Някои автомобилни двигатели се проектират веднъж и се произвеждат в продължение на години, практически непроменени. Примера за това е Pentastar V6 на Stellantis. Други автомобилни мотори са проектирани да бъдат модифицирани и еволюирани с нови технологии и функции, влизащи в микса в различни итерации - четирицилиндров боксер на Subaru Forester или четирицилиндровия турбо двигател EA888 във VW Gof GTI (и много други).

Има и двигатели са проектирани за единична употреба по време на една единствена епоха, които след това не са използвани отново. Примери за това са модерният 6,2-литров AMG V8 и различни двигатели BMW M5.
В случая обаче става въпрос за някои от от най-дълго работещите и най-лесно разпознаваемите двигатели, които все още се произвеждат тази година, посочени от колегите ни от CarBuzz. Корените на някои от тях са далеч назад във времето, като през годините са модифицирани, но са запазили основата си.
Най-старите двигатели, използвани в нови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Интересно е, че eдин от най-масовите спортни автомобил днес - Chevrolet Corvette, работи с двигател, първоначално проектиран преди повече от 70 години. Двигателят GM Small Block V8 стартира с 4,4-инчово разстояние между отворите и ъгъл от 90 градуса V от първия ден. От този момент нататък всяка промяна в някое от тези измерения ще доведе до необходимостта от напълно преработен двигател.
И до ден днешен GM Small Block V8, който се среща в Corvette, Tahoe или Silverado, използва същите рентабилни производствени размери като оригинала. Разбира се, освен самите размери, всичко останало е различно. Много неща се промениха за 70 години, давайки на модерния малък блок V8 богата връзка с миналото му.


0