
    Нищо изненадващо, регистрациите на нов внос отразяват трендовете и най-продаваните модели из западна европа преди 5-10-15 години. Вкарва се това, което се предлага на вторичния пазар в запада, тук се купува това, което е внесено.
  • #10
    17 rate up comment 5 rate down comment
    до 9 ( преди 1 месец )
    Време е да има контрол и хитрата с.елска т.вар, която си е махнала филтъра за частици за "да върви повичи", да почне да яде дедовия. Ама то това важи и за всичко друго в Бугаристан
  • #9
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Време е да се забранят старите дизели или да връщат новите тогава защото резултат не виждам от еко шитните, черни кълбета по улижите перманентно.
  • #8
    11 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Ква тас тяга бе ка ун. Що у Ф1 не карат дизел
  • #7
    20 rate up comment 13 rate down comment
    Отровиха ( преди 1 месец )
    Ни душите тия дизелаци. Каква е тая вечна, нерушима любов с тия печки на колела?? Всеки безнадеждно съсипан дизелов таралясник е повод за наздравица.
  • #6
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Sony ( преди 1 месец )
    Карах около 3 години немска дизелова кола купена 4-годишна и я продадох с 3500 евро по малко. После купих сегашната ми кола - корейска пълен хибрид на 3 години и сега след 3 години ползване мога да я продам за около 6000 евро надолу. Разходите за поддръжка са горе долу еднакви при двете за еднакъв период. Удоловствието от шофиране от личен опит на немски премиум и корейски хибрид - макар и по нов модел и топ версията са несравними. Не подценявайте марката създала автомобила преди 140 години.
  • #5
    13 rate up comment 5 rate down comment
    $$$$$ ( преди 1 месец )
    Карах около 3 години немска дизелова кола купена 4-годишна и я продадох с 3500 евро по малко. После купих сегашната ми кола - корейска пълен хибрид на 3 години и сега след 3 години ползване мога да я продам за около 6000 евро надолу. Разходите за поддръжка са горе долу еднакви при двете за еднакъв период. Удоловствието от шофиране от личен опит на немски премиум и корейски хибрид - макар и по нов модел и топ версията са несравними. Не подценявайте марката създала автомобила преди 140 години.
  • #4
    23 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Втълпява ни се, че при новите автомобили няма търсене на дизел. Голяма измама - всъщност няма предлагане само за това продажбите са такива. Кой не иска кола с над половин милион км ресурс, символичен разход и тяга като но 2 бензинови двг? Я да видим при търсенето на втората употреба където вече е пълно с електрички, хибриди и 3-цилиндрови миксерчета - дизела е цар. Аз лично карах 2 години хибрид и се върнах на дизел миналата година.