Порасналото самочувствие на китайския гигант GWM (новото име на Great Wall) се потвърждава от плановете на компанията да представи конкурент на Ferrari още идната година. От GWM потвърдиха, че това ще е "първият истински спортен автомобил от Китай в пълния смисъл на думата", и че ще се появи на пазара още в края на 2026, след не повече от 12 месеца.
Прототипът на суперавтомобила на GWM. Човекът с бялата риза е собственикът на компанията Джак Уей
Марката ще е Zixin?
Като показатели моделът ще е конкурент на Ferrari SF90, но ще е наполовина по-евтин, твърдят от GWM. Работата по проекта е напреднала, като GWM наскоро създаде и отделна дъщерна компания, която ще се занимава с ултралуксозни модели - Ultra Luxury Vehicle Business Group. Неин председател е лично собственикът на GWM Джак Уей (Уей Чиенчън), а главен изпълнителен директор е Сон Дъншян, който преди беше шеф на концерна по развойната дейност. Възможно е новата марка да се нарича Zixin Auto (от китайската дума за "увереност"), защото GWM я запази като търговска марка преди няколко месеца.

Китайски графични дизайнери си представиха как ще изглежда бъдещата суперкола (Zixin?) на базата на очертанията под покривалото и на изтекли скици от развойния отдел на GWM
4-литров V8, под 3 секунди от 0 до 100 км/ч
В публичното пространство изтече и снимка от вътрешнофирмено събитие, на което шефове в GWM стоят скрит под черно покривало спортен модел. Най-вероятно автомобилът ще ползва чисто новия 4-литров V8, разработен от GWM с участието на бивши инженери от Mercedes-AMG, в комбинация с хибридна система. Подобна схема би могла да даде обща мощност от над 1000 конски сили, ускорение от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди, и максимална скорост над 350 км/ч. Предполагаемата цена според китайски медии ще е около 2 милиона юана, или към 280,000 долара - половината от цената на Ferrari SF90 за китайския пазар.


2