fallback

Дилъри на Stellantis в Германия масово продават китайски коли

В централата на Opel са бесни от агресивната политика на BYD

Китайските автомобилни производители излизат в световен мащаб и се опитват да победят местните марки на родна територия. Тази ситуация в момента се разиграва в Германия, където BYD настъпва все по-сериозно. А заслугата за това е на двама бивши служители на Stellantis - регионалния управляващ директор на BYD Europe - Мария Грация Давино, и управляващия директор на BYD Германия - Ларс Бялковски.

В автомобилната индустрия често служители сменят работата си, но в случая редица дилъри на Stellantis в Германия са започнали да продават автомобили на BYD. И това предизвиква огромен гняв в Рюселхайм, където е седалището на Opel, съобщава Automobilewoche.

„Нито аз, нито Бялковски се обаждаме на дилърите, които познаваме от по-рано. Случва се точно обратното – дилърите ни се обаждат, защото виждат потенциала на BYD“, обяснява Давино, а Бялковски допълва, че „това е напълно естествен ход от страна на дилърите“, тъй като китайската марка предлага много място за растеж. А това означава пари – нещо, от което търговците със сигурност се интересуват.

До началото на август BYD е продала 8600 автомобила в Германия, но като цяло марката се разширява с бързи темпове. Само за няколко седмици броят на дилърите се е удвоил – от 26 на повече от 50 към момента, като се очаква до края на годината те да достигнат 120. Целта пред китайската марка е през 2026 да има минимум 300 представителства в страната, което да помогне за завладяване на значителен пазарен дял.

Проблемите обаче вече назряват и един дилър призна пред изданието, че „мрежата на BYD се разраства твърде бързо“ и не е устойчива. Automobilwoche също така отбеляза, че само 12% от регистрациите са от частни клиенти, което означава, че много от тях идват от фирми като компании за коли под наем.

Въпреки това Давино е категорична, че „търсенето е много по-голямо от това, с което можем да се справим“. Бялковски добавя, че целта пред BYD е възможно най-бързо да достигне 50 000 продажби в Германия.

fallback
  • #3
    А дали е така ( преди 2 месеца )
    Не познаваш ли хора които си купуват Toyota? Нали се хвалят, че вече купуват части изключително прекопирани и произведени в страната на птичия грип и Ковид-19:))) Там били по-евтини отколкото им ги произвеждали в Япония от denso. И mercedes, BMW volkswagen и Tesla ли се купуват от ненормални чиито батерии са прекопирани и произведени в страната на птичия грип и Ковид-19:)))
  • #2
    Striker ( преди 2 месеца )
    Не познавам нито един нормален човек, който би поверил живота си и този на семейството си на нещо прекопирано и произведено в страната на птичия грип и Ковид-19:)))
  • #1
    Сдф ( преди 2 месеца )
    Даже не са в топ 20 китайците
fallback
Последни