Stellantis най-накрая реши да затвори една от най-болезнените страници от своята история – проблемният трицилиндров двигател 1.2 PureTech отива в миналото, съобщава Motor.es.
Този двигател се превърна в символ на агресивно намаляване на размера и нанесе сериозни щети на много собственици на модели от марките Peugeot и Citroen заради проблемите с надеждността. Турбокомпресорът, който трябваше да компенсира „лисващия“ четвърти цилиндър, всъщност се оказа неспособен да издържи на постоянни натоварвания, което доведе до масивни повреди и удари репутацията на концерна.
Новият шеф на концерна Антонио Филоса изпрати ясно послание към инженерите, разработващи двигателите на Stellantis – повече подобни проблеми с двигател са недопустими. За целта ще бъде променена и стратегията за намаляване на обема на агрегатите, при която елиминирането на един от цилиндрите се компенсира с турбо за увеличението на производителността.
В случая Stellantis повтаря действията на друг концерн – Volkswagen, който по-рано се отказа от своя 1,0-литров двигател с три цилиндъра заради сериозни проблеми. И сега италиано-френско-американският производител, подобно на германския си концерн, ще се насочи към хибридни агрегати, базирани на 1,5-литров двигател с 4 цилиндъра. Те включват електромотор и тягова батерии, с чиято помощ се постига по-голяма ефективност.
Всъщност, промяната в Stellantis започна още преди време с тестове на нова 400 V батерия, която се появи при новия Jeep Cherokee. Американският SUV е оборудван с нов 1,6-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор. В този случай хибридът с мощност 213 к.с. се поддържа от два електрически мотора, но се предлага и други конфигурации.
За Stellantis новият курс означава не само изоставяне на двигателя PureTech, но и постепенно премахване на дизеловите агрегати от гамата. Компанията открито заявява, че производството на двигатели с вътрешно горене ще продължи след 2030, но ключовата роля ще играят хибридите и електрическите решения.