fallback

Дизайнерът на Mercedes се подигра с интериора на конкурент

Гордън Вагенер критикува Audi Concept C, не пожали и BMW Neue Klasse

Съперничеството между най-големите производители на луксозни автомобили в Германия продължава с години, като представителите на производителите не пропускат да „захапят“ конкурентките. На тазгодишното автомобилно изложение в Мюнхен Audi, BMW и Mercedes представиха нов стил на дизайна и на оформлението на интериора, като това трябва да покаже как водещите германски компании виждат бъдещите си модели.

И докато ръководителите на компаниите обикновено заобикалят директните коментари за своите конкуренти, главният дизайнер на Mercedes – Гордън Вагенер, наруши тази традиция, като се изказа доста остро по адрес на новите разработки на Audi и BMW - съответно в Concept C и iX3. В интервю за Top Gear той беше особено критичен към бившите си колеги от VW Group, където работи до 1997 година, преди да премине в Mercedes.

„Аudi Concept C ми изглежда така, сякаш е проектиран през 1995 година. Неговата кабина е добре известна като стил и има твърде малко технологии“, коментира Вагенер, който се описва като „фен на хипер-аналоговите неща“, но очертава ясна граница за значението на цифровите дисплеи.

„Не можете да пренебрегнете екрана. Когато имате малък екран, автоматично изпращате съобщението: „Поздравления, вие седите в малка кола“. Искам да кажа, че това е концептуален автомобил. И това също е нишова кола, така че дори и да я построят по този начин, няма начин да се върнат към аналоговите превключватели“.

Самото Audi Concept C се отличава с минималистичен интериор с прибиращ се 10,4-инчов екран на информационно-развлекателната система, който изчезва, когато не се използва. Производствената версия на електрическия спортен автомобил е планирана за 2027, като се очаква да запази около 90% от дизайна на концепцията, докато се впише в гамата между спрените TT и R8.

Разбира се, екраните в сегашните серийни модели на Audi са различна история. Например, Audi Q5 разполага с 11,9-инчов цифров инструментален панел, 14,5-инчов информационно-развлекателен апарат и опционален 10,9-инчов дисплей за пътниците. Все пак това не е толкова впечатляващо, колкото новия 39,1-инчов MBUX Hyperscreen, който покрива цялото табло на изцяло новия Mercedes GLC EV.

Вагенер не се поколеба да разкритикува и новото BMW iX3 – първият модел на баварците, използващ дизайнерския език на марката Neue Klasse. Прекият конкурент на Mercedes GLC разполага с дисплей от колона до колона в основата на предното стъкло, 17,9-инчов сензорен екран за информационно-развлекателна система в средата на арматурното табло и опционален 3D head-up дисплей.

„Концепцията с информацията в долната част на предното стъкло беше показана още преди няколко години. Лично аз не съм голям фен на това решение, защото информацията е прекалено далеч, за да се чете. Всичко изглежда по-малко и ще разсейва шофьора. Освен това ще имате нужда от устройство, за да го управлявате, защото е твърде далеч, за да бъде чувствително на допир, така че трябва да поставите сензорен екран там, което те направиха.

Това е доста конвенционално решение и всъщност е сложно, защото имате информация на различни нива и не мисля, че това е интуитивно. Искам да кажа, че те мислят, че е прогресивно и явно им харесва, иначе нямаше да го направят", обяснява Вагенер.

fallback
  • #26
    Дзвер ( преди 2 месеца )
    То па понеже МБ цъфнахте, та вързахте...
  • #25
    някой ( преди 2 месеца )
    Сина си купи най-новата S-класа, пълна грозотия.
  • #24
    Шофьор ( преди 2 месеца )
    Екраните чо колите са за негодни шофьори.
  • #23
    Бай ( преди 2 месеца )
    Не ви щем екраните ,не разбрахте ли ***!
  • #22
    Георги ( преди 2 месеца )
    И триете са грозни на куче , ама да се подиграваш на другите две, като и твоето е същият *** е пълна излагация
  • #21
    Джуд ( преди 2 месеца )
    Анонимен двадесет е прав че човека си разбира от работата но всъщност и в ауди и в бе ем ве е така .
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Със сигурност човекът си разбира от работата щом са го взели в Мерцедес. Въпросът е, че ще - не ще, трябва да слага големи екрани - това се търси, това продава. Иначе БМВ каквото и да сложат, все ще е по-добре от сегашните им таблети, при тях е дъно и няма по-надолу. Особено на седмиците - коли за по 200 к евро и са по-зле от Кия по отношение на таблата.
  • #19
    1DiN0 Дртiй 0LD MAN! ( преди 2 месеца )
    И както народът ни точно го е казал и подчертал - присмял се хърбел на щърбел..., щото фанеш 1ия и удариш другите - се същия хаотичен и непремислен калпав дизайн от сите ГЕРМАН.премиум-барачки.
  • #18
    А ( преди 2 месеца )
    Той да си гледа китайските монитори и да внимава, че както са тръгнали скоро ще продават ребрандирано гийли. БМВ да не ги мисли, на светлинни години са пред тях в продажбите на ел.колите и хибридите, че и двг ще доставят на МБ. А МБ кво предлага 4-цил. АМГ , за което дървени философи обясняваха на клиентите, че са прости, докато не се сетиха, кой гласува с джоба си. За издънката с ел. колите дето ги спряха скоропостижно с различния дизайн да не говорим.
  • #17
    Хм... ( преди 2 месеца )
    Карам Мерседес. И никак не съм фен на Ауди, да не кажа, че ги смятам за най-надценената и безумно скъпа марка автомобили. Но дизайнерчето от Мерседес е настъпил мотиката - големите им телевизори ме спряха да купувам по-нови модели, а точно идеята на Ауди може да се окаже печеливша за истински фенове на автомобилите. Като се борят за азиатски клиенти, поне да не дават акъл на европейски ориентирани брандове!
fallback
Последни