Volkswagen представя Karmann Ghia Type 14 през 1955 г. и произвежда модела до края на 1974 г. Комбинацията от стил, достъпност и надеждност прави автомобила изключително популярен. Въпреки спортния си външен вид и лекото си тегло, с максимална мощност от 60 к.с., Karmann Ghia не може да се конкурира с истинските спортни автомобили по отношение на динамиката.

Поради това не е изненадващо, че през годините множество фенове се опитват да добавят повече спортен характер на този модел, създавайки впечатляващи персонализирани автомобили. Сред тях се откроява проектът с красноречивото име Blue Mamba - може би най-впечатляващият Karmann Ghia от всички.
Днес Karmann Ghia Type 14 се превръща във все по-търсен колекционерски автомобил, така че "убитите" бройки, които се появяват случайно, често се реставрират до оригиналното им състояние или леко се модернизират. Когато обаче Дийн, собственик на ателието за поръчкови автомобили Deanz Rodz and Race Carz в Греймонт, Илинойс, се сдобива с ръждясала каросерия от 1967 г., той поема по съвсем различен път.
Вместо пълна реставрация, Дийн решава, че колата заслужава "инжекция" с американска отрова под формата на масивен десетцилиндров двигател. На пръв поглед инсталирането на двигател от Dodge Viper в Karmann Ghia изглеждало напълно безумна идея, изискваща колосални модификации.

Прочут със своите впечатляващи персонализирани проекти, Дийн и екипът му имат опита и експертизата да вдъхнат живот дори на такъв луд проект. Когато обаче масивният Viper V10 се озовава до ръждясалата каросерия на Karmann Ghia, става ясно колко много работа предстои.
Подобно на VW Beetle, на който е базирано, купето първоначално е било оборудвано с малък двигател, разположен отзад. Гигантският V10 обаче трябва да бъде поместен отпред. За да стане това, екипът на Дийн създава изцяло ново шаси, което не само да побере масивния двигател, но и да направи колата подходяща за динамично шофиране, което е и една от целите на проекта.
Рамата, проектирана от самия Дийн, включва множество компоненти, изработени от масивни заготовки, сред които независимо задно окачване и заден диференциал, проектиран да се справи с до 1000 к.с. На екипа им отнема около две години, за да сглобят цялото шаси и силовия агрегат. След като основата е завършена, Дийн се обединя с Джон от съседния Custom Shop, за да завършат каросерията.

Тъй като стандартната каросерия никак не подхожда на удължената и разширена рама, Дийн и Джон трябва изцяло да преработят всеки панел и да добавят модерни акценти. Например, фаровете са заменени с такива от модерно Mini, а задните светлини са направени от нулата. Освен това, целият преден модул е проектиран да се разгъва напред, за да осигури лесен достъп до масивния V10.
Впечатляващо е, че новата каросерия запазва всички разпознаваеми характеристики на оригинала, а модерните линии и удължената форма правят автомобила още по-визуално отличителен. Още по-удивително е, че всички панели са изработени ръчно от листова стомана, използвайки класическа технология, както се е правило в миналото.
Готиният интериор допълва картината. Единственият компонент от фибростъкло се оказва вътре - преградата между седалките и задното стъкло. Таблото и централната конзола са изработени от метал, докато приборните инструменти, бутоните и всички елементи са проектирани по поръчка. Изобилието от ярки метални детайли допълва кожената тапицерия на седалките, вратите и волана. Персонализираната кола получава и няколко модерни удобства - климатик и два сензорни дисплея.

Под капака е чудовищният V10 от Dodge Viper, силно модифициран. Промените са предимно козметични, но екипът използва няколко допълнителни компонента и създава уникална изпускателна система със страничен изход. 8,4-литровият двигател работи в тандем с 6-степенна ръчна трансмисия Tremec TR6060 от Viper, която изпраща мощността към масивните задни колела чрез заден диференциал, проектиран от самия Дийн.
Blue Mamba е завършен през 2013 г. Въпреки че колата е направена за шофиране, създателите ѝ не устояват на желанието да я покажат на най-престижните автомобилни изложения в САЩ. Както се очаква, персонализираната версия с V10 двигател прави фурор, където и да се появи, и печели множество награди.
Още снимки на модела - в галерията:


0