IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Данните не лъжат: Шофьорите все още искат бутони и копчета

Проучване на 10 млн автомобила показва, че някои физически контроли все още са незаменими

Един поглед в повечето съвременни коли е достатъчен, за да разберете, че нещо липсва – копчета и бутони. Някои автомобилни производители смятат, че ровенето в менюто със 100 км/ч си заслужава заради спестеното пространство. Други отиват още по-далеч, като са превърнали физическите контроли в капацитивни на допир бутони и плъзгачи. Този минимализъм обаче няма да контролира бъдещето на BMW.


BMW интериор


В скорошно интервю Стефан Дурах, старши вицепрезидент на баварския концерн, заяви пред BMW Blog, че автомобилният производител е използвал милиони точки от данни, за да определи как да проектира своя нов интериор на iX3. Проучването на автомобилния производител разкри, че има няколко бутона и копчета, от които дизайнерите не могат да се отърват. Сред тях е обемното копче за намаляване и увеличаване на звук

В случая баварският производител е събрал данни от над 10 млн. автомобила, в които компанията може да „види какво правят нейните клиентите“. Именно Дурах по-рано заяви, че шофьорите не използват Apple Maps в CarPlay толкова често, колкото мнозина си мислят, но в същото време обемното копче все още е изключително важно.

Проучването на компанията сочи, че шофьорите обичат да използват традиционното устройство за звука, въпреки че тази функция може да се контролира и от волана. Същото се отнася и за бутоните за управление на прозорците и огледалата, които BMW също не смята да премахва.


BMW интериор


Истинските бутони, или липсата на такива, са толкова спорни, че собствениците съдят производителите заради тях. Volkswagen обеща да върне бутоните, но това не попречи на двама клиенти да заведат дело срещу автомобилния производител миналия месец, твърдейки, че капацитивните бутони за докосване на волана са твърде чувствителни.

По-рано тази година Ferrari призна, че е допуснал грешка при премахването на физическите контроли. Hyundai също обеща да запази бутоните, твърдейки, че те са по-безопасни за шофьорите.

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Иронично е, че тези думи идват точно от БМВ. Та те махнаха копчетата преди няколко години! Как някой да ги ползва, като ги няма? Оставили едно и то, разбира се, се ползва.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    телевизор си има в къщи в автомобил най много климатик и тиха музика и малък Джейм'сън
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до 2 ( преди 2 месеца )
    Такова е било положението някъде докъм 1940 г. Всеки производител в имал различно управление. Дори пееддалите са били различни. След няколко години развитие се стига до почти пълна унификация, но не заради задължителни стандарти, а защото всички стигат до заключението, че така е най-удобно. В момента някои решиха да задраскат този напредък и да преоткриват колелото. Аз лично съм застанал в очаквателна позиция. Колата ми е на 170 000 (истински). Ще ми върши работа още 3 г докато оправят моделите.
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Тази мода тръгна от Тесла и всички се втурнаха да я копират, показвайки че и на тях им е толкова акъла. Колко пък трябва да си нагъл и пpocт, че да се опитваш да налагаш с години нещо толкова грозно и непрактично, като изcpaния голям дисплей по средата на таблото, който не се вписва по абсолютно никакъв начин с останалите форми в интериора, и на всичко отгоре да премахнеш всички физически бутони?!
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И двете коли са ни със смотани тъчове на всичко. Отвратително е, всичко става в пръсти и не е удобно. Климатроник и музика трябва поне да бъдат с копчета, както и за изключването на десетките ненужни системи, които само пречат на шофирането.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много ми харесва интериора на Lexus IS 350. Високо качество и ергономия. Усещането при допир, бутоните, материалите и сглобката създават същото усещане което имам когато държа в ръцете си скъп професионален фотоапарат от типа на Sony A7. Хем изглежда малко ретро, хем е последна дума на техниката.
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    123 ( преди 2 месеца )
    Така е, когато колите започнаха да ги правят икономисти, а не инженери. Цели се да е ефтинко и всичко друго се загърбва. Дори безопасността не е толкова важна, колкото да е ефтинджос. За елементарни неща, трябва да ровиш из менюто, а това ти отвлича вниманието. Белите стават за части от секундата, но кой ти мисли за такива неща. Важното е да се продава повече и повече, да има печалба, а живота на хората е без значение. Ето това е дивият капитализъм. Печалба на всяка цена...
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Според мен, трябва да се иде по-далече и да се стандартизират и да се задължат производителите да спазват стандарта. В крайна сметка, човек взима книжка за автомобил, а не за конкретен модел. Всеки е сложил бутони за скоростите, мигачи, фарове и климатик където му падне. Качваш се на друга кола и не можеш да намериш нищо. Дори трябва да се стандартизират какви бутони да са отляво и отдясно на волана - напр. отляво темопомат, а отдясно мултимедия
  • #1
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    интересно ми е що за мрънкачи, ами не си ги купувайте няма по-клиър месидж от това, но явно ви е по-важно да се изфукате с новото, модерното и т.н., смешници!