През 60-те и 70-те години на миналия век американските автомобилни производители активно изнасят своите легендарни V8. Това са мощни и надеждни двигатели, които се превръщат в символ на ерата на масълкар. Някои от тях намират пътя си през Атлантическия океан до Великобритания, където живеят втори живот под капака на някои от най-емблематичните британски гранд туръри.

Смята се, че класическият гранд турър - автомобил, който съчетава стил, комфорт и висока динамични характеристики, произлиза от Апенинския п-ов. Много италиански GT автомобили от средата на 20-ти век са останали в историята като истински икони на дизайна и инженерните постижения.
В същото това време обаче вълната от популярност на подобни автомобили достига и Обединеното кралство. Британските компании започват да създават свои собствени интерпретации на италианската концепция, еднакво красиви и динамични, но отличаващи се с практичност и характерния английски чар.
В някои случаи обаче британците предприемат по-рационален подход, като монтират в своите изискани купета и фастбекове достъпни, надеждни и лесни за поддръжка американски V8. Това води до появата на пет уникални модела.
Пет британски гранд туръра с американски V8 (ГАЛЕРИЯ):
С удължените си пропорции и елегантни линии, купето и кабриолетът AC Frua изглеждат далеч по-изискано от бруталната Cobra и са предназначени да се конкурират с най-добрите гранд туръри на Ferrari и Maserati.
Сглобяван от 1965 до 1973 г., от AC 428 Frua са направени само 81 бройки. Под капака е произведеният в Америка 7-литров Ford FE V8 двигател, развиващ приблизително 345 к.с. Някои от по-ранните версии са оборудвани с още по-мощния 427 Side Oiler - същият двигател, използван в състезателните Cobra, с мощност 385 к.с. В тези случаи автомобилът е обозначен като AC 427.

