IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите коли са поскъпнали със 76% за 6 години

В момента за "евтин автомобил" си счита модел с цена 25 000 евро

Покачващите се цени на новите автомобили се отразяват не само на българите. Германският автомобилен клуб ADAC анализира как са се променили цените на най-евтините автомобили в Германия през последните години. И посочва, че в момента за „евтина кола“ се счита тази, която струва около 25 000 евро. За сравнение, през 2020 тя е струвала 15 500 евро.


нови автомобили


Изследването на АDAC анализира как се е променило предлагането на евтини градски автомобили на местния пазар през последните години. Изводите, меко казано, не вдъхват оптимизъм, тъй като цените на предлаганите в момента модели буквално „удрят тавана“.

Увеличението е с цели 76 процента

Данните на ADAC показват, че в сравнение със ситуацията през пандемичната 2019 средните цени на базовите модели на всички малки автомобили (сегменти А и В) са се увеличили със 76%. Авторите на доклада говорят за „особено поразителен голям скок“, който се наблюдава през последните пет години.

Например средната цена на базовите модели с двигатели с вътрешно горене през 2013 за германския пазар е била 13 244 евро. През 2020 германските купувачи плащат средно 15 504 евро за автомобил от сегмента А и В. За сравнение, в момента цената вече е 25 357 евро.

Любимите модели на купувачите изчезват от ценовите листи

Не е тайна, че масовото изтегляне от пазара на по-евтини автомобили с вътрешно горене от сегментите А и Б е резултат от новите стандарти за емисии на отработени газове и санкциите, начислявани от Европейската комисия във връзка с разпоредбите CAFE (Чист въздух за Европа). Допълнително предизвикателство са строгите изисквания за задължително оборудване за безопасност на превозното средство, като например необходимостта от използване на ADAS системи.

Всичко това изтласква цените на моделите с нисък марж на сегментите А и В отвъд границите на рентабилността на производството. Поради тази причина през последните години изчезнаха модели като Citroen C1, Peugeot 108, Smart Fortwo, Skoda Citigo, Mitsubishi Space Star и др.

С колко поскъпнаха най-евтините нови автомобили?

Факт е, че 76-процентното увеличение на разходите за покупка е резултат и от пазарната мода и преминаването на клиентите към по-скъпи за закупуване SUV. В същото време обаче растат цените и на популярни хечбеци.

Добър пример, цитиран от ADAC, е Hyundai i10. През 2015 цената му в Германия започва от 11 410 евро, а в момента тя вече е 16 990 евро. Още по-впечатляващо е случващото се с Opel Corsa, която през 2015 е струвала 12 135 евро в базовия си вариант, а в момента ценовата листа започва от 22 890 евро.

„Евтините“ електромобили все още са твърде скъпи

Пазарната празнина, оставена от евтините автомобили с вътрешно горене от сегментите А и В, трябваше да бъде запълнена от нови електрически автомобили, но засега интересът към такива модели е незначителен. Най-продаваните електрически автомобили в Германия в момента включват модели като Volkswagen ID7, Volkswagen ID4/ID5 и Volkswagen ID.3.

Сред основните причини за ниския интерес към по-малките електрически автомобили ADAC посочва прекомерно високите им цени. Факт е, че електрическото Mini, например, е поевтиняло с 4481 евро от 2020 насам (от 31 681 евро на 27 200 евро), не всички производители на малки автомобили са поели по същия път. Примерите за това са Fiat 500e (от 26 990 евро) и Peugeot e-208 (от 36 425 евро), чиито цени са се увеличили значително през последните 5 години.


0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    EV4 на KiA се предлага с предно задвижване, като по-късно се планира да се добави задвижване на всички колела и вариант с по-висока мощност. Колата има 2 варианта на батерия: базова 58,3 kWh и с голям пробег 81,4 kWh. EV4 Hatchback е с по-голямата батерия и има пробег /по WLTP/ до 636 км и може да се зареди от 10 до 80 % за приблизително 30 мин. като базовият модел със 150 kW (204 к.с.) ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,4 сек като ЦЕНАта му е точно 72 600 лева в Словакия, където е заводът на КiA
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ами гледам, че хората купуват нови коли, което означава, че и доходите са нарастнали за последните 5 години. *** е, че моите не са, ама какво тук значи някаква си личност. Иначе ясно е, че от тия 76 процента 50 са инфлация. Останалите 26 са увеличение на печалбата, че да компенсират намалелите продажби (не особено успешно предполагам). Естествено не само увеличените цени са проблем - вече и самите коли са смотани. Но аз по тая тема не се ядосвам. Виж останалите поскъпявания ми късат нервите.
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И видя това как се отрази на продажбите на пикапа нали? Как се отрази даването на субсидии за електромобили в Европа? А как се отрази после спирането им? Нали хората не искат електромобили заради пробега, времето на зареждане, височината и цвета на очите на жената на гост, нивото на река Дунав в сантиметри и други подобни глупости и не зависеше от цената?
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    За Тесла Сайбъртрък обещаваха цена 40000 долара.Като я пуснаха в серийно производство, цената двойна.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Еми ..нормално. Има годишна инфлация - поскъпват матеряли, труд.. Съвем отделна тема е, че самите коли порастнаха, и всеки нов модел е с поне 10% нагоре. Конфугацията на предишната ми кола (2022) е на цената на базовия модел на новата..
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Изравняването на цените на електромобилите и автомобилите,няма да има,функционалчо!
  • #18
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Инфлация ( преди 3 месеца )
    Еврото се обезценява преди всичко от безумните санкции
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не всички, освен това кола за 70к в момента предлага много повече от такава за 50-60к преди 5-6 години.
  • #16
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Също както повтарям, че дотогава и две-три години след това заради инерцията, Toyota ще прави огромни продажби и печалби, които рязко ще се сринат една-две години след изравняването на цените на електромобилите и на автомобилите с ДВГ включително хибридите. Досега си ме питал 100 пъти но и сега е момента да блеснеш с мозък да питаш отново Защо не падат продажбите на Toyota, както съм прогнозирал?
  • #15
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Гостенино, не си помагаш да изглеждаш по-умен. Повтаряш същото което казвам и аз - говоря ви за изравняване на цените при влизане на евро 7 от 2019 година, когато се очакваше вдигане на цените заради евро 6. Казваш че цените не са се изравнили при влизането на евро 7 и не съм познал? Наистина много умен изглеждаш като го казваш.