IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Eто го новия Mercedes-Benz GLC

Електрическият SUV получава дизайн от бъдещето, батерия с 94 кВт/ч и повече мощност от основния си конкурент

GLC е най-популярният модел на Mercedes от години, което го превърна в един от стълбовете на марката по света. Сега той навлиза в нова ера, като получава EQ технология с мощен и ефикасен батериен пакет, който осигурява силна производителност и конкурентен пробег. Луксозният SUV е оборудван и с най-новите технологии, включително усъвършенствана система за подпомагане на водача и масивен хиперекран в салона.


Mercedes-Benz GLC EQ Technology


От гледна точка на дизайна, GLC с EQ технология изглежда интересно, със стилистични елементи като напълно осветена решетка, които със сигурност ще го отличат от бензиновия му аналог. Нещо повече - в този стил ще бъдат и бъдещите модели на марката. Така, поне на хартия, електрическият SUV на производителя от Щутгарт изглежда готов да се изправи срещу конкурентите си – най-вече с показаното само преди дни BMW iX3.

GLC с EQ технология разполага с литиево-йонна батерия с използваем капацитет от 94,0 кВт/ч. В най-мощната си конфигурация тя осигурява до 483 к.с. - с 20 повече от 463 к.с. на BMW iX3. Когато е оборудван с опционалния теглич за ремарке, GLC предлага и впечатляващ капацитет за теглене от 2400 кг.

Благодарение на своята 800-волтова архитектура, GLC постига забележителния пробег от 713 км по европейския цикъл WLTP. С максимален капацитет на зареждане от 330 кВт, той може да възстанови до 303 км само за 10 минути.


Mercedes-Benz GLC EQ Technology


С опционално окачване Airmatic, заимствано от S-класата, GLC обещава изключително качество на возене. То комбинира Airmatic с интелигентна система за управление на окачването, включваща нова функция Car-to-X, която автоматично регулира амортисьорите въз основа на предстоящите пътни условия. Така GLC може да открие дупки на пътя предварително и да адаптира окачването съответно.

Допълнителните подобрения на окачването включват система за контрол на височината на возене, която използва данни от Google Maps, за да определи оптималната височина за подобрена ефективност. За подобрена маневреност, GLC предлага и опционално управление на задния мост. При скорости под 60 км/ч, задните колела могат да се завъртят в обратна посока на предните колела с до 4,5 градуса.

Както се очаква от премиум модел на Mercedes, GLC е оборудван с цялостен набор от функции за активна и пасивна безопасност. Акцентите включват MB.Drive с адаптивен круиз-контрол и технология за шофиране без ръце, както и MB.Parking Assist с подобни полуавтономни възможности.


Mercedes-Benz GLC EQ Technology


Една от големите новости в модела обаче е дизайнът, който показва посоката на бъдещите модели на Mercedes. Производителя гордо рекламира масивната нова решетка на GLC с опционални 942 светещи точки, включително централното лого с три звезди. За първи път представена миналия месец, решетката придава на електрическия SUV уникален вид, като определено се откроява.

LED фаровете са стандартни, докато опционалното подобрение Digital Light интегрира фина емблема с три звезди в дневните светлини. Задните светлини отразяват предната част с кръгли LED елементи, които се простират по целия капак на багажника, също с акценти с три звезди.

По отношение на дизайна, GLC запазва познатите си компактни SUV пропорции и елегантна линия на покрива. В зависимост от нивото на оборудване можете да намерите хромирани акценти в целия екстериор - по решетката, броните, рамките на прозорците, релсите на покрива и други.


Mercedes-Benz GLC EQ Technology


Електрическият GLC е с междуосие от 2970 мм – със 78 мм повече от бензиновата версия. Това увеличение се изразява в подобрено вътрешно пространство, като мястото за краката отпред и отзад се увеличава. Същото се отнася и за пространството за главите на возещите се в автомобила.

Багажното пространство също щедро, предлагайки 570 литра зад втория ред седалки, а когато те бъдат прибрани, то се увеличава до 1740 литра. Има и допълнителен багажник, който добавя още 110 литра място за съхранение.

Вътре GLC разполага с веган кожен интериор, но все още можете да добавите кожа. Mercedes предлага и премиум опции като нова кожа Soft Torino и кожа Nappa – налични с пакета AMG Line Sport Seat.


Mercedes-Benz GLC EQ Technology


Централният елемент на кабината е масивният 39,1-инчов хиперекран, който обхваща цялото табло. Този усъвършенстван дисплей интегрира над 1000 отделни светодиода и разполага с напълно персонализируеми екрани както за водача, така и за пътника до него. Той работи с най-новата версия на инфоразвлекателната система MBUX на Mercedes-Benz, подобрена с поддръжка на изкуствен интелект от Microsoft и Google.

Въпреки футуристичния си дизайн, GLC не е станал изцяло дигитален – физическите контроли остават на централната конзола, волана и панелите на вратите, предлагайки тактилно и удобно за потребителя изживяване.

Новият електрически Mercedes GLC ще пристигне в дилърите през 2026 с цени (все още неофициални), които могат да започнат от около 70 000 евро за версиите само със задно предаване.


Още снимки на електрическия SUV - вижте в галерията


0 от 500
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 2 месеца )
    Целия свят мина на WLTP да мери пробег само Китай не. Защо ли? Може би, за да убеждават заблудените, че 2+ тона ел СУВ може да харчи смесено 10-12кВч/100, Макар всички да знаем че извън града под 18-20 - забрави. Значи в градски режим трябва да харчи 2-4?!
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Къде е лъжливото рибарче с лафа за малките бързи риби дето изяждали големите риби? Как така умиращите европейски стари гиганти изведнъж показаха коли с пробег по WLTP 700-800км,40-50% над прехвалените, нeнадминати в батериите китайски бързи риби? Едната бърза риба НИО нещо взе да се дави вече, и други са на път!
  • #1
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Отред е доста добре. Отзад веднага напомня на Пасат и Пасат Купе, преди да го заменят с Артеон. Вътре - по-добре от предишните идеи, но все още няма бутони за климатика.