Когато човек чуе Subaru, на ум му идват спортни седани и автомобили с добри офроуд възможности, оборудвани с надеждни боксерни двигатели. В средата на 90-те години обаче японската марка се впуска в приключението да направи модел, който няма боксерен двигател или задвижване на всички колела, но има шаси с двигател на Opel, разработено от Porsche. Звучи като пъзел, но това е Subaru Traviq.

Не е преувеличено да се каже, че Traviq е един от най-малко известните автомобили, ако не и най-малко известният, на Subaru. Той е създаден в средата на 90-те години, по време, когато компактните миниванове се появяват в Европа след успеха на Renault Scenic. Opel, не искайки да изостава, разработва Zafira с помощта на Porsche.
Планът на японската марка е да създаде компактен миниван за седем души на атрактивна цена, което изисква повторно използване на компоненти и двигатели от другите модели на компанията. Трябва обаче да се разработи ново шаси, а това, между другото, не е евтино. Тук се намесва Porsche. Две години по-късно Opel Zafira се появява на пазара в сътрудничество с Porsche Engineering и резултатът е отличен продукт.

Subaru смята, че може да представи нов модел, напълно различен от това, което предлага в гамата си. Реално обаче, подобна концепция е напълно откъсната от това, с което японската марка е привикнала клиентите си. Въпреки това, Subaru сключва сделка с General Motors (собственик на Opel по това време) за предлагане на Zafira в Япония.
Японската компания внедрява малки естетически промени, като например различна предна част и лого на решетката, джантите и волана. Проблемът обаче не е в пускането на европейски автомобил на японския пазар. Както стана ясно в началото, Subaru е синоним на боксерен двигатели и задвижване на всички колела, но Traviq няма нито едното, нито другото. Към това се добавя и фактът, че интериорният дизайн не съответства на имиджа на марката, а управлението е далеч от това, което клиентите очакват, когато седнат зад волана.

Предлаганите двигатели включват 2,0-литров, четирицилиндров бензинов с мощност 150 к.с., а през 2003 г. е добавен и по-достъпен 1,8-литров двигател, развиващ 115 к.с. Миниванът обаче е обречен. Subaru Traviq се оказва пълен провал и производството му продължава само три години.


1