IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-скъпата Toyota вече е на пазара в Япония

Совалката E-Palette струва 167 000 евро, но държавната подкрепа сваля 91 00 евро от цената

Електрическата совалка като Toyota E-Palette може да изглежда твърде футуристична дори по улиците на най-напредналите държави, но от днес тя вече е в продажба в Япония на базова цена от 29 млн. йени, която се равнява на малко над 167 000 евро. Така това е най-скъпият автомобил на японския производител, но купувачът има възможност да си спести голяма част от сумата.


Toyota e-Palette


Японските клиенти, които искат да купят това превозно средство, могат да разчитат на държавен стимул от около 91 000 евро по текущия валутен курс, предназначен за електрически търговски превозни средства. По този начин покупната цена на e-Palette се намалява до еквивалента на почти 76 000 евро.

От Toyota твърдят, че с това превозно средство искат да помогнат „да се създаде общество, в което всеки може да се радва на свободата да се движи и където мобилността има силата да вълнува хората, както и физически да ги движи“.


Toyota e-Palette


Toyota e-Palette е основно електрически микробус, който може да превозва максимум 17 души, а именно шофьорът в предната централна позиция и още 16 пътници – седящи и правостоящи. Квадратните форми са типични за градските совалки, но с автомобилни детайли и логото на Toyota на видно място - както отпред, така и отзад. Има и цифрови панели с променливо послание отпред и отстрани.

С размери 4,95 метра дължина, 2,08 метра ширина и висока 2,65 метра, e-Palette е оборудвана с две плъзгащи се странични врати от лявата страна (в Япония) с ширина 1,28 и 1,90 метра височина, нисък под и електрическа изходна рампа за достъп с инвалидни колички. По желание е и системата за бързо закачане на пода на инвалидни колички за хора с увреждания.


Toyota e-Palette


При тегло 2950 кг и 72,82 кВт/ч литиево-йонна батерия, e-Palette е с пробег от около 250 км и време за зареждане с постоянен ток (90 кВт мощност) 40 минути до 80% и почти 12 часа при променлив ток при 6 kW. Максималната скорост от 80 км/ч е гарантирана с единичен електромотор с 204 к.с. и 266 Нм.

Автономното движение е от основно значение за такъв градски електрически микробус. Совалката е оборудвана с хардуера и софтуера, необходими за автономно шофиране от ниво 2 и е готова да може да се движи напълно сама в определени зони. Бусът има камери, сензори Lidar и системи, свързващи автоматичното управление на шофирането и управлението на автомобила.


Toyota e-Palette


Toyota предлага за e-Palette множество приложения за тези професионални клиенти, които искат да се възползват максимално от своите възможности. Можете да си тръгнете сутринта с класическата транспортна услуга, която да превърнете по обяд в „хранителен камион“ за продажба на храна и безалкохолни напитки и дори в пространство за гледане на спортни събития по телевизията вечер.

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Дали причината не е, че се произвежда за да взема субсидии за електрически автобуси, които обикновено струват около 300 - 500 000 евро и за тях 90 хиляди евро субсидия са значително по нормална сума? Това на теория също е автобус и взима същата субсидия въпроси че е повече от половината от цената. А за субсидиите и други държавни пари източени от Toyota, Не мислиш ли че е смешно дори да питаш след като са източили десетки милиарди само заради водорода и то без практическа полза и резултати?
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Браво! Има напредък. Сега е време след функционалната грамотност да приложиш и критично мислене. Защо този форм фактор на автобус по-малък от mercedes e клас, който има по-малка батерия от Тесла модел 3, по-малко двигатели и мощност, въпреки че празен тежи колкото два броя тесла модел три а трябва да вози 17 човека при което общото тегло скача до близо 5 тона. Защо въпреки това струва колкото четири броя Тесла модел 3. Това "бързо" зареждане 90kW достатъчно ли е за АВТОБУС през 2026?
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 2 месеца )
    Нали си функционално неграмотен и не можеш да разбираш прочетения текст, как няма да ти е ужас?! "шофьорът в предната централна позиция и още 16 пътници седящи и правостоящи". Поредната схема за източване на субсидии .... нали знаеш какво означава "пореден", че преди това има още много. Ще дадеш ли примери или за пореден път ще разчиташ, че никой не се замисля върху това което лъжеш
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ужас? Как точно се набутват 17 човека на под 5 м дължина? Това е по-малко от размерите. Това е с дължината на mercedes Е клас. Пък и е поредната схема за източване на субсидии на Toyota! Колко ли такива ще "продадат" за да източват по 90 хиляди евро на бройка? Сигурен съм че японофилите ще одобрят тази субсидия, защото е за Toyota, но 2000 в Китай са нечестно предимство, когато ги дават само на хора които си сменят стар автомобил с ДВГ и си купуват електромобил.