През 80-те години на миналия век, Nissan имаше в гамата си спортни коли като Silvia S12 и 300ZX, както и разработки на още по-интересни и спортни автомобили. Skyline GT-R R32 е беше в процес на проектиране, но освен добре познатото ни купе с предно разположен двигател, инженерите на японската марка разработваха нещо съвсем различно. Идеята им беше да направят кола с двигател, монтиран зад седалките.

На автомобилното изложение във Франкфурт през 1985 Nissan представя MID Type I. Официално това е беше концептуален модел, но всъщност е бил по-скоро напълно функционален прототип. Както много японски спортни автомобили от онова време, той беше инженерно чудо. Системата му за задвижване на всички колела е предава две трети от мощността на двигателя към задния мост.
Еволюция на тази конфигурация се появи по-късно в R32, пуснат четири години по-късно с ATTESA, съкращение от Advanced Total Traction Engineering System for All-Terrain (Усъвършенствана система за цялостно сцепление за всички терени).

Въведена за първи път в модела Skyline R31, концепцията включва и системата за задвижване на всички колела на Nissan, наречена HICAS (High Capacity Actively Controlled Steering). При по-ниски скорости тя движи задните колела с по-малко от един градус в посока, обратно на предните, за да намали радиуса на завиване. При по-високи скорости и четирите колела се въртят в една и съща посока, подобрявайки стабилността в завоите.
Nissan MID 4 Type I concept 1985
Дизайнът на този автомобил беше странен защото се опитваше да бъде много неща в едно. Имаше нотки от Ferrari Testarossa и BMW M1, смесени с идеи от Lotus Esprit и може би Porsche 944. Не беше уникален, но идеята за Nissan със средноразположен двигател предизвика любопитство на германското автомобилно изложение и отново на автомобилното изложение в Токио месец по-късно.

Въпреки че MID Type I изглеждаше готов за производство, това така и не се случи. Позитивните мнения за колата явно не бяха достатъчни, защото Nissan така и не пусна модела в производство.
Nissan MID 4 Type II concept 1987
Никой не очакваше японската марка да се завърне към неосъществения си модел, но през 1987 г., MID Type II дебютира на автомобилното изложение в Токио с много подобрен външен вид. Той изглеждаше много по-изтънчен и оригинален. По точно, това беше NSX преди NSX. Дизайнът му напомняше за 90-те години, със задни светлини, които по-късно се появиха на Silvia/240SX S14.

Освен новата каросерия, имаше и значителна промяна в двигателя. Под капака този Nissan има надлъжно разположен V-6 двигател с два турбокомпресора. По-късно се използва в 300ZX Twin Turbo. VG30DETT развиваше 325 к.с. в автомобил, който беше малко по-тежък от предшественика си.
MID Type II тежеше 1400 кг., което и днес е цифра, за която можем само да мечтаем при повечето по-мощни автомобили. С дължина 4.3 метра и ширина 1.86, той беше малко по-къс, но значително по-широк от оригиналния NSX, който дебютира години по-късно.

Въпреки че и двете концепции на MID бяха перспективни, те така и не видяха бял свят. Nissan прекрати проекта, въпреки че беше инвестирал в два автомобила. Все пак работата не беше напразна. Голяма част от технологията, а дори и някои стилови елементи, бяха използвани в други спортни автомобили. Въпреки това щеше да е интересно, ако този модел беше излязъл на пазара срещу другата конкуренция.

