IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen Tiguan на старо - плюсове и минуси

Проблемите при второто поколение са най-вече с първите екземпляри

Второто поколение на Volkswagen Tiguan се радва на надеждността, типична за повечето модели на производителя от Волфсбург. През първите две години от производството обаче той също имаше някои проблеми - особено за двигателите. Това бяха повреди на регулатора на налягането на горивото за 1.4 TFSI и на водната помпа в 2.0 TDI.


Volkswagen Tiguan


Има и някои оплаквания относно консумацията на масло, а при моделите, оборудвани с роботизирана скоростна кутия DSG, се съобщава за метален шум на неравностите, който никога не е довел до повреди. Също така клиенти съобщаваха за проблеми с електрониката – системата за аварийно спиране и мултимедията, като те бяха разрешени с актуализация на контролния блок.

Хронология

2016 - При пускането на пазара два бензинови двигателя: 1.4 TSI (комбиниран със задвижване на предните колела) със 125 или 150 к.с. (най-мощният само с роботизираната скоростна кутия DSG); и 2.0 TSI със 179 конски сили (изключително със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия).

Същият брой дизели: 1.6 TDI със 116 к.с. (само 4x2) и 2.0, във вариантите със 150, 190 или 239 к.с. (най-мощният, запазен за сцепление 4x4 и скоростната кутия DSG, тази със 150 к.с. също се предлага с предно задвижване).

Има три версии: Style (седем въздушни възглавници, 17" алуминиеви джанти, автоматично спиране, сензори за разстояние); Bussiness (добавя адаптивен круиз контрол и навигатор); Exclusive - с LED фарове, цифрово табло и 18-инчови джанти.


Volkswagen Tiguan


2017 - Allspace прави своя дебют, като е с 21 см по-дълъг (също е седем места) и с един двигател - дизел 2.0 със 150 или 190 к.с. Exclusive отстъпва място на Advanced, като електрическото отваряне на задната врата е стандартно.

2018  - Гамата от двигатели е намалена: в списъка остава само дизеловият двигател 2.0 със 150 или 190 к.с. (най-мощният за Allspace). Добавена е версията Sport, с 19-цолови алуминиеви джанти и изцяло LED фарове като стандарт.

2019  - Бензиновите двигатели се завръщат на сцената, всички с холомогация Euro 6 d-TEMP: 1.5 TSI (131 или 150 к.с.) и 2.0 TSI, който нарасна до 190 к.с. Същият екологичен сертификат важи и за дизелите, чиято нова гама включва 1.6 TDI със 116 к.с. (не за Allspace) и 2.0 TDI със 190 или 239 к.с.5

Двигателите

• Достатъчно мощен и не много шумен, бензиновият двигател с 125 к.с. - 1.4 турбо, с директно впръскване е валидна алтернатива на дизела, също и поради ниския си хомологиран разход на гориво (средно 5,92 л/100 км).

• Преди турбото да се включи (при 1500 об/мин), турбодизелът 1.6 е малко тромав - за да се движи бързо, той трябва да се поддържа над 2000. Разходът, посочен от производителя, е 4,96 л/100 км, но в реални условия е с около литър повече.


Volkswagen Tiguan


• Турбодизелът 2.0 вибрира малко, а силната тяга идва наведнъж - при 2000 оборота в минута. Версията 4x4 DSG постига под 5 л/100 км (според официалните данни).

Защо „ДА’’

• Добра изработка: материалите са здрави и приятни на допир, съединенията са прецизни.

• Безопасност: стандартното оборудване включва автоматично аварийно спиране, седем въздушни възглавници и предупреждение за напускане на лентата.

• Пространство: подобно на багажника, купето е просторно - дори с пет човека не се чувствате неудобно.


Volkswagen Tiguan


Защо „НЕ ’’

• Контрол: климатикът не е удобен за управление, а върху спиците на волана има прекалено много бутони.

• Шум: Над 100 км/ч въздухът, протичащ по каросерията, се чува ясно вътре в купето (иначе изолацията е добра като цяло).

• Изглед: предната лява колона и нейното огледало създават мъртва зона.

Най-честите повреди:

• Трансмисията DSG издава метален шум и има придърпвания при смяна на предавките (актуализирането на контролния блок обикновено решава проблема). Предните сферични шарнири, ако са дефектни, издават необичаен звук при завиване.

• Проникването на вода от люка може да причини късо съединение. Камерата стана причина за сервизна акция.


Volkswagen Tiguan


• През първите две години на производството дизелът 2.0 страдаше от неизправности на водната помпа. Полученото прегряване на двигателя се показва от предупредителната лампа на двигателя на таблото.

• Работата на технологичните помощни средства за шофиране не беше безупречна: в някои автомобили автоматичното спиране не винаги се задействаше по време на необходимото време. В други случаи система предприе действия без никаква причина.

Какво да изберете?


Volkswagen Tiguan


Това е кола, която се среща често на пазара втора ръка и се продава сравнително бързо, особено версии с 4х4 и автоматична скоростна кутия. Само по-редкият бензин 2.0, както и 2.0 TDI с 239 к.с. се нуждаят от повече време.


0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Със 5W-30 може да се кара само докато колата е нова и не е разработена. След 100 000 е по добре да се кара с 10W40 или 15W40. Аз си вземам от 15W40 в големите бидони за камиони че е по евтино.
  • #6
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Виждам доста такива по пътищата. Хората ги купуват и ги карат. Според мен това е най добрият модел на VW. Версията 2.0TDI 4Motion и идеална за нашите условия. Негативните коментари най често идват защото хората купуват коли над 300 000км и не ги обслужват правилно и редовно. Недейте гледа какво пише в книжките и препоръките на производителя. Сложете си качествено масло за дизел 10W40 или 15W40 и сменяйте на 8000км и няма да имате проблеми. Не слушате производителя и НЕ слагате 5W-30.
  • #5
    11 rate up comment 16 rate down comment
    Фигигиггкгкгк ( преди 2 месеца )
    Пълен дарак ,японските в тоя клас нямат конглокенция
  • #4
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Bobi ( преди 2 месеца )
    Във този сегмент Тигуана е номер едно особенно първо поколение проходим здрав японските гнилочи си ги карайте вие само кю3 го бие ама на асфалта
  • #3
    16 rate up comment 15 rate down comment
    Абе ( преди 2 месеца )
    За дoлните прoшляци - гроздато пак е кисело!
  • #2
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Трошляк ВАГонеткин ( преди 2 месеца )
    Единствения плюс в тази и всяка друга кола на ВАГ е на акумулатора...
  • #1
    24 rate up comment 17 rate down comment
    Шегобийци ( преди 2 месеца )
    "Второто поколение на Volkswagen Tiguan се радва на надеждността, типична за повечето модели на производителя от Волфсбург" :))))) Демек, бегай, мани!