През следващата година и BMW, и Mercedes ще представят своята интерпретация на електрическия средно голям седан. Баварците ще пуснат i3, а техният конкурент подготвя C-Class EQ. Третият от голяма германската тройка – Audi, не иска да бъде извън играта и ще предложи нов модел, който трябва да се нарича A4 e-tron и да бъде пуснат на пазара през 2028.

Появата на електрическия седан беше потвърдена от главния изпълнителен директор на немската компания Гернот Дьолнер, който обяви пред Autocar, че този модел е част от „най-голямата промяна в историята на компанията’’, в момент, когато марката иска да възстанови продуктовата си гама, дизайн, корпоративна структура и стратегически перспективи.
Стилистично Audi A4 e-tron ще използва детайли от скорошния Concept C, който постави крайъгълните камъни на новата дизайнерска философия на германската компания. В основата на седана ще бъде новата платформа SSP - архитектура, която групата Volkswagen ще използва в много бъдещи електрически модели на своите марки.

Това означава, че A4 e-tron ще бъде дълбоко различен от сегашния A6 e-tron, който вместо това използва платформата PPE, разработена от Audi в сътрудничество с Porsche (всъщност на нея се произвеждат и Audi Q5 e-tron и Porsche Macan). Твърди се, че SSP ще има варианти, оборудвани с удължители на пробега, при които двигател с вътрешно горене също зарежда батерията. Тя захранва електрическото задвижване, което е единственото, което осигурява сцепление на автомобила.
Електрическият седан ще играе водеща роля в прехода на Audi като производител на софтуерно дефинирани електрически превозни средства и ще бъде един от първите автомобили на Volkswagen Group, който ще получи софтуерната архитектура, разработена в сътрудничество с Rivian. Това ще доведе до разработване на нови автомобили по по-тънък и бърз начин, както и по-голяма способност за решаване на всякакви проблеми благодарение на актуализациите по въздуха.


0