Задвижването на всички колела някога се е смятало за запазена марка на други видове превозни средства. Петте емблематични автомобила, които ви показваме в галерията, обаче промениха играта и доказаха, че предимствата на тази трансмисия са еднакво приложими и за леките автомобили.
Въпреки че задвижването на всички колела се използва широко в камиони, всъдеходи и военни превозни средства, то предлага и осезаеми предимства в обикновените автомобили, като например повишена безопасност чрез подобрено сцепление. В последните две десетилетия, 4WD и AWD стават все по-популярни в серийните модели. Днес това задвижване се е превърнало в стандартна функция, предлагана от много производители.
Петте серийни модела, които популяризираха 4х4 (ГАЛЕРИЯ):
Jensen FF доказва, че задвижването на всички колела е не само напълно осъществимо в леките автомобили, но и значително подобрява техните характеристики и управление. Поради сложността на дизайна обаче, Jensen успява да произвежда FF само с десен волан, което сериозно ограничава търговския потенциал на модела.
Година след края на производството на Jensen със задвижване на всички колела, Subaru представя 4WD в новолансираната линия Leone. Това е първият път, когато задвижването на четирите колела е налично за достъпен лек автомобил, продаван на няколко световни пазара.


4