fallback

Най-великата чешка кола в историята не е Skoda

Без Т87 нямаше да имаме нито Volkswagen, нито Porsche. Днес тя струва колкото ново 911 Carrera

Обикновено, когато стане дума за чешко автомобилостроене, се сещаме за Skoda - която вече над три десетилетия е част от групата Volkswagen. Но някои от най-висшите достижения на чешките инженери носят друга марка - включително и колата, която може би в най-голяма степен е повлияла на развитието на индустрията като цяло.           Снимки: Bring-A-Trailer              Става дума, разбира се, за митичната Tatra T87 - един от най-модерните автомобили в света от 30-те чак до 50-те години, и обект на една от най-безскрупулните кражби. Един екземпляр от тази необикновено рядка кола се продава в момента на търг от Bring-A-Trailer и четири дни преди края на наддаването цената е колкото тази на чисто ново Porsche 911 Carrera.            13 факта за удивителната Tatra T87 (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #11
    бачо Кольо ( преди 2 месеца )
    А какво щеше да е Шкода ,ако не бяха ги купили ВАГ?Отговор-това което си бяха и при соца-посредствени.Какво са Татра при леките автомобили-почти 0.
  • #10
    Мислете ( преди 2 месеца )
    Шкода и *Татра*
  • #9
    Мислете ( преди 2 месеца )
    До номер 9 - Хайде помисли малко как така станало, че чешката автомобилна индустрия не е това, което е била преди ВСВ след 45 години планова икономика? Тези 45 години как според теб са се отразили на развитието на Шкода и Страна при положение, че през това време компаниите в страни с пазарна икономика не са стоели на едно място. Как се наваксва 45 години изоставане?
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 4,като от 1990г. няма руска "окупация" ,то няма и Чехословакия има Чехия и Словакия,та я ми обясни като няма вече руска намеса от близо 36 години,къде е ТАТРА в момента и най-вече къде и е автомобилното производство,след като твърдите,че руснаците са ги задушавали. Къде е производството на камиони Шкода и индивидуалността на Шкода,защото се виждат само ФВ модели с лека преправка за някаква разлика от Тигуан,Пасат,Голф,Лупо и т.н.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 4,ТАТРА както преди така и след войната произвеждат камиони,двуосни и триосни,а по-късно и четириосни които са доста по-известни от автомобилите им които и преди и след войната са по-скоро бутиково производство. В немската армия по време на ВСВ са се използвали доста камиони ТАТРА от модела 111,който се използва и след войната докато не я сменят с модела 138.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3,не им и трябва такава машина,защото за нейните ширини това е безполезна башина. Виж по линията на СИВ ползваха много камиони ТАТРА от всички модели,които много харесват и уважават.Защото са далеч по добри от немските МАН ползвани при строителството на БАМ,защото са с по-голяма товароносимост.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 4,ТАТРА след войната произвежда камиони,които са образец за проходимост и издържливост на световно ниво,за автомобилното производство,както и преди войната е отделено малко място,защото и преди и след войната е само за изключително богати и известни личности. Сега ТАТРА не съществува или са брандирани Мерцедеси с името ТАТРА. Същото се отнася и за Шкода коли на старата база на ФВ и нищо повече,като вместо евтини са станали ужасно скъпи и с проблемите на ФВ 00zета.
  • #4
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Шкода и особено Татра през 30-те години са технологични лидери в европейската индустрия. След съветската окупация са банкрутирали, опоскани, с 40 години насила задържано развитие. Спасението за Шкода е да се продаде на VW. Единствените хора, за които някога е имало полза от съветската намеса, са простите, умствено непълноценни тлъстаци, толкова мързеливи, че не могат да си инсталират собствената азбука на компютъра и телефона...
  • #3
    Car guy ( преди 2 месеца )
    Велика машина. Руснаците и до ден днешен не могат да постигат такова техническо съвършенство.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Москофилче-национално предателче, бягай в Московия. Путин нали обяви гражданство за всеки желаещ? Какво правиш още в Европа?
fallback
Последни