Настъпването на електромобилите кара автомобилните производители да търсят нови начини за повишаване на безопасността. Поредната идея идва от Китай, като предизвика сериозни дискусии, тъй като представлява система, способна да изхвърли батерията от колата в случая на прегряване.
Проектът беше представен като решение за избягване на опасните последици от така нареченото „термично бягство“, тоест фазата, в която батерията прегрява неконтролируемо. Системата беше представена от Китайския собствениците трябва да са наясно с потенциалните пропуски в сигурността, а във видеото се вижда, че батерията буквално се се изхвърля от превозни средства на няколко метра.
Главният герой на теста изглежда е SUV Chery iCar 03T, въпреки че производителят побърза да отрече официално участие. Във видеото ясно се вижда голям акумулаторен модул, който е изхвърлен отстрани на превозното средство, за да попадне в зона, подготвена за удар. Веднага след това се намесват техническите оператори, за да покрият опаковката със специално огнеупорно одеяло.
Работата на системата напомня тази на въздушните възглавници. Ако се открие термична аномалия вътре в батерията, сензорите активират газов двигател, който изтласква батерията от автомобила за по-малко от секунда. Изминатото разстояние варира от три до шест метра. Целта, според разработчиците, е да се предпазят пътниците в превозното средство от пламъци или експлозии.
Реакцията на експертите не закъсня. Технологията бързо беше заклеймена от мнозина като „абсурдна“ и „потенциално опасна“. Литиево-йонната батерия може да тежи между 300 и 600 кг. Това означава, че тя се превръща в опасен летящ обект в средата на трафика, потенциално застрашавайки безопасността на други превозни средства и минувачи.
Освен това, в случай на сериозна авария, деформацията на рамката може да компрометира функционирането на самия механизъм, правейки цялата система напълно безполезна. Съществува съмнение и дали подобна идея действително може да се приложи в контекста на ежедневната мобилност.