IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Средно над 200 к.с.: защо колите стават все по-мощни?

Само при една категория автомобили се наблюдава спад в последните 5 години

През последните 30 години средната мощност на новите коли в Европа продължи да се увеличава. Тази неистова надпревара отразява и широко разпространеното увеличение на теглото на превозните средства. По-големите, но също така по-добре оборудвани и по-безопасни, съвременни автомобили следователно са и по-мощни. Изненадващо обаче, една категория превозни средства отбелязва спад в мощността си вече пет години.


Мощност


Надпреварата за мощност, която първоначално засегна престижните модели и спортните коли, сега се промъква и в малкия градски автомобил на типичното домакинство. За това има основателна причина. Нарича се електромобил, тъй като той позволява лесно постигане на високи стойности на въртящия момент и мощността без никакви допълнителни разходи. Всичко зависи от свързаната с него батерия и пробега, който производителят възнамерява да постигне.

Средната мощност става все по-висока

Увеличението на мощността на новите коли в Европа през последните 30 години у невероятно. През 1995 г., според данни, предоставени от NGC Data, тя е била само... 90 к.с.! 20 години по-късно тя вече достига 130 к.с., стойност, която по това време се е срещала в много компактни седани като Renault Megane или Volkswagen Golf. А по това време SUV-овете вече започват да стават широко популярни на Стария континент: по-високи, като цяло по-тежки автомобили в еквивалентен сегмент.


Мощност


Тази година средната мощност ще достигне 225 к.с, обясняват експертите. Това все още е голямо ​​покачване, което очевидно може да се обясни с разпространението на електромобилите, които редовно надвишават 200 к.с. Кривата на тези коли претърпя огромно ​​покачване между 2017 и 2020 г., преди темпът да се забави оттогава. В същото време средната мощност на превозните средства с ДВГ постоянно намалява от 2019 г. насам.

Така че определено хибридите и електрическите автомобили са тези, които увеличават мощността в Европа през последните 10 години. От масовите до премиум моделите, границата от 300 к.с. се е превърнала в стандарт, докато някои производители с удоволствие надхвърлят средно 500 к.с., посочват от NGC Data. В момента марките с най-голяма средна мощност на предлаганите модели са Xpeng 380 к.с., BYD 340 к.с., MG 290 к.с., Cupra и Lynk&Co 270 к.с. и KIA 260 к.с.

Безполезна ли е твърде многото мощност?

"Следващата битка може би вече няма да е за максимална мощност, а за ефективност ", коментират от NGC Data. И тя вече е започнала. Вярно е, че някои производители понякога са склонни да наблягат на рекордния среден разход на гориво повече от други технически параметри, включително пробега. Очевидно е, че 400 до 500 к.с. в електрическите превозни средства на пътя рядко, ако изобщо някога, са използваеми, дори при модели с тегло 2500 кг.


Мощност


"До 2030 г. автомобилната йерархия може да бъде предефинирана: "производителността" ще се оценява както в километри на киловатчас, така и в конски сили“, се казва в доклада. За съжаление, в тази област най-лошите по отношение на ефективност и особено аеродинамика ще останат повечето високи и широки коли, както и градските, които поради ниския си профил не могат да се конкурират с традиционния седан или дори комби. Следователно битката за ефективност вероятно ще се проведе и чрез промени в навиците в автосервизите.

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 4, ***, статията има предвид 20г. от 1995г., т.е. че през 2015г. средното е било 130 к.с., а сега е над 200 к.с., виж контекста функционално неграмотен невнятнико!
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Извод : Мощностите се вдигат яко, а законите свалят средната скорост все повече и повече - ЗАЩО !?
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Също така независимо кога електромобилите ще изместят ДВГ и дали ще е в рамките на нашия живот, то на никой любител на ДВГ Не му пречи да си кара ДВГ до края на живота си. Че хората все още си карат коне и каруци. Кой каквото си го кефи. Допускам че в България електромобилите ще станат повече от ДВГ чак след 2050 година или по-късно, да сме живи и здрави дотогава.
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 10. Ето че накрая има някой, който да каже че царя е гол. Аз повтарям същото от години - електромобилите имат огромен потенциал и бавно, но сигурно ще изместят ДВГ. Винаги съм твърдял че въпроса не е дали, а КОГА. Напълно възможно е да си прав и да не е в рамките на нашия живот, но със сигурност точно електромобилите ще изместят ДВГ, защото водорода и синтетичните горива нямат никакви шансове. Те се провалят още на въпроса ДАЛИ. ПРИ ТЯХ ОТГОВОРЪТ Е - ТВЪРДО НЕ.
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 месеца )
    Излишни спорове водите. Електромобилът, вероятно, ще бъде нещо прекрасно някой ден, когато ние олдскулърите, измрем....Дотогава ще бъде просто миксер на колела.
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Така е. Електромобилите не могат да завиват, затова първия опит за производство на автомобили на производителя на телефони xiaomi , който е до 2024 година имаше нула произведени автомобили в световен мащаб, направи третото най-добро време на нюрбургринг за всички времена. Като пред него имаше само два състезателни автомобила. Нито един модифициран или не модифициран сериен автомобил не може да го доближи. Това вероятно е защото според тебе на нюрбургринг няма завои и не се ползват спирачки?
  • #8
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    важно е да се гледа съотношение тегло мощност защото има огромна разлика от 200 к.с. на 1200 кг. тегло и 400 к.с. на 2400 кг. и проблема започва при спиране и траектория на автомабила в завой
  • #7
    3 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 6. Е то пък кой ли шофьор ще тръгне да търси по мощен и бърз автомобил от porsche 911, който струва по-малко от хибрид на Toyota corolla и харчи по-малко от Toyota prius? Повечето хора търсят бавни и скъпи автомобили които харчат минимум 15 на 100, защото най-важното в един автомобил е звука. 99% от шофьорите според вярванията на антиелектриците си купуват автомобил по звука и друго не ги интересува.
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Електричка какво друго да има, ускорение и мощност.
  • #5
    1 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Не се притеснявай, то има хора които обясняват реалността от 2040 година и говорят с факти оттогава, като пряко ги свързват с факти от 1995 все едно става въпрос за едно и същото време. Тук е пълно с такива хора, които са сигурни че може да се върнем в 1995 и да забравим всякакви електроники в автомобилите. 20 - 40 год. разлика са едно мигане за тях. Все питат утре къде ще я зареждаме 3 милиона електромобила, след като няма инсталиран нито един фотоволтаичен панел през 1995 и мрежата ще се срине