fallback

Нови разпоредби в ЕС ще повишат цените на автомобилите

Този път за поскъпването ще бъде виновна стоманата, предупреждават производителите

Европейската комисия иска да ограничи вноса на стомана на стария континент. Автомобилните производители обаче са против, като предупреждават, че въвеждането на нови правила за мита на този материал ще доведат до по-високи цени на превозните средства.

Идеята на Европейската комисия е да се намали размера на безмитната квота за стомана почти наполовина. Това означава, че 18,3 милиона тона стомана ще могат да влизат в ЕС годишно без мита, а всеки тон над лимита ще подлежи на мито от 50 процента вместо от 25 процента, както е в момента.

Предложените правила имат за цел да заменят настоящия европейски механизъм за защита на пазара на стомана, чийто срок изтича в средата на 2026. За да влезе в сила, той ще трябва да бъде приет от страните-членки и Европейския парламент. ЕК също така иска да задължи вносителите на стомана да декларират мястото на нейното топене и леене.

Опит да се спре вноса на стомана от Китай

Новите разпоредби имат за цел основно да блокират вноса на евтина стомана от Китай. В Поднебесната империя производството се субсидира, в резултат на което светът се бори със свръхпроизводството на стомана.

В същото време стоманодобивната промишленост на ЕС е третата по големина в света. В нея пряко работят около 300 000 души и косвено осигуряват около 2,5 милиона работни места, като производствените мощности са разположени в повече от 20 държави — членки на ЕС.

Производителите на автомобили не харесват новите разпоредби

Не всички обаче харесват новото предложение. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) вече протестира силно. От организацията не поставят под въпрос необходимостта от гарантира на защита на суровинната промишленост, но считат, че предложените от ЕК параметри отиват прекалено далеч и ще изолират европейски пазар.

ACEA подчертава, че запасите от стомана, предназначени за автомобилни приложения съгласно настоящата безмитна квота, бързо се изчерпват и производителите са принудени да внасят определени марки стомана. И с намаляването наполовина на квотата производителите ще бъдат принудени да купуват стомана с мито от 50 процента, вместо 25 процента, както е в момента.

Асоциацията също така не харесва необходимостта да се посочва мястото на топене и леене на стомана. Тази разпоредба има за цел да предотврати заобикалянето на новите разпоредби, но ACEA казва, че в случая с автомобилната индустрия глобалната верига за доставки е толкова обширна, че ще бъде трудна, сложна и скъпа за изпълнение.

fallback
  • #7
    . ( преди 1 месец )
    Гостенино, като всеки един антиелектрик антикомунист антидемократ анти мислител и античовек, Не мислиш ли че всичките тези анти вдигнаха цената на тока и газа? Тръгнахме да съсипваме Русия, като ограничихме руския газ и цената на газ за поскъпна. Сега сме тръгнали да съсипваме Китай и няма да купуваме китайски материали, което ще вдигне цената на продукцията и резултатът ще е същия. А вие продължавате да подкрепяте рушащи политики и мразите искате да забраните подкрепящите политики
  • #6
    . ( преди 1 месец )
    Гост е тук. Той може да потвърди или отрече мощността на пещите за леене, заради която неговия шеф е затворил леярната, защото не може да си позволи да плаща по 3,60 лв за всеки час работа на леярната, при положение че държавата плаща разликата Ако цената е по-висока. Как да не му повярваш в на Гост след такъв солиден аргумент! И това трябва да е било голям бизнес, при положение че с 20 киловата се топят по 20 кг алуминий на всеки половин час. След като му сметнах това каза че пещите са няколко
  • #5
    Хаха ( преди 1 месец )
    Тротинетката препоръчва леене с икономични 20 киловата пещи захранвани денонощно от батерии и фотоволтаични панели.Кажете после,че не е гений тротитро _ла.
  • #4
    Гост ( преди 1 месец )
    Скъпата електроенергия и газ убиват европейската металургия.Време е да привлекат Теслю адреналинката електричка за консултант,да им каже как се лее стомана с батерии и фотоволтаици.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    E щом е за свалянето на ККП, твърдо съм ЗА. Видяхме, че с мерки успяха да гътнат Путин, сега да трепери Си.
  • #2
    . ( преди 1 месец )
    Нито субсидиите, нито митата са лош инструмент. Няма и лоша технология. Правилният въпрос винаги е - каква е крайната цел която искаш да постигнеш и това в полза ли е на Европа или която и да е друга държава? Тези мита ще помогнат ли на европейската икономика?
  • #1
    . ( преди 1 месец )
    Лошо няма. Нека слагат 50% мито на китайската стомана. Правилния въпрос е какво ще направят с тези пари европейските бюрократи? Хайде да питаме антиелектриците дали е правилно да ги дадат като субсидии на европейските производители на стомана? Или е по-важно да се наказва китайската компартия, а парите да бъдат откраднати или с тях да се произвеждат оръжия?
fallback
Последни