За тези, които са в състояние да закупят модерен спортен седан с висока производителност, има голямо разнообразие от апетитни опции, от които да избират - от бързото BMW M5 през пестеливия на гориво Mercedes-AMG E53 Hybrid до суперлуксозното Bentley Flying Spur, предназначено за тези с много дълбоки джобове. Нищо обаче не може да се сравни с аурата и историята и изключителността и превъзходството на емблемата на Ferrari, така че възможността да си купите пълноценен семеен автомобил Ferrari е мечта за мнозина.

Разбирайки това, италианската марка предлага доста различни четириместни модели през годините. В момента разполага с SUV Purosangue като практичен модел, въпреки че струва около 400 000 долара. Само за ¼ от тази сума обаче желаещите могат да се сдобият с друг модел на италианската марка, като той е по-евтин от редица съвременни първокласни седани.
FF беше наследник на 612 Scaglietti
Историята на Ferrari да предлага четириместни коли датира от десетилетия, като модели като 330 GT 2+2 и 365 GT 2+2 позволяват на собствениците да превозват семействата си през 60-те години на миналия век. В днешно време Ferrari предлага автомобили като 456 и 612 Scaglietti, които са създадени по конвенционалната рецепта на Ferrari с четири места - купе с две врати, скриващо две допълнителни седалки отзад, с мощен двигател, разположен отпред, обикновено атмосферен V12.

Ferrari избра промяната в началото на живота на 612 Scaglietti, за да разработи негов наследник, като новият автомобил беше обявен за първи път през 2007. След четиригодишна програма за развитие, FF беше пуснат на света през 2011. Вместо просто да се превърне в еволюирала версия на 612, Ferrari реши да тръгне по различен път с новия си четириместен V12.
FF беше първото Ferrari със задвижване на четирите колела
FF, което означава "Ferrari Four" благодарение на системата си за задвижване на четирите колела, влезе в историята, когато беше пуснат на пазара, тъй като беше първият сериен модел на Ferrari, който идва с AWD, за разлика от RWD, като всеки автомобил на марката преди него. И това гарантира, че FF може да се справи с хлъзгави алпийски пътища с лекота. Той запазва атмосферен V12 двигател като повечето си предшественици, въпреки че изглежда много по-различно. Ferrari се отказа от традиционния стил на каросерията на купето, което дойде с предимството на увеличаването на пространството в задната част на купето и багажника.

Багажникът може да побере 450 литра багаж, което е почти колкото модерен седан от среден размер като Honda Accord, който има багажник от 472 литра. Задните седалки обаче могат да поберат двама възрастни в пълен размер, така че FF се позиционира като идеалната кола за кратко бягство на някое екзотично място. Сгъването на задните седалки осигурява 720 литра обем.
FF вече струва по-малко от чисто ново M5
Ако разполагате с около 100 000 долара, тогава има няколко убедителни причини да помислите за покупка. На сайта Autotempest се продават няколко FF в добро състояние, които могат да бъдат закупени за около 115 000 долара, но има и такива за по-малко от 100 000. Ако обаче искате FF в идеално състояние, тогава трябва да приготвите около 150 000 долара. Като цяло, цената на модела е спаднала с 10 процента за последните 12 месеца.

Като се има предвид, че FF все още е напълно модерно Ferrari, това представлява доста удобна цена, още повече, че като нов този модел струваше над 300 000 долара без опциите. За сравнение, сега ново BMW M5 започна от 119 500 долара, а базово Porsche Panamera струва между 106 000 и 119 000 долара.
Трябва все пак да се направят всички необходими проверки на употребявани автомобили, като се използва и експерт на Ferrari, който може да разбере дали колата е поддържана добре и дали луксозната AWD система все още е в ред.
FF разполага с впечатляваща мощност

Въпреки че притежава атмосферен V12 като предишния 612 Scaglietti, агрегатът на FF е значително по-мощен. Докато 5.7-литровият двигател на старото 612 осигурява 533 к.с., увеличеният 6.3-литров V12 на FF предава 660 к.с. между четирите колела, което е достатъчно, за да го изстреля от 0 до 100 км/ч и развиване на максимална скорост от 330 км/ч. Двигателят е съчетан с колелата чрез седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Докато останалата част от техническия състав на FF представлява крачка напред в сравнение с неговия предшественик, неговата 4RM AWD система е истински впечатляваща. В желанието си да монтира V12 зад предния мост, за да подпомогне разпределението на теглото, Ferrari разработва компактен Power Transfer Unit (PTU), който се намира над предния мост, който диктува колко мощност се канализира към предните колела. Стандартен задвижващ вал се грижи за задните колела.

Настройката означава, че не само тежи наполовина от нормалната AWD система (само 40 кг), но и FF запази почти перфектно разпределение на теглото 47/53, въпреки че тежкият V12 е поставен отпред. PTU по същество действа като втора скоростна кутия и се задейства, когато предпочитаните задни колела започнат да губят сцепление, като отнемат мощността от предната част на двигателя, за да захранват предния мост. В същото време обаче това си е истинско Ferrari - тази втора скоростна кутия се изключва в момента, в който се премине на трета предавка.


0