fallback

Porsche освобождава шефа си под натиска на акционерите

Оливер Блуме все пак ще остане начело на Volkswagen Group

Слуховете за освобождаване на главния изпълнителен директор на Porsche – Оливер Блуме, се появиха в германските медии преди няколко месеца, като сега намират потвърждение. Топ-мениджърът, който е начело и на VW Group, ще се раздели с една от двете си ръководни длъжности до края на годината, съобщава Bild, като се позовава на цели шест независими източника.

Според информациите акционерите в германския производител, които от месеци настояват за смяната на Блуме, вече са готови с негов заместник. Това ще бъде Майкъл Лейтерс, който е начело на McLaren, а преди това беше технически директор на Ferrari. Той има голям опит с Porsche, тъй като е прекарал 13 години в компанията и активно участва в разработката на нейния първи SUV - Cayenne.

Блуме няма цялата власт в Porsche

Позицията на главен изпълнителен директор на Блуме в Porsche не е най-високата в йерархията на компанията. Над него е Волфганг Порше - внук на основателя, който заема позицията на председател Борда на директорите и който има достатъчно власт, за да може да подкрепи напускането му като главен изпълнителен директор.

При това Блуме не е единствената „жертва’’ на промените в компанията в последно време. Четирима висши мениджъри, като финансовия директор, продажбите, човешките ресурси и директора по покупките, на възраст 59 и повече години, бяха заменени от „млади таланти’’ по-рано тази година.

57-годишният Оливер Блуме е главен изпълнителен директор на Porsche от октомври 2015. През септември 2022 той застана начело и на Volkswagen Group. Това не беше прието добре както от част от инвеститорите, така и от самите служители. Синдикатите в концерна също не са съгласни, като обявиха, че „главният изпълнителен директор не може да бъде шеф на непълно работно време във Волфсбург и да прекарва останалата част от времето си в Porsche. Тази ситуация трябва да приключи, като е време е той да се съсредоточи върху една задача".

Преди напускането си Блуме възнамерява да приключи преговорите с представителите на работниците на Porsche - компания, която преживява момент на криза и преформулиране на стратегиите си и която се занимава с уволнението на 3900 служители до 2029. Спадът на продажбите в Китай и САЩ, както и необмисленото решение да заложи изцяло на електрическите автомобили в средносрочен план, удариха силно Porsche.

Управлението на две кризи едновременно не е лесна задача, а от 2026 Оливер Блуме ще се съсредоточи върху собствените проблеми на VW Group, която постави линията за спестявания и ограничаване на разходите.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оплакал се е че няма време да изхарчи милионите които му плащат за сметка на обикновените работници, все пак толкова украинки за обслужване искат време
  • #11
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Предполагам, че и от ФВ ще го уволнят - доста им паднаха цените на акциите
  • #10
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Явно и теб толерира ***, щом открито го обвиняваш в лъжа и на всичко отгоре си толкова ограничен, че ти се привиждат само московити?! Но както винаги, електрофилния ти мозък отново обвинява другите в лъжа, а ти самия лъжеш най-много, защото Тайкан НИКОГА не е бил най-продавания модел на Порше и винаги е бил с 2-3 пъти по-ниски продажби от ДВГ! Също така НИКОГА електрическо Порше не е било най-продавано. Супер ентусиазиран за електрически Кайен си само ти явно, щом уволняват директора.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Общото, москофилче, е, че това е лъжа, а лъжата тръгва от Московия, целяща както в по-голямата част от историята си да "громи лошия запад". А защо е лъжа, съм обяснил с факти по-долу.
  • #8
    до 6 ( преди 1 месец )
    Може да е по-сложен, но това не означава, че веселата дружинка по-долу не са московски агенти. Това е по-сигурно от съществуването на Земята.
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    "необмисленото решение да заложи изцяло на електрическите автомобили в средносрочен план" - Нищо подобно. Необмисленото решение беше луксозната спортна марка Порше да използва същите батерии като градската кола ID.3. Иначе клиентите се хвърлиха и на Тайкан, и на Макан, а сега са супер ентусиазирани за Кайен. Тайкан 2-3 години беше най-продаваното Порше. В момента ел. Макан е най-продаваното. Ако бяха направили като Ферари да поставят най-плътните батерии на пазара, щяха да имат поне 60% ел.
  • #6
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    Долния, защо делиш хората на московски агенти и слабоумни и? Света е далеч по-комплексен.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичките московски агенти вече дежурно са се изачкали. Молодец, друзя!
  • #4
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Показателно е как тези хора са скъсали всякаква връзка с реалността и живеят в техния стерилен свят, вярвайки че са богоизбрани, а се оказват едни най-прости некадърници и бездарници.
  • #3
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Поредният про-електричар-меринджей изхвърлен като мръсно коте заради плачевни резултати.
fallback
Последни