fallback

Нови разпоредби в ЕС ще повишат цените на автомобилите

Този път за поскъпването ще бъде виновна стоманата, предупреждават производителите

Европейската комисия иска да ограничи вноса на стомана на стария континент. Автомобилните производители обаче са против, като предупреждават, че въвеждането на нови правила за мита на този материал ще доведат до по-високи цени на превозните средства.

Идеята на Европейската комисия е да се намали размера на безмитната квота за стомана почти наполовина. Това означава, че 18,3 милиона тона стомана ще могат да влизат в ЕС годишно без мита, а всеки тон над лимита ще подлежи на мито от 50 процента вместо от 25 процента, както е в момента.

Предложените правила имат за цел да заменят настоящия европейски механизъм за защита на пазара на стомана, чийто срок изтича в средата на 2026. За да влезе в сила, той ще трябва да бъде приет от страните-членки и Европейския парламент. ЕК също така иска да задължи вносителите на стомана да декларират мястото на нейното топене и леене.

Опит да се спре вноса на стомана от Китай

Новите разпоредби имат за цел основно да блокират вноса на евтина стомана от Китай. В Поднебесната империя производството се субсидира, в резултат на което светът се бори със свръхпроизводството на стомана.

В същото време стоманодобивната промишленост на ЕС е третата по големина в света. В нея пряко работят около 300 000 души и косвено осигуряват около 2,5 милиона работни места, като производствените мощности са разположени в повече от 20 държави — членки на ЕС.

Производителите на автомобили не харесват новите разпоредби

Не всички обаче харесват новото предложение. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) вече протестира силно. От организацията не поставят под въпрос необходимостта от гарантира на защита на суровинната промишленост, но считат, че предложените от ЕК параметри отиват прекалено далеч и ще изолират европейски пазар.

ACEA подчертава, че запасите от стомана, предназначени за автомобилни приложения съгласно настоящата безмитна квота, бързо се изчерпват и производителите са принудени да внасят определени марки стомана. И с намаляването наполовина на квотата производителите ще бъдат принудени да купуват стомана с мито от 50 процента, вместо 25 процента, както е в момента.

Асоциацията също така не харесва необходимостта да се посочва мястото на топене и леене на стомана. Тази разпоредба има за цел да предотврати заобикалянето на новите разпоредби, но ACEA казва, че в случая с автомобилната индустрия глобалната верига за доставки е толкова обширна, че ще бъде трудна, сложна и скъпа за изпълнение.

fallback
  • #17
    От село ( преди 1 месец )
    Ами крайно време е автомобилите да се правят от алуминиеви сплави. Ай стига с тая стомана!
  • #16
    Гост ( преди 1 месец )
    Не смятам да си губя времето в безмислени спорове с аматьор,твърдящ за 20 киловата пещи за топене на метали.
  • #15
    . ( преди 1 месец )
    Психопата няма да отговори! Не помни какво е лъгал! Помниш ли поне По колко време лъжеше че работят пещите? 8 часа или денонощно?
  • #14
    . ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 54 минути )ТОЧНО ТАЗИ МОЩНОСТ е твоя измислица,Теслю адреналинката електричка. "Я кажи бе ЛЪЖЕЦ, колко беше мощността на пещите? Защо смятах колко пещи можеш да захраниш едновременно със 100 киловата батерия, а ти каза че не знам точния брой на пещите и не мога да бъда сигурен дали една батерия ще стигне? Дори да съм объркал дали е ТОЧНО ТАЗИ МОЩНОСТ или е 22 kW или 32 киловата, Какво значение има след като можеш да инсталираш 1500kW фотоволтаици на покрива?
  • #13
    . ( преди 1 месец )
    Разбира се че е измислица и ти говореше за мегаватови пещи нали? Колко мегавата казваш че беше пещта? Доколкото си спомням имахте няколко пещи. Включително за отгряване. И те ли бяха мегаватови? И всичките няколко мегаватови пещи работят денонощно нали? Потвърди или отречи? Със 100% гаранция давам, че няма да кажеш никаква мощност, ЗАЩОТО НЕ ПОМНИШ КАКВО СИ ЛЪГАЛ, А ЗНАЕШ ЧЕ ЩЕ ЦИТИРАМ.
  • #12
    Гост ( преди 1 месец )
    Точно тази мощност е твоя измислица,Теслю адреналинката електричка.
  • #11
    123 ( преди 1 месец )
    В света на парите, не можеш да правиш бизнес базиран на идеологии, особено такива, които не са подкрепени от хората. Производството на европейски коли се свива все повече, тази мярка само ще помогне да се разруши още повече този бизнес. От както ЕК все нещата в свои ръце БВП на Европа все повече се смалява спрямо водещите държави. 2008 БВП на Европа е по-голям от на САЩ, сега е близо 50% по-малък. Следвайки логиката на тази статия последствието е ясно.
  • #10
    . ( преди 1 месец )
    И пак те питам, да не би да потвърждаваш диагнозата на гост - патологичен лъжец? Защото тази мощност, както и зареждането на 150 км всяка седмица за 30 лв и 5 минути не са моя измислица, а са казани и потвърдени многократно от гост. Да си видял поне веднъж да ме поправи за мощността? Примерите ви винаги са такива ! Перпето мобиле. Топи 6 тона на час с 20 kW, катери Шипка с 60 kW мощност при 45 киловата мощност от горивото, 500 км реален пробег според вас са ПОВЕЧЕ от 650 км .
  • #9
    . ( преди 1 месец )
    Тоест в света се отливат единствено и само блокове от алуминий и нищо друго. 20 kW пещи са мои измислици и не съществуват в реалността? Точно така както според Димов е невъзможно да съществуват термопомпи които да затоплят вода? Точно както 90% от антиелектриците, защото не знам мнението на останалите 10%, твърдите че алуминий не може да се топи с енергия от фотоволтаици защото я разпознава че е от слънце и отказва напълно да се разтопи колкото и да е мощността?
  • #8
    Хаха ( преди 1 месец )
    Един цилиндров блок тежи около 100 килограма,тротитро_ле.Леенето е непрекъснат процес,формата се запълва за по малко от минута.За един час се лее около 6 тона алуминиеви отливки.С 20 киловата пещи не може да стопиш 6 тона алуминий за час,може да си изпечеш тиква за десерт.Промишлените пещи са мегаватови,това за 20 киловата е твоя измислица.
fallback
Последни