Във време, когато много съвременни двигатели могат да причинят проблеми само след 150 000 км, този дизел е истинско изключение. Механиците имат положително мнение за него, а потребители твърдят, че той може да измине над 400 000 км без никакви проблеми. Става въпрос за агрегата 1.6 dCi R9M, разработен съвместно от Renault и Nissan, известен още от моделите на Mercedes като OM622 или OM626.
Двигателят 1.6 dCi дебютира през 2011 и бързо придоби популярност. Използван е от модели като Renault Megane, Scenic, Koleos, Espace, както и Nissan Qashqai и X-Trail. Среща се също и на Renault Trafic, Nissan NV300 и Mercedes Vito.
1.6 dCi на Renault-Nissan – плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
За да се използва напълно потенциалът на това устройство, механиците препоръчват смяна на маслото на всеки 15 000 км, въпреки че производителят позволява интервал от 20 000 км, както и редовно почистване на EGR клапана и DPF проверка.
Както във всеки съвременен дизелов двигател, е важно да се зарежда с качествено гориво, за предпочитане с почистващи добавки. Тъй като това е дизелов агрегат, също е важно да изминавате по-дълги разстояния с кола, поне веднъж седмично за поне половин час.


0