IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Краят на легендата: Lancia продава по-малко коли от... Ferrari

Славната някога марка изглежда обречена. Да си припомним 11 от най-великите й коли

Eдна от най-славните и иновативни автомобилни марки в историята бавно угасва през 2025 година: за първото полугодие Lancia e продала по-малко автомобили в световен мащаб от… Ferrari. 
  
    
графика, Lancia, продажби по години
Продажбите на Lancia от 1990 до днес. Графика: AUTOMEDIA.BG
  
     
За първото полугодие на тази година глобалните продажби на Lancia са едва 6489 автомобила - докато за същия период Ferrari e пласирала рекордните 7087 бройки. В това всъщност няма нищо чудно, защото Lancia е сведена до един-единствен модел - Ypsilon, и се продава само в Италия. На всичкото отгоре Ypsilon, който в миналото бе една по-комфортна и елегантна алтернатива на Fiat Panda и Punto, сега е на съвсем друга платформа. Петото поколение на модела скъса със старата архитектура на Fiat и сега е върху същата платформа на PSA, на която са Peugeot 208 и Opel Corsa. Само че версията на Lancia струва доста повече от тях, и почти двойно повече от цената на четвъртото поколение Ypsilon. Дизайнът на новото поколение също не предизвиква особен ентусиазъм сред италианците. 
  
    
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon във версията мек хибрид струва 24,900 евро в Италия - двойно повече от предишното поколение 
   
    
119-годишната марка е в упадък още от 90-те години, когато бе принудена от шефовете на Fiat да спре разработването на собствени модели и да използва вместо това платформите на компанията-майка. После Серджо Маркионе, покойният шеф на FCA Fiat-Chrysler, изобщо спря развойната дейност, оправдавайки се със слабостта на европейския пазар. След обединението на FCA и PSA главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш обяви амбиция да възроди марката. Неговата концепция обаче включваше да се използват еднакви платформи и задвижване за всичко от Citroen до Alfa Romeo. В случая с Lancia, рецептата очевидно не проработи.

Отстраняването на Тавареш изведе на върха в Stellantis хора, чиято главна цел е да оптимизират разходите и да се фокусират само върху печелившите брандове, така че нищо чудно сегашният Ypsilon да се окаже последната Lancia в историята. Плановете за нови модели (като възродената Delta) вече изобщо не се споменават. Дори не е сигурно дали славната компания ще доживее до 120-ия си юбилей през ноември 2026. Повод да си припомним някои от най-забележителните машини, създадени от Lancia. 
  
    
11 от най-великите коли на Lancia (ГАЛЕРИЯ):


  
    

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    жалко, а бяха най-великите в ралитата преди ..
  • #5
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Lancista ( преди 2 месеца )
    Много по-малко хомологации са произведени. Lancia не е имала здрав финансов гръб от FIAT както AUDI от VAG. От Delta S4 Stradale се знае за под 70 доказани екземпляра. Stratos има 130 доказани каросерии със заводски номера. Тази компания има общо 11 Световни Титли в Ралито при това в Златната Епоха 1950-1997. Нито един производител след това не се е доближавал дори близко до тази цифра. Citroen, Subaru, Mitsubishi - не могат да стъпят на Lancia. Вечна Легенда! Вечни Шампиони! FORZA LANCIA!
  • #4
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    така става когато меринджеи които до преди тава са продавали *** на гергана вибратар на ивана и на утито дебелия тигана ръководят автомобилни компании имаше един наивник Михале Стошек който възради ланчия стратос лука ди монтедземоло като видя че проекта има огромно бъдеще врътна кранчето болезнено е да гледаш как бюрократи съсипаха европейската автоиндустрия
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    до#2 Тя вече няма нищо общо с корените си.. "версията на Lancia струва доста повече от тях, и почти двойно повече от цената на четвъртото поколение Ypsilon." - кой е луд са си купи Корса на по-висока цена?
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 месеца )
    Едва ли ще се затрие като име, но е много вероятно да стане китайска или индийска и да няма нищо общо с корените си.....
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Малко модели голяма конглокенция от азиатците неадекватни задвижвания какво очакват