IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Японските марки го закъсаха на пазара в Европа

Само Toyota все още се справя добре, за останалите битката става все по-трудна

Животът на японските автомобилни марки в Европа може да бъде наречен "Пресичащи се съдби". От едната страна, компании, които се борят и не показват признаци на възстановяване през 2025 г. От другата, марка, която вече е на път да изпревари някои исторически производители по пазарен дял и която потвърждава много добрия си импулс, като почти не продава 100% електрически превозни средства.


Toyota


Както може би се досещате, последната е не друга, а Toyota, хибриден специалист и за момента не най-пристрастената към автомобили без двигател с вътрешно горене компании. За останалите битката в Европа тази година вероятно ще бъде трудна, особено за Suzuki, която има остарял каталог от "вътрешни" продукти извън Swift.

Mazda и Nissan са обезпокоени

Двата производителя в момента преживяват сходни успехи в Европа, но не винаги са били в една и съща ситуация. Mazda понякога се е опитвала да играе на премиум достъп за определени продукти и все още го прави със CX-60, докато Nissan, голям универсален производител, някога е заемал видно място на Стария континент.

Пускането на пазара на първия Qashqai позволи на Nissan да си извоюва своя ниша на консервативен пазар. Аферата с Гон и многобройните вътрешни сътресения, в допълнение към ожесточената конкуренция в сегмента на SUV-овете, обаче започват да вредят на компанията.


Nissan


Nissan, един от пионерите на електрическите превозни средства със своя Leaf, беше един от първите, които пуснаха собствена марка. Ariya обаче не набира скорост, а новите Micra и Leaf ще имат много работа за вършене. Nissan има само 112 000 продажби в Европа (към края на август), което е спад с повече от 7% в сравнение с вече сложната 2024 г. И Mazda не се справя по-добре: 101 000 регистрации, спад от 13,3%.

Разбира се, и други японски марки, като Honda и Subaru, изпитват затруднения на европейския пазар. При първата спадът също е значителен, като според последните данни от Япония за Европа са изнесени само 21 400 автомобила. Honda освен това вече не сглобява коли във Великобритания, което води до спад в продажбите от 15%.

Toyota се справя добре, Suzuki се затруднява

Случаят със Suzuki е специален през 2025 г., тъй като продажбите и особено поръчките не изглеждат добре за марката, която въпреки това имаше изключителна 2024 г. Компанията обаче е в преход с появата на електрическата Vitara и най-вече на каталог, който се нуждае от истински тласък: Vitara и S Cross са много остарели, Swace и Across са копия на Toyota.


Suzuki


Следователно има нужда от възраждане на марката, която наскоро потвърди нов производствен план до 2030 г. с множество нови модели. Междувременно ще трябва да продължи да капитализира от този Swift, който никога не спира да учудва. Рецептата за лек, пестелив и надежден автомобил все още има с какво да съблазни.

Най-добре се представя, както почти винаги, Toyota, която успя да увеличи допълнително продажбите си в Европа през първите осем месеца на годината със 782 000 регистрации. Малко под 2% ръст на един много труден пазар, като Toyota специално подчерта "солидното представяне на Yaris". Компанията освен това със сигурност ще проучи внимателно решението на ЕС относно излизането от пазара на ДВГ.

0 от 500
  • #12
    13 rate up comment 6 rate down comment
    До #9 ( преди 2 месеца )
    Можеш да се заселиш при православните негей, но и с най-много джамии в столицата, руски твои приятели, където ше караш, каквото пожелаеш - Лада или китайски мощен автомобил, ако намериш бензин!
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ми да намалят цените и ще продават повече.
  • #10
    12 rate up comment 17 rate down comment
    до#8 ( преди 2 месеца )
    В ГайРопата предлагат слабите си модели, защото тук върлуват джендове, лгбт-тита, урсули, киевски наркомани и какви ли не чевекоподобни. Налагат се някакви съмнителни зелени политики и Тойота, за да не плаща глоби си продава само най-асматичните коли. Абе какво да говорим за умрелия еврогАйски пазар при условие, че най-продаваните коли са Поло, Клио и Дачия. Това е най-умрелият пазар в цял свят. По-зле сме от Африка дори. Погледнете там какво карат хората и какво най-много се продава.
  • #9
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как да са успешни в Европа като предлагат само най гадните си модели? Вижте какво предлагат по другите пазари извън ЕС. Има огромна разлика в моделите.
  • #8
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    До 2.Грешни са ти данните,около 15% е пазара на електричките.
  • #7
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Джапан ( преди 2 месеца )
    Според мен китайците ще изместят японците на автомолния пазар в Европа. Особено фирми като Убер например, които в момента ползват изключително много хибридни модели на Тойота ще минат на по-изгодни китайски алтернативи.
  • #6
    22 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Явно не знаеш, че ЕС има свободна търговия с Турция и Британия съответно няма мито за коли от там както няма и от Ю. Корея и Япония между другото
  • #5
    21 rate up comment 14 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    И каква е новината?Че Тойота традиционно се справя добре,а другите които никога не са се представяли добре в Европа,не се справят добре.Т.е. всичко си е както си е било.Само има разни индивиди които преди плюеха японските марки и хвалиха немските,после корейските,сега китайските. 99% от тях никога не са карали това което всъщност хвалят. И на фона на това,всички забравят,че за японските марки,включително Тойота,Европа не е и никога не е била основен,целеви пазар.....
  • #4
    6 rate up comment 13 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    А ми лоша политика.Хонда например правеше заводи в Турция и Англия които не са в ЕС. Нямат заводи тук всичко се облага с мита което ги прави неконглокентни.Само Тойота има във Франция завод.Корейците по хитри заводи в Словакия а сега китайците и в Унгария.
  • #3
    13 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тойота не е много по-различна от останалите - просто голямата и инерция ще я бута малко по-дълго. Но бъдещето и вече ясно се вижда в Китай, където започна да продава няколко китайски ел. модела, за да оцелее. Постепенно започва да ги внася и в Европа, където пазарът вече е 25% електрически, а нали се сещаш, че с митата и вносът печалба от тях не може да направи? Тя и в Китай почти не прави, защото я дели с китайските си партньори.