IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Турските електромобили се оказаха по-безопасни от европейските

Колите на Togg постигнаха отлични резултатите на краш-тестовете

Турският автомобилен производител Togg, създаден едва през 2018 г., направи изключително впечатление, като спечели най-високата оценка за безопасност от Euro NCAP. Два от неговите европейски модели – електрическият седан Togg T10F и електрическият кросоувър Togg T10X, получиха пет звезди на проведените краш-тестове, доказвайки, че турското автомобилостроене е напълно конкурентоспособно.


краш-тестове


Впечатляващи резултати и за двата модела

Според доклада на Euro NCAP, Togg T10F и Togg T10X са показали отлични резултати, достигайки 95% и 94% съответно за защита на възрастните пътници. И двата модела са се представили еднакво силно и в областта на защитата на деца и другите участници в движението, като са получили по 85% в теста за защита на деца, пешеходци и велосипедисти.

Този успех е още по-впечатляващ, като се има предвид младата история на компанията. Част от успеха може да се отдаде на дизайна на каросерията, който е дело на легендарните Pininfarina и на турския дизайнер Мурат Гюнак, ръководил дизайнерските отдели на компании като Peugeot, Mercedes-Benz и Volkswagen Group.



Останалите модели също под лупа

В допълнение към моделите на Togg, Euro NCAP е тествала още 16 нови автомобила, включително популярни модели като Smart #5, Mini Aceman, BYD Dolphin, VW ID.Buzz и др. По-голямата част от тях също са получили най-високата оценка от пет звезди.

За съжаление, не всички са постигнали максимален резултат. BMW Серия 1, Citroën C5 Aircross, Suzuki eVitara и неговият близнак Toyota Urban Cruiser са получили четири звезди.


краш-тестове


Експертите отбелязват, че въпреки общата си висока оценка, Lynk & Co 08 и Volkswagen ID.Buzz почти са загубили петата си звезда заради по-слаба защита на таза на пешеходците при сблъсък. Въпреки това, благодарение на цялостната си ефективност, те все пак успяват да се класират с най-високия рейтинг.

Отличните резултати на турския производител Togg са ясно доказателство, че качеството и безопасността могат да бъдат постигнати и от млади компании. Това е силен сигнал за утвърдените марки, че конкуренцията става все по-сериозна, а стандартите за безопасност – все по-високи.



0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 5. По принцип си прав. Но има и нюанси. Например Русия никога не е била голям производител на резервни части за автомобили, за разлика от Турция, която има десетилетия традиции в такова производство. Голяма част от резервните части се произвеждат в Турция. Така че дали ще произвеждат за mercedes, fiat или Toyota, за производителите няма значение. Дали тези части ще се сглобяват в Турция или на друго място пак няма значение. Допускам че електромобила се сглобява от доста чужди части
  • #5
    18 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Да прав си произвеждат. Но това само по себе си нищо не означава. Ето ти Русия - и те произвеждаха, но в момента в който се дръпнаха собствениците на заводите и спря всякакво производство.
  • #4
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не знам защо се учудвате? Турция има вече много добре развито автомобилостроене. Там се произвеждат милиони автомобили всяка година. Много големи фирми имат фабрики там. Хюндай, Исузу, Форд...... последните години дори и Тойота избраха в Турция да произвеждат моделите Corolla и C-HR. Така че за последните 30 години Турците много се развиха. Със сигурност са научили достатъчно неща за да могат да произвеждат и собствени автомобили. Работят и със китайците и вземат технологии от тях.
  • #3
    18 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 2. Въпрос на време е счетоводителите да се развихрят и в тази област и ще видиш на какво са способни! След като батерията дава здрави нанякъде, значи може да намалим здравината някъде другаде, за да спестим от материали и да вдигнем печалбата за да си вземем бонусите.
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Аз не съм чувал за ел. кола да не е с 5 звезди!!! Самата конструкция с батерията в пода ги прави изключително здрави! То това беше и едно от нещата което привличаше купувачи към Тесла!
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    За съжаление така се получава напоследък, защото европейските а и японските компании разчитат на китайски дизайнери и инженерни решения, а европейските дизайнери работят за китайците, а както се вижда от статията и за турците. Когато една автомобилна компания се управлява от счетоводители и мениджъри, а друга от инженери - разликата е Видима и ясно измерима с цифри. Първата компания получава по големи числа при печалбите, а втората получава по-добри числа при техническите характеристики