fallback

Дизайнерът на Mercedes се подигра с интериора на конкурент

Гордън Вагенер критикува Audi Concept C, не пожали и BMW Neue Klasse

Съперничеството между най-големите производители на луксозни автомобили в Германия продължава с години, като представителите на производителите не пропускат да „захапят“ конкурентките. На тазгодишното автомобилно изложение в Мюнхен Audi, BMW и Mercedes представиха нов стил на дизайна и на оформлението на интериора, като това трябва да покаже как водещите германски компании виждат бъдещите си модели.

И докато ръководителите на компаниите обикновено заобикалят директните коментари за своите конкуренти, главният дизайнер на Mercedes – Гордън Вагенер, наруши тази традиция, като се изказа доста остро по адрес на новите разработки на Audi и BMW - съответно в Concept C и iX3. В интервю за Top Gear той беше особено критичен към бившите си колеги от VW Group, където работи до 1997 година, преди да премине в Mercedes.

„Аudi Concept C ми изглежда така, сякаш е проектиран през 1995 година. Неговата кабина е добре известна като стил и има твърде малко технологии“, коментира Вагенер, който се описва като „фен на хипер-аналоговите неща“, но очертава ясна граница за значението на цифровите дисплеи.

„Не можете да пренебрегнете екрана. Когато имате малък екран, автоматично изпращате съобщението: „Поздравления, вие седите в малка кола“. Искам да кажа, че това е концептуален автомобил. И това също е нишова кола, така че дори и да я построят по този начин, няма начин да се върнат към аналоговите превключватели“.

Самото Audi Concept C се отличава с минималистичен интериор с прибиращ се 10,4-инчов екран на информационно-развлекателната система, който изчезва, когато не се използва. Производствената версия на електрическия спортен автомобил е планирана за 2027, като се очаква да запази около 90% от дизайна на концепцията, докато се впише в гамата между спрените TT и R8.

Разбира се, екраните в сегашните серийни модели на Audi са различна история. Например, Audi Q5 разполага с 11,9-инчов цифров инструментален панел, 14,5-инчов информационно-развлекателен апарат и опционален 10,9-инчов дисплей за пътниците. Все пак това не е толкова впечатляващо, колкото новия 39,1-инчов MBUX Hyperscreen, който покрива цялото табло на изцяло новия Mercedes GLC EV.

Вагенер не се поколеба да разкритикува и новото BMW iX3 – първият модел на баварците, използващ дизайнерския език на марката Neue Klasse. Прекият конкурент на Mercedes GLC разполага с дисплей от колона до колона в основата на предното стъкло, 17,9-инчов сензорен екран за информационно-развлекателна система в средата на арматурното табло и опционален 3D head-up дисплей.

„Концепцията с информацията в долната част на предното стъкло беше показана още преди няколко години. Лично аз не съм голям фен на това решение, защото информацията е прекалено далеч, за да се чете. Всичко изглежда по-малко и ще разсейва шофьора. Освен това ще имате нужда от устройство, за да го управлявате, защото е твърде далеч, за да бъде чувствително на допир, така че трябва да поставите сензорен екран там, което те направиха.

Това е доста конвенционално решение и всъщност е сложно, защото имате информация на различни нива и не мисля, че това е интуитивно. Искам да кажа, че те мислят, че е прогресивно и явно им харесва, иначе нямаше да го направят", обяснява Вагенер.

fallback
  • #16
    Скъсани боксерки ( преди 2 месеца )
    Има два вида автомобили. За превоз и за кеф. Автомобил-киносалон е *** идея за *** кифлари. Автомобилът не е моден аксесоар. По-точно, не трябва да е.
  • #15
    Иван до 14 ( преди 2 месеца )
    Ами може пък да паркираме както го правят хората от 100 години, просто с огледала. Ако на теб ти трябват 15-20 сензора и 10-15 камери + 40 инчов екран, само за да можеш да паркираш, по-добре не карай, вземи градски транспорт и не пречи на останали участници в движението.
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За враговете на ГОЛЕМИТЕ екрани. Съвременните /китайски :)/ имат поне десетина камери по периферията на колата. Обикновено 3 под страничното огледало /гледат напред, към колелото, назад/, две под предното стъкло, една отпред около номера, отзад на стъклото, и една под багажника. Отделно поне още 15-20 разни други сензори. Когато тръгнете да паркирате примерно близо да бордюр отстрани, ви се отварят автоматично поне 3 или 4 прозореца с различни изгледи, на екрана. Как ги виждате на екранче???
  • #13
    Двамата най-некадърн ( преди 2 месеца )
    Шеф -дизайнери: Гордън Вагенер (съсипа Мерцедес ),и Митя Боркерт (съсипа уникалната линия на Ламборгини ,която беше създадена от Филипо Перини през 2010 -2015).Има студенти по автомобилен дизайн ,които ще ги сложат в малкия си джоб по критерий креативност!
  • #12
    Вагенер ( преди 2 месеца )
    Дори няма диплома за автомобилен дизайнер,а за индустриален.Заедно с другия некадърник,Ола Калениус ,икономическия директор на Мерц,съсипаха репутацията на Мерцедес много качествено в последните 10 години.Вагенер е шеф дизайнер на Мерц от 2008,време е да бъде изгонен!
  • #11
    1718 ( преди 2 месеца )
    Само дано никой повече да не пожелае да маха физическите бутони. Пример от завчера (карам Тойота): по радиото започва крайно дразнеща реклама. Ако превключех от Android Auto -> меню на колата -> музика, радиа -> избор, щяха да ми трябват например 5-8 секунди, в които не внимавам напълно. В същото време бях на светофар и отпред две коли тръгнаха, засякоха се с насрещното и почти се удариха. Ако блеех в екрана, и аз щях да съм там. Вместо това си смених на музика от телефона с един физически бутон
  • #10
    1718 ( преди 2 месеца )
    За добро или лошо, съвременните автомобили са колкото машина, толкова и компютри със софтуер, така че дизайнът е лесното използване от потребителя всъщност са много важни. А човекът е с огромен опит и компетентност, освен това изказва лично мнение
  • #9
    raiders ( преди 2 месеца )
    Само времето ще покаже кой е с печеливша стратегия. Да не стане 100г. немски компании да дишат прахта на китайски такива... за телефони. Хаха, и.30г. опит, ако не се прадава.си довиждане. Аз моя екран мога да го изключа като не го ползвам... къде да го прибирам, това да не е касетофон от преди 20г., да го сваля и нося вкъщи.
  • #8
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Мдааа... Накъде отиват тия хора бе! Най важното в едно интервю *** автомобилен дизайнер, и то с десетки години сериозен опит зад гърба си, са формата, размерът, разположението и управлението на някви таблети и още други екранчета, екрани и... това ли е то днешният автомобил, по тва ли ше си ги мерим , на това ли трябва да се възхищаваме, затова ли трябва да даваме един куфар пари, така ли ше изразяваме индивидуалността и вкуса си?! Тоя закопа Мерцедес още по дълбоко, то с тия приоритети...
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За БМВ е прав - новата им концепция е също толкова лоша, колкото старата - просто различна. На кривия екран му лиспва стил и изисква и останалата част от интериора да е нестилна. Дълтият под стъклото блокира изгледа към пътя и е напълно безсмислен, ако има HUD и централен. Концепцията на Ауди е най-читава. Има стил и е най-използваема. Разбира се, с тези 10" са попрекалили с минимизирането. Може да е малко по-голям и пак да изглежда добре. Прибирането не е лоша и идея, макар и незадължителна.
fallback
Последни