Второто поколение на Volkswagen Tiguan се радва на надеждността, типична за повечето модели на производителя от Волфсбург. През първите две години от производството обаче той също имаше някои проблеми - особено за двигателите. Това бяха повреди на регулатора на налягането на горивото за 1.4 TFSI и на водната помпа в 2.0 TDI.

Има и някои оплаквания относно консумацията на масло, а при моделите, оборудвани с роботизирана скоростна кутия DSG, се съобщава за метален шум на неравностите, който никога не е довел до повреди. Също така клиенти съобщаваха за проблеми с електрониката – системата за аварийно спиране и мултимедията, като те бяха разрешени с актуализация на контролния блок.
Хронология
2016 - При пускането на пазара два бензинови двигателя: 1.4 TSI (комбиниран със задвижване на предните колела) със 125 или 150 к.с. (най-мощният само с роботизираната скоростна кутия DSG); и 2.0 TSI със 179 конски сили (изключително със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия).
Същият брой дизели: 1.6 TDI със 116 к.с. (само 4x2) и 2.0, във вариантите със 150, 190 или 239 к.с. (най-мощният, запазен за сцепление 4x4 и скоростната кутия DSG, тази със 150 к.с. също се предлага с предно задвижване).
Има три версии: Style (седем въздушни възглавници, 17" алуминиеви джанти, автоматично спиране, сензори за разстояние); Bussiness (добавя адаптивен круиз контрол и навигатор); Exclusive - с LED фарове, цифрово табло и 18-инчови джанти.

2017 - Allspace прави своя дебют, като е с 21 см по-дълъг (също е седем места) и с един двигател - дизел 2.0 със 150 или 190 к.с. Exclusive отстъпва място на Advanced, като електрическото отваряне на задната врата е стандартно.
2018 - Гамата от двигатели е намалена: в списъка остава само дизеловият двигател 2.0 със 150 или 190 к.с. (най-мощният за Allspace). Добавена е версията Sport, с 19-цолови алуминиеви джанти и изцяло LED фарове като стандарт.
2019 - Бензиновите двигатели се завръщат на сцената, всички с холомогация Euro 6 d-TEMP: 1.5 TSI (131 или 150 к.с.) и 2.0 TSI, който нарасна до 190 к.с. Същият екологичен сертификат важи и за дизелите, чиято нова гама включва 1.6 TDI със 116 к.с. (не за Allspace) и 2.0 TDI със 190 или 239 к.с.5
Двигателите
• Достатъчно мощен и не много шумен, бензиновият двигател с 125 к.с. - 1.4 турбо, с директно впръскване е валидна алтернатива на дизела, също и поради ниския си хомологиран разход на гориво (средно 5,92 л/100 км).
• Преди турбото да се включи (при 1500 об/мин), турбодизелът 1.6 е малко тромав - за да се движи бързо, той трябва да се поддържа над 2000. Разходът, посочен от производителя, е 4,96 л/100 км, но в реални условия е с около литър повече.

• Турбодизелът 2.0 вибрира малко, а силната тяга идва наведнъж - при 2000 оборота в минута. Версията 4x4 DSG постига под 5 л/100 км (според официалните данни).
Защо „ДА’’
• Добра изработка: материалите са здрави и приятни на допир, съединенията са прецизни.
• Безопасност: стандартното оборудване включва автоматично аварийно спиране, седем въздушни възглавници и предупреждение за напускане на лентата.
• Пространство: подобно на багажника, купето е просторно - дори с пет човека не се чувствате неудобно.

Защо „НЕ ’’
• Контрол: климатикът не е удобен за управление, а върху спиците на волана има прекалено много бутони.
• Шум: Над 100 км/ч въздухът, протичащ по каросерията, се чува ясно вътре в купето (иначе изолацията е добра като цяло).
• Изглед: предната лява колона и нейното огледало създават мъртва зона.
Най-честите повреди:
• Трансмисията DSG издава метален шум и има придърпвания при смяна на предавките (актуализирането на контролния блок обикновено решава проблема). Предните сферични шарнири, ако са дефектни, издават необичаен звук при завиване.
• Проникването на вода от люка може да причини късо съединение. Камерата стана причина за сервизна акция.

• През първите две години на производството дизелът 2.0 страдаше от неизправности на водната помпа. Полученото прегряване на двигателя се показва от предупредителната лампа на двигателя на таблото.
• Работата на технологичните помощни средства за шофиране не беше безупречна: в някои автомобили автоматичното спиране не винаги се задействаше по време на необходимото време. В други случаи система предприе действия без никаква причина.
Какво да изберете?

Това е кола, която се среща често на пазара втора ръка и се продава сравнително бързо, особено версии с 4х4 и автоматична скоростна кутия. Само по-редкият бензин 2.0, както и 2.0 TDI с 239 к.с. се нуждаят от повече време.


14