IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическото Ferrari ще има над 1000 к.с., но няма да бъде суперкола

Италианската марка разкри характеристиките на първия си модел, задвижван само на ток

Премиерата на първия електрически автомобил на Ferrаri ще се състои през 2026, но производителят от Маранело използва годишното събитие, на което представя резултатите и стратегиите си пред инвеститорите, за да разкрие подробности за модела.


Ferrari Electric


Компанията не разкри каква форма ще има автомобилът, но от показаното шаси, изцяло собствена разработка, както и от компонентите за електрическите двигатели, може да се предположи, че това няма да бъде двуместна спортна кола. Междуосието от 2960 мм и общата дължина от 5 метра подсказват, че това ще бъде 4- или 5-местен модел, вероятно близък по форма до кросоувъра Purosangue.

Представянето, от друга страна, ще бъде като на суперкола. Ferrari Electric ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и ще достигне максимална скорост от 310 км/ч благодарение на комбинираната мощност на своите 4 електрически мотора с над 1000 к.с. От тях 843 к.с. ще се изхвърлят само от задните колела, докато максимална мощност от 286 к.с. ще бъде развита отпред.


Ferrari Electric


Четирите синхронни двигателя с постоянен магнит са изцяло разработени от Ferrari, включително тяхната рециклирана алуминиева „черупка’’, произведена в същата леярна, където се произвеждат картерите на 6-, 8- и 12-цилиндровите термични двигатели. Същото важи и за инверторите (по един на ос) и за структурата на батерията и нейното охлаждане - само клетките вътре в модулите идват от доставчик извън компанията.

Батерията ще има брутен капацитет от 122 kWh, достатъчно, за да позволи на Electric да измине над 530 км в цикъла на хомологация WLTC. Що се отнася до зареждането, Ferrari Electric (благодарение на 800-волтовата архитектура) ще може бързо да възстанови енергията от станции с бърз постоянен ток - според производителя ще отнеме 20 минути, за да се натрупат 70 kWh, с пикова мощност от 350 kW.


Ferrari Electric


Батерията ще има една от най-високите енергийни плътности на пазара (Ferrari твърди, че ще има стойност от 1,3 kW/kg), т.е. ще бъде по-лека от средната в сравнение с количеството енергия, съдържащо се вътре. Това е много важно за електрическите автомобили, които обикновено са по-тежки от тези с вътрешно горене.

Теглото на Ferrari Electric ще бъде около 2300 кг, което не е малко, като се има предвид спортният характер на модела. Инженерите от Маранело обещават блестящо представяне в завоите, благодарение на най-новите технологии, разработени с Ferrari Purosangue и хиперавтомобила F80. Пример за това е окачването с електронно управлявани амортисьори, оборудвани с електрически мотор за всяко колело.


Ferrari Electric


Те активно и независимо контролират както накланянето, така и пътния просвет и позволяват да не се използват стабилизатори. Ниският център на тежестта (8 см по-малък от еквивалентен автомобил с вътрешно горене) и оптималното разпределение на теглото между двете оси (47% отпред, 53% отзад) ще свършат останалото, за да осигурят истинско поведение на Ferrari.

За да се увеличи участието на шофирането, Ferrari Electric ще бъде оборудван с нова система, наречена Torque Shift Engagement - с помощта на лостчетата зад волана ще бъде възможно да се избира между пет нива на въртящ момент и мощност, за да се възпроизведе използването на скоростна кутия на автомобил с двигател с вътрешно горене.


Ferrari Electric


От гледна точка на звука, Ferrari е избрала да не симулира рева на бензинов двигател, а да улови истинския звук на електрическите двигатели чрез специални сензори, за да го усилва чрез аудио системата на автомобила. По този начин, поне на хартия, водачът ще може да има точно представа за това какво прави с педала на газта, когато бъде отпуснат, но и в случай на моментна загуба на сцепление, като например при ускоряване на неравна повърхност.

Динамичното поведение на автомобила също ще може да се конфигурира, като не само ще бъде възможно да се избира между три различни режима на шофиране, но също така ще бъде възможно самостоятелно да се избира поведението на окачването и разпределението на въртящия момент, с възможност за превключване от задвижване на четирите колела към задвижване само на задните.


Още снимки на Ferrari Electric - вижте в галерията:

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Кое време на ДВГ и с какъв автомобил? Такъв с който можеш да отидеш на морето? Или такъв със система за притискане която вече е забранена за използване, защото е прекалено опасна за живота на пилота? Този volkswagen не беше ли електрически? Можеш ли да си го купиш и да си го караш до работа? Колко струва?
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Специално за 2. За пореден път. 2019-06-03 - Volkswagen ID.R - 6:05.336. 6 години по-късно, след десетки милиарди дотации - 2025-04-01 - Xiaomi SU7 Ultra Prototype - 6:22.091. И двете имат да свалят още около 1 МИНУТА за да подобрят времето на ДВГ - 5:19.546
  • #2
    2 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    С други думи, Не че не искат, а не могат да произведат поне толкова бърз автомобил като този на производител на телефони който допреди две години не е имал нито един произведен автомобил и съответно нито един километър изминат на писта. Въпреки разглобяването, Не са успели да копират постиженията на xiaomi. А някои хора продължават да вярват, че китайците са едни гадни и долни копировачи, които нищо не са измислили или усъвършенствали, а правят евтини и некачествени копия.
  • #1
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    122 квтч батерия за 500 км пробег е потресаващо нисък пробег спрямо тази огромна батерия